2015-03-17 15:00:00
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan
Zdroj: VW

Volkswagen chystá výrobu 7 miestneho Tiguana v Mexiku

Menší z dvojice SUV Volkswagenu s menom Tiguan dostane pri novej generácii aj 7-miestnu verziu.

Súčasný Volkswagen Tiguan je na trhu od roku 2008. Faceliftom prešiel naposledy v roku 2011. Od oficiálnej premiéry uplynie na jeseň už dlhých osem rokov, a tak je najvyšší čas na zmenu. Tiguan je jedným z posledných mohykánov, ktorý v rámci materskej značky ešte úplne neprešli na popularizovanú platformu MQB.

Táto zmena ho čaká pri druhej generácii. Okrem prechodu na novú platformu dostane Tiguan aj možnosť sedemmiestnej úpravy. Očakávajú sa teda dve verzie Tigro-leguánov. Jedna päťmiestna a druhá sedemmiestna.

Výrobu sedemmiestnej oficiálne potvrdil Volkswagen začiatkom minulého týždňa. Väčší Tiguan sa bude vyrábať v závode značky v Mexiku v meste Puebla. Automobilka do rozšírenia závodu plánuje investovať miliardu dolárov. V súčasnosti tam vyrába americkú mutáciu Golfu, Jettu a Beetle. Na to, aby sa v Pueble mohol vyrábať Tiguan musí VW rozšíriť závod o približne 2,7 hektára.

Po zmenách má byť naplánovaná denná produkcia Tiguanov do výšky 500 áut. Či sa bude v Mexiku vyrábať aj menšia päťmiestna verzia nie je jasné, pravdepodobnejšie je, že tá sa bude vyrábať bližšie k Európe.

Tým, že výroba sedemmiestneho Tiguana bude prebiehať v Mexiku si Volkswagen zabezpečí menšiu vzdialenosť od zákazníka. Práve sedemmiestna verzia SUV je niečo, čo Volkswagenu na americkom trhu chýba. Výroba v Mexiku zároveň zabezpečí, že až 90% predávaných áut v regióne NAFTA (Kanada, USA, Mexiko) bude vyrábaná lokálne.

Sedemmiestny Tiguan je teda prioritne určený pre vyššie spomenuté štáty a v súčasnosti zahraničný analytici neočakávajú, že by sa mal ukázať aj v Európe, kde by sa VW mal spoliehať najmä na päťmiestnu verziu. Lenže to sa nám zdá buď ako nesprávne manažérske rozhodnutie, alebo zlý odhad. Už dlhšie sa hovorí o nových SUV od Škody a SEATu, ktoré by sa mohli objaviť na trhu v priebehu nasledujúcich rokov, a to aj v sedemmiestnom usporiadaní. Žeby VW nechal menšie značky nech sa hrajú na tomto čoraz viac populárnom piesočku?

Ján Hargaš
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo