05.06.2014

Downsizing prišiel aj do Porsche. Poznáme parametre nových boxer štvorvalcov!

Čoraz prísnejšie emisné normy nútia do downsizingu takmer všetky automobilky v Európe. Pridáva sa k nim aj Porsche.

Aj keď by Porsche mohlo ťažiť z prítomnosti vo veľkom VW koncerne, aj na psa došiel mráz a sprísňujúce sa emisné normy tlačia výrobcu exkluzívnych športových automobilov do zmenšenia svojich typických šesťvalcov typu boxer.

Po dlhých rokoch sa tak Porsche vracia k štvorvalcom a aj keď je to skôr z donútenia, treba povedať, že na nových motoroch si Porsche dáva záležať a vyzerá to na poriadne bomby!

Aj keď sa najprv hovorilo iba o jednom štvorvalci, budú minimálne tri s rôznymi obsahmi a výkonmi.

Najmenší bude mať obsah 1,6 litra, väčší 2,0 litra a najväčší 2,5 litra. Všetky budú mať umiestnené valce horizontálne, čo znamená vyšší krútiaci moment dostupný od veľmi nízkych otáčok, nižšie ťažisko vozidla a tým pádom lepšia ovládateľnosť. Keďže budú všetky prepĺňané, očakávať treba vysoký výkon, vysokú efektivitu spaľovania a tak potrebné nižšie hodnoty sledovaných emisií.

Najmenší boxer s priam pretekárskym obsahom 1,6 litra bude mať výkon 210 koní. Dvojlitrový boxer si na začiatok pripíše 286 koní a najväčší motor s obsahom 2,5 litra bude mať veľmi slušných 360 koní.

Pri najmenšom ešte nie je známy krútiaci moment, ale väčšie už prezradili i tento dôležitý parameter. Maximálny krútiaci moment bude mať dvojliter na úrovni až 400 Nm, väčší až 470 Nm a to je čo povedať. Nie je známe v akom rozsahu otáčok, no dá sa predpokladať, že maximálny krútiaci moment bude vďaka technológii prepĺňaného boxer motora k dispozícii od veľmi nízkych otáčok v širšom spektre, pričom maximálny výkon bude mať nástup niekde nad 4000 (a viac) otáčok.

To sú však len predpoklady, isté je, že 2,0 a 2,5 litrové motory sú už potvrdené a budú sa montovať do viacerých modelov vrátane Boxtera, Caymana i Macana. Boxter i Cayman by už nemali mať šesťvalce k dispozícii vôbec. Diskutuje sa o použití motorov v Cayennovi a ďalších. Okolo menšej jednašestky sa vedú ešte diskusie a nie je úplne isté, či sa vôbec v autách Porsche objaví. Kombinovať by sa mali ako so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami, tak i so sedemstupňovým automatom PDK.

Ján Hargaš
ZDROJ: carthrottle.com

Komentáre k článku