2014-02-13 10:48:27
Audi S1
Audi S1
Zdroj: Audi AG

Audi predstavuje model S1 – má výkon 170 kW a na stovku zrýchli pod 6 sekúnd

Ostrá verzia najmenšieho modelu v ponuke Audi je výkonnejšia ako VW Golf GTI.

Má tiež pohon Quattro, s ktorým rovnako označené auto dominovalo na majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach už v 80. rokoch dvadsiateho storočia. Tentoraz sa však toto meno objavilo na sériovom aute, najmenšom z portfólia.

Na pohon nového Audi S1 slúži vysokovýkonný štvorvalcový dvojlitrový motor 2,0 TFSI prepĺňaný turbokompresorom a vybavený priamym vstrekovaním benzínu s výkonom 170 kW (231 k). Je to viac ako má Golf GTI s rovnakým základom motora. Krútiaci moment agregátu je 370 Nm a spotreba 7 (7,1) l/100 km. Z nuly na stovku zrýchli za 5,8 (5,9) sekundy.

Údaje v zátvorke platia pre päťdverový Sportback. Auto totiž bude k dispozícii v oboch variantoch karosérie, teda ako trojdverový hatchback aj päťdverový Sportback. Obe verzie dosiahnu maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Novinka sa predstaví v Ženeve

Auto disponuje pohonom všetkých kolies Quattro. Využíva hydraulickú multilamelovú spojku, ktorá je v spoločnej skrini s diferenciálom zadnej nápravy. Elektronický stabilizačný systém ESC disponuje aj funkciou elektronického uzáveru diferenciálu so selektívnou reguláciou krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách. Systém ESC sa dá prepnúť do športového režimu, aj úplne vypnúť. Mierne pribrzďuje vnútorné kolesá v zákrute, aby bolo auto menej nedotáčavé.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

Vyladenie podvozka je športovo tvrdé; systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select umožňuje modifikovať režim chodu motora, automatickej klimatizácie a sériových tlmičov pruženia s prepínateľnou charakteristikou v niekoľkých stupňoch. Pôvodná zadná náprava s vlečenými ramenami dostala nezávislé štvorprvkové zavesenie.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

Športový vrchol modelového radu

Audi S1 a S1 Sportback sú ostré verie kompaktného A1 a uzatvárajú zároveň ponuku modelov S od Audi smerom nadol. V oboch prípadoch autá jazdia na 17-palcových diskoch kolies z ľahkej zliatiny. Pneumatiky majú rozmer 215/40 R17, no ak by ste mali záujem, budú aj 18-palcové disky a pneumatiky 225/35 R18. O spomalenie auta sa stará zväčšený hlavný brzdový valec a veľkoryso dimenzované kotúčové brzdy s priemerom 310 milimetrov vpredu.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

V ponuke výbavy nechýbajú kompletne nové bi-xenónové reflektory Xenon plus, špeciálne športové sedadlá, navigačný systém či WLAN hotspot. Ponuku lakov karosérie dopĺňajú štyri nové odtiene. Príplatkový dizajnový komplet Optikpaket quattro Exterieur dodáva vozidlu ostrejší vonkajší vzhľad, okrem iného veľkým krídlom na zadnej hrane strechy.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

Aj vnútrajšok v športovom tóne

Interiér kompaktných športových modelov je v tmavých farebných tónoch, kde dominuje čierna farba. Prístroje majú tmavosivé ciferníky, typické pre modely S, pedále sú z brúsenej ocele. Namiesto sériových športových sedadiel Audi montuje športové sedadlá ozačené S, ktoré majú integrované opierky hlavy. Dizajnový komplet na želanie Optikpaket quattro Interieur dodáva vnútrajšku kabíny nápadný farebný dôraz. Bohaté sériové vybavenie sa dá na želanie rozšíriť rozličnými high-tech prvkami - komfortný elektronický kľúč, systém MMI Navigation plus s výsuvným farebným monitorom alebo Bose Surround Sound System. Modul Audi connect s autotelefónom vytvára mobilné pripojenie na internet: spolujazdci môžu cez hotspot WLAN so svojimi mobilnými koncovými zariadeniami neobmedzene surfovať po internete a používať e-maily, vodičovi systém prináša do automobilu špeciálne prispôsobené služby Audi connect.

Audi S1 a S1 Sportback sa v Nemecku začnú predávať v druhom štvrťroku 2014 za 29 950, respektíve 30 800 Euro.

Jozef Vydra
ZDROJ: Audi AG

Komentáre k článku


Stream naživo