2014-01-13 13:57:24
Audi Allroad shooting brake
Audi Allroad shooting brake
Zdroj: Audi

Nové Audi Allroad shooting brake – malý veľký crossover má 402 koní!

Novinka, ktorá sa prvýkrát objaví na autosalóne v Detroite má tri motory a nový systém e-Tron Quattro.

Nové Audi Allroad shooting brake je v podstate miešanec medzi kupé, "kombi" a terénnym vozidlom. Šéf vývoja a člen predstavenstva v Audi Prof. Dr. Ulrich Hackenberg sa o koncepte vyjadril ako o „konkrétnom pohľade do blízkej budúcnosti.“

Všetci vieme, že crossovery a autá typu SUV sú v súčasnosti čoraz predávanejšie. Mnohé automobilky vidia práve tu svoju budúcnosť a Audi sa svojimi nedávnymi, ale hlavne budúcimi krokmi posúva na čelo vývoja takýchto automobilov.

Autá majú byť dnes viacúčelové a samotné auto (len auto) už nikomu nestačí. Inovátorská kombinácia kupé, kombi a terénneho vozidla môže byť veľmi úspešným automobilom.

Audi Allroad shooting brake už na prvý pohľad vyzerá netradične a musíme uznať, že aj celkom dobre.

Čo bude Pod kapotou?

Malý crossover budú poháňať dva motory vpredu a jeden vzadu. Vpredu budú spolupracovať benzínový štvorvalec TFSI s obsahom 2,0 litra s výkonom 215 kW (292 k) a krútiacim momentom 380 Nm a elektrický motor s výkonom 40 kW (54 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Oba motory budú spoločne spriahnuté so šesťstupňovou automatickou prevodovkou e-S Tronic. Na zadnej náprave bude uložený samostatný elektromotor motor s výkonom 85 kW (115 k) a s krútiacim momentom 270 Nm.

Tento motor bude využívaný najmä pri prudkej akcelerácii z nízkych rýchlostí a v prípade, že riadiaca jednotka vyhodnotí použitie pohonu na všetky štyri ako opodstatnené. Dve pohonné jednotky na dve poháňané nápravy spoločne tvoria spomínaný nový systém e-Tron Quattro.

Tesne pred zadnou nápravou budú umiestnené aj lithium-iónové batérie pozostávajúce z ôsmich modulov, ktoré dokážu zabezpečiť autu dojazd do 50 km iba v elektrickom režime. V hybridnom režime budú elektrickí pomocníci schopní znížiť spotrebu dvojlitrového TFSI na priemerne 1,9 litra na 100 km.

Zdroj: Audi

Výhodou bude, že výhradne elektrický pohon na všetky štyri si bude môcť vodič predvoliť priamo na volante. V tomto režime bude mať auto k dispozícii súčtom až 540 Nm krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť v takejto konštelácii atakuje 130 km/h. Pochopiteľne bude pre vyššie rýchlosti a dlhší dojazd ešte stále neoceniteľný benzínový motor. S autom budú robiť rekordy v spotrebe hlavne vodiči vycvičený vlastnou peňaženkou na defenzívnu a predvídavú jazdu. Ak vodič napríklad pred križovatkou pustí pedál akcelerátora, auto vypne motor a ak bol predtým zapnutý pohon 4x4, vypne aj ten. V okamihu brzdenia sa zas nabíjajú batérie. Systém môže fungovať aj naopak. Elektromotor vpredu sa môže chovať ako generátor riadený motorom. V takom prípade dobíja batérie a predlžuje dojazd na elektrinu.

Elektromotory sa budú dobíjať zo siete, alebo vyššie spomenutými spôsobmi. Allroad shooting brake sa tak stane plug-in hybridom.

Pútavý exteriér

Audi Allroad shooting brake vyzerá aj napriek pomerne malým proporciám ako silné a svalnaté auto. Cieľom Audi bolo pri tvorbe dizajnu vytvoriť dojem akoby bolo auto vytvarované z jedného kusu materiálu. Potvrdzuje to predná maska typická čistými líniami ako i profil auta, vďaka ktorému nemáte pocit, že autu chýbajú štvrté dvere. Najzaujímavejšou časťou auta je práve prechod od dverí do zadnej časti, v ktorom najviac vyniká spojenie charakteristík dizajnu allroad a shooting brake.

Allroad shooting brake je dlhé 4 200 mm, 1850 mm široké a 1410 mm vysoké. Rázvor kolies je 2510 mm. Koncept okrem spojenia vyššie spomínaných charakteristík má pripomínať budúce športové auto (asi TT).

Interiér a Interface

Interiér je jednoduchý a nesie sa v duchu dizajnovej čistoty bez zbytočných rušiacich prvkov. Všetko je orientované na vodiča s cieľom umožniť mu jednoduché ovládanie všetkých technológií bez nutnosti otáčať hlavou a stratiť tak očný kontakt so situáciou pred autom. 12,3 palcový dotykový displej je umiestnený priamo v „kaplnke“ pred vodičom. Vodič si môže zvoliť, či chce sledovať digitálny rýchlomer a otáčkomer, alebo chce sledovať navigáciu, či infotaiment.

Zdroj: Audi

Audi tvrdí, že Allroad shooting brake poskytuje dostatok miesta pre štyroch pasažierov. Veľkosť batožinového priestoru zatiaľ automobilka neuviedla, no vzhľadom na koncepciu by nemal patriť medzi najmenšie a mal by odviesť množstvo „športovej výbavy.“

Audi plánuje týmto autom zaujať predovšetkým mladšiu generáciu športovo založených ľudí, ktorí pri svojom cestovaní nechcú robiť kompromisy a chcú sa dostať hocikam, a to v akýchkoľvek podmienkach. Jeho premiéra je na autosalóne v Detroite, európski záujemcovia si ju budú môcť pozroeť na marcovom autosalóne v Ženeve.

Ján Hargaš
ZDROJ: Audi, carscoops.com

Komentáre k článku


Stream naživo