26.09.2013

Dočkáme sa šialenej Pandy? Abarth si brúsi zuby na Fiat Panda a 500L

Čo sa stane, keď škorpión poštípe pandu? V prírode asi nič dobré. V motorizme to môže byť poriadna divočina!

Fiat Panda bol doteraz skôr malý, šikovný „služobníček“ ideálny do mesta, či na okresky. To sa zmenilo, keď mu prirobili pohon na všetky štyri labky a pridali mohutné plasty na bokoch. Teraz sa však Pandičku chystá uštipnúť škorpión menom Abarth. Jeho jed zatiaľ zmutoval iba dve autá Fiatu: legendárnu 500-vku a Punta. Z oboch sa razom stali veľmi výkonné, priam pretekárske autá. Podľa Marca Magnaniniho, šéfa Abarthu sa na výkonnostnú mutáciu musia pripraviť aj Panda a nafúknutá päťstovka 500L.

Punto sa síce u nás vo verzii Abarth nepredáva, je však možné, že taká Panda, či skôr 500L modifikované škorpiónom by slovenské výtlky mohol okoštovať.

Panda Abarth by vo svojej kategórií len ťažko hľadala konkurenciu, ale 500L by sa mohol postaviť proti Countrymanovi od Mini. Akým spôsobom chce Abarth autá upraviť sa ešte nevie, no v prípade vysokej Pandy by nemal zabúdať na problémy spojené s predchádzajúcou výkonnejšou verziou Pandy. Panda 100HP bola síce svižná, rýchla a ani zákruty jej veľký problém nerobili, bola však tvrdá ako tehla. Podvozok Pandy je nastavený na pohodlné ospalé vozenie sa, nie na rezanie zákrut. Jazda v Pande 100HP na našich cestách by z vás vytriasla aj dušu. Abarth teda bude mať čo robiť, aby z áut vydoloval ich potenciál a zároveň nezničil zadnice a chrbtice budúcim vodičom.

Iba žeby...

Iba žeby sa Abarthu podarilo vyslobodiť spod (chlpatej) paže obrovského talianského koncernu. V takom prípade totiž Magnanini  pripustil výrobu vlastného modelu, prípadne spojenie Abarthu s Alfa Romeo.

A úprimne... akýkoľvek model Alfa Romeo pomlčka Abarth by bol...

Riadna bomba!!!

(označenie bomba by sedelo presne: hrmot, potrhaný asfalt a potom už len plač a účty za opravy... či?)

Aktualizácia: Podľa najnovších informácií, ktoré priniesol autocar.com, sa vylepšenie Pandy a 500L odkladá na neurčito. Abarthu údajne súčasný stav vyhovuje (to určite) a neplánuje upravovať ďalšie Fiaty. Žeby sa chcel posunúť niekam inam?

Ján Hargaš
ZDROJ: Fiat, autoblog.com

Komentáre k článku