Nové Audi Allroad shooting brake – malý veľký crossover má 402 koní!
Novinka, ktorá sa prvýkrát objaví na autosalóne v Detroite má tri motory a nový systém e-Tron Quattro.
Nové Audi Allroad shooting brake je v podstate miešanec medzi kupé, "kombi" a terénnym vozidlom. Šéf vývoja a člen predstavenstva v Audi Prof. Dr. Ulrich Hackenberg sa o koncepte vyjadril ako o „konkrétnom pohľade do blízkej budúcnosti.“
Všetci vieme, že crossovery a autá typu SUV sú v súčasnosti čoraz predávanejšie. Mnohé automobilky vidia práve tu svoju budúcnosť a Audi sa svojimi nedávnymi, ale hlavne budúcimi krokmi posúva na čelo vývoja takýchto automobilov.
Autá majú byť dnes viacúčelové a samotné auto (len auto) už nikomu nestačí. Inovátorská kombinácia kupé, kombi a terénneho vozidla môže byť veľmi úspešným automobilom.
Audi Allroad shooting brake už na prvý pohľad vyzerá netradične a musíme uznať, že aj celkom dobre.
Čo bude Pod kapotou?
Malý crossover budú poháňať dva motory vpredu a jeden vzadu. Vpredu budú spolupracovať benzínový štvorvalec TFSI s obsahom 2,0 litra s výkonom 215 kW (292 k) a krútiacim momentom 380 Nm a elektrický motor s výkonom 40 kW (54 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Oba motory budú spoločne spriahnuté so šesťstupňovou automatickou prevodovkou e-S Tronic. Na zadnej náprave bude uložený samostatný elektromotor motor s výkonom 85 kW (115 k) a s krútiacim momentom 270 Nm.
Tento motor bude využívaný najmä pri prudkej akcelerácii z nízkych rýchlostí a v prípade, že riadiaca jednotka vyhodnotí použitie pohonu na všetky štyri ako opodstatnené. Dve pohonné jednotky na dve poháňané nápravy spoločne tvoria spomínaný nový systém e-Tron Quattro.
Tesne pred zadnou nápravou budú umiestnené aj lithium-iónové batérie pozostávajúce z ôsmich modulov, ktoré dokážu zabezpečiť autu dojazd do 50 km iba v elektrickom režime. V hybridnom režime budú elektrickí pomocníci schopní znížiť spotrebu dvojlitrového TFSI na priemerne 1,9 litra na 100 km.
Výhodou bude, že výhradne elektrický pohon na všetky štyri si bude môcť vodič predvoliť priamo na volante. V tomto režime bude mať auto k dispozícii súčtom až 540 Nm krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť v takejto konštelácii atakuje 130 km/h. Pochopiteľne bude pre vyššie rýchlosti a dlhší dojazd ešte stále neoceniteľný benzínový motor. S autom budú robiť rekordy v spotrebe hlavne vodiči vycvičený vlastnou peňaženkou na defenzívnu a predvídavú jazdu. Ak vodič napríklad pred križovatkou pustí pedál akcelerátora, auto vypne motor a ak bol predtým zapnutý pohon 4x4, vypne aj ten. V okamihu brzdenia sa zas nabíjajú batérie. Systém môže fungovať aj naopak. Elektromotor vpredu sa môže chovať ako generátor riadený motorom. V takom prípade dobíja batérie a predlžuje dojazd na elektrinu.
Elektromotory sa budú dobíjať zo siete, alebo vyššie spomenutými spôsobmi. Allroad shooting brake sa tak stane plug-in hybridom.
Pútavý exteriér
Audi Allroad shooting brake vyzerá aj napriek pomerne malým proporciám ako silné a svalnaté auto. Cieľom Audi bolo pri tvorbe dizajnu vytvoriť dojem akoby bolo auto vytvarované z jedného kusu materiálu. Potvrdzuje to predná maska typická čistými líniami ako i profil auta, vďaka ktorému nemáte pocit, že autu chýbajú štvrté dvere. Najzaujímavejšou časťou auta je práve prechod od dverí do zadnej časti, v ktorom najviac vyniká spojenie charakteristík dizajnu allroad a shooting brake.
Allroad shooting brake je dlhé 4 200 mm, 1850 mm široké a 1410 mm vysoké. Rázvor kolies je 2510 mm. Koncept okrem spojenia vyššie spomínaných charakteristík má pripomínať budúce športové auto (asi TT).
Interiér a Interface
Interiér je jednoduchý a nesie sa v duchu dizajnovej čistoty bez zbytočných rušiacich prvkov. Všetko je orientované na vodiča s cieľom umožniť mu jednoduché ovládanie všetkých technológií bez nutnosti otáčať hlavou a stratiť tak očný kontakt so situáciou pred autom. 12,3 palcový dotykový displej je umiestnený priamo v „kaplnke“ pred vodičom. Vodič si môže zvoliť, či chce sledovať digitálny rýchlomer a otáčkomer, alebo chce sledovať navigáciu, či infotaiment.
Audi tvrdí, že Allroad shooting brake poskytuje dostatok miesta pre štyroch pasažierov. Veľkosť batožinového priestoru zatiaľ automobilka neuviedla, no vzhľadom na koncepciu by nemal patriť medzi najmenšie a mal by odviesť množstvo „športovej výbavy.“
Audi plánuje týmto autom zaujať predovšetkým mladšiu generáciu športovo založených ľudí, ktorí pri svojom cestovaní nechcú robiť kompromisy a chcú sa dostať hocikam, a to v akýchkoľvek podmienkach. Jeho premiéra je na autosalóne v Detroite, európski záujemcovia si ju budú môcť pozroeť na marcovom autosalóne v Ženeve.
ZDROJ: Audi, carscoops.com
Komentáre k článku