26.03.2019

Ford predstaví hybridnú Fiestu, aj Focus. Každý model bude elektrifikovaný

Ford chystá na začiatok apríla veľkú slávnosť. Predstaví elektrifikovanú Fiestu aj Focus. Každý model ponúkne aspoň hybridnú verziu.

Spoločnosť Ford dnes oznámila, že budúci rok vypustí do sveta nové mild hybridné modely Fiesta a Focus EcoBoost s palubným napätím 48 voltov. Predstaví ich na podujatí Go Further 2. apríla.

Naše nové modely Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid sú príkladom záväzku spoločnosti Ford priniesť našim zákazníkom nové, ekologickejšie vozidlá, sofistikované technológie a hodnotné služby. V Amsterdame predstavíme budúci týždeň mnoho ďalších príkladov,“ povedal Steven Armstrong, budúci predseda predstavenstva Ford Europe. „Vyvinuli sme všetko úsilie, aby sme pre dva z našich najobľúbenejších modelov vyvinuli mild hybridné pohonné jednotky, s ktorými zákazníci ušetria peniaze a zároveň zostanú verné filozofii zábavnej jazdy s vozidlami značky Ford.“ dodal Armstrong.

Elektrifikovaná Fiesta a Focus

Fiesta EcoBoost Hybrid a Focus EcoBoost Hybrid budú vybavené mild hybridnou architektúrou. Cieľom je nielen znížiť emisie výfukových plynov v bežnej prevádzke, Ford tiež sľubuje zvýšenie zážitku z jazdy.

Integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom (BISG) nahradí štandardný alternátor, čo umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora.

Systém BISG funguje aj ako motor, ktorý hladko spolupracuje s trojvalcovým 1,0-litrovým spaľovacím motorom EcoBoost a uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla.

Krútiaci moment elektromotora pomáha dosahovať presvedčivejší a citlivejší výkon, najmä pri nižších otáčkach motora. Systém BISG umožnil konštruktérom spoločnosti Ford zvýšiť výkon 1,0-litrového motora EcoBoost pomocou väčšieho turbodúchadla, a to vďaka obmedzeniu oneskorenia funkcie turbodúchadla.

Podľa týchto informácií by mal elektromotor pomáhať pri každej akcelerácii z nízkych rýchlostí. Tým by mal znižovať spotrebu paliva pri akcelerácii a zároveň by mal pomôcť priniesť okamžitú odozvu na stlačenie plynového pedálu. Elektromotor tak bude fungovať podobne ako elektrické dúchadlo/kompresor pri väčších a drahších naftových motoroch iných značiek. Pomôže väčšiemu turbodúchadlu nabrať dych a prinesie živšie reakcie.

Okrem modelov Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid sa tento rok predstavilo aj nové kombi Mondeo Hybrid HEV. Kombi Mondeo Hybrid je jediným plnehybridným modelom kombi v segmente veľkých rodinných automobilov.

Spoločnosť Ford predstavuje aj mild hybridné riešenia pohonných jednotiek s cieľom zmenšiť spotrebu paliva 2-tonových dodávok Transit a Transit Custom a osem/deväťmiestneho mikrobusu Tourneo Custom, ktorý sa začne predávať tento rok.

Ford na začiatku tohto roka oznámil, že každý z modelov, ktorý predstaví po uvedení nového modelu Focus, bude k dispozícii minimálne v jednej elektrifikovanej verzii. To platí pre nové modely aj nové verzie existujúcich vozidiel. Od Fiesty až po Transit – v ponuke bude buď mild hybridná, plne hybridná a plug-in hybridná verzia alebo elektromobil.

Podujatie „Go Further“ sa začne 2. apríla o 16:15 SEČ a bude sa dať sledovať naživo alebo zo záznamu na stránke www.gofurtherlive.com.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Ford

Komentáre k článku