2013-05-15 04:00:00
Nový Peugeot 308
Nový Peugeot 308 má síce označenie ako doteraz, ale je to celkom nový model.
Zdroj: PSA Peugeot Citroen

Nový Peugeot 308 – rovnaké meno, celkom nové auto, kratšie, nižšie, ľahšie

To je on - ten revolučný Peugeot, ktorý má spôsobiť Golfu a jeho tvorcom ťažký spánok.

Peugeot sa chystá postaviť proti Golfu hatchback so staronovým označením 308. Je pre firmu v mnohom prelomovým modelom. Prichádza na celkom novej modulárnej platforme EMP2 koncernu PSA a je triezvejšie tvarovaný ako predchodca.

To umiernenejšie tvarovanie karosérie má svoj dôvod – nie je čas na výstrelky. Nová tristoosmička tak nemá provokovať (napríklad kyprými tvarmi ako predchádzajúca generácia), ale má zaujať. Novinka podľa informácií stratila na hmotnosti podľa druhu pohonu a výbavy až 140 kg. Tiež si udržala na strednú triedu skromnejšie rozmery. Je iba 4,25 m dlhá a 1,46 m vysoká, čo znamená, že je o 26 mm kratšia a znížila sa o 52 mm. Trend zvyšovania karosérie, ktorý sa začal modelom 307 je až teda iba minulosť.

Dizajnové nápady má nová 308-ka zo športových štúdií Onyx a SR1. Štylisti zvolili vyhryznutie v predných svetlách s diódami pre denné svietenie. Tie zadné, tiež LED, však zasa vyznávajú tvar písmena C ako pri 208, aj keď ľahko modifikovaný.

Zdroj: PSA Peugeot Citroen
Zdroj: PSA Peugeot Citroen

Základom ponuky motorov má byť benzínový trojvalec 1,2 l s výkonom 60 kW (82 k), mala by sa objaviť aj turboverzia. Nepreplňované štvorvalce VTi by mali mať objemy 1,4 a 1,6 l. Vrcholom bude preplňovaný 1,6 THP so 147 kW (200 k). Priaznivci nafty si určíte kúpia motory HDi, buď 1,4, alebo 1,6 litra.

Interiér zachováva prvky spoločné s menšou 208. Prístroje sú umiestnené nad volantom v zvláštnom výstupku, nie pred volantom. Otáčkomer vpravo má opačnú stupnicu, čím pripomína niektoré staršie Alfy Romeo z konca 70. a 80. rokov. Do batožinového priestoru sa zmestí minimálne 470 l zbytočností na cestu. 308 novej generácie má v interiéri minimum ovládacích prvkov a tlačidiel. Ponúkne totiž multimediálny systém so sedempalcovou obrazovkou, prostredníctvom ktorej sa ovládajú všetky multimédiá vrátane Bluetooth, audio, navigácia a automatická klimatizácia. Zrejme len za príplatok pri vyšších výbavách bude head-up displej, pre zmenu v základnej výbave si však zákazníci doprajú bezkľúčový vstup a štartovanie motora tlačidlom a elektrickú parkovaciu brzdu.

Zdroj: PSA

Oficiálna výstavná premiéra tohto modelu je naplánovaná na 10. september na Frankfurtskom autosalóne. Krátko po frankfurtskom odhalení by sa vozidlo malo dostať na európske trhy, Peugeot spomína štart predaja na jeseň. Nový Peugeot 308 sa bude vyrábať v Sochaux vo Francúzsku.  Závody  v Trémery a v Douvrine budú dodávať hnacie agregáty.

Jozef Vydra
ZDROJ: PSA Peugeot Citroen

Komentáre k článku


Stream naživo