2013-02-19 17:40:00
AKTUALIZOVANÉ: Škoda Octavia Combi
Jeden fakt sa novinke nedá uprieť: bude patriť k najelegantnejším kombíkom na trhu.
Zdroj: Škoda-auto

AKTUALIZOVANÉ: Škoda Octavia Combi sa predstavila - prvé oficiálne fotografie sú na svete!

Konečne sme sa dozvedeli aj zásadnú informáciu o veľkosti kufra. Nebudeme napínať, je to nový rekord.

Modelová ofenzíva značky s okrídelným šípom pokračuje. Automobilka dnes uvoľnila oficiálne fotografie a niektoré údaje. AKTUALIZOVANÉ: Pribudla aj ďalšia fotografia vozidla spredu.Novým rekordom vo svojej triede je batožinový priestor modelu Octavia Combi s objemom 610 litrov,“ hovorí Dr. Frank Welsch, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť technického vývoja. Po sklopení operadiel zadných sedadiel sa batožinový priestor zväčší na ohromujúcich 1 740 litrov. Nová Octavia Combi. Je o dlhšia o 9 centimetrov a širšia o 4,5 cm. Rázvor narástol o necelých jedenásť centimetrov. K množstvu detailov známych zo základnej verzie pribudli ďalšie vychytávky: odkladacie vrecko na kabáty za zadnými sedadlami alebo odistenie operadla zadného sedadla z batožinového priestoru. Prepravu veľmi dlhých predmetov umožňuje sklopné operadlo sedadla spolujazdca. Pod variabilne nastaviteľnou a polohovateľnou dvojitou podlahou batožinového priestoru nájde svoje miesto roletový kryt a priečny strešný nosič.

Zdroj: Škoda-auto

Bezpečnosť a komfort v prvom rade

Na palube novej generácie vozidla ŠKODA Octavia Combi budú štandardne alebo na želanie moderné bezpečnostné asistenčné systémy, napríklad multikolízna brzda, Front Assistant s funkciou núdzového brzdenia v meste, Driver Activity Assistant (rozpoznanie únavy vodiča), proaktívny systém ochrany posádky Crew Protect Assistant alebo Lane Assistant pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. V prípade nehody zaistí najlepšiu možnú ochranu vodiča a spolujazdcov rozsiahly súbor systémov pasívnej bezpečnosti, medzi nimi tiež až deväť airbagov.

V oblasti komfortu dokáže Octavia Combi uspokojiť aj tých najnáročnejších zákazníkov vďaka elektronickým komfortným systémom, známym doteraz len iba vozidlách vyšších tried. Napríklad adaptívny tempomat Adaptive Cruise Assistant, či asistent prepínania svetiel Intelligent Light Assistant. K tomu sa pribudla celkom nová generácia rádií a navigačných systémov.

Pohon klasický, spotreba aj tak nižšia

Konkrétne informácie o motoroch automobilka zatiaľ nepotvrdila, no je jasné, že budú zodpovedať ponuke základnej karosárskej verzie. Motory tretej generácie Octavie Combi sú úspornejšie a šetrnejšie. V ponuke budú štyri benzínové a štyri naftové motory. Verzia GreenLine dosiahne spotrebu iba 3,4 litrov nafty na 100 kilometrov a emisie CO2 len 89 g/km.

Na autosalóne v Ženeve 2013 bude po prvý raz možné vidieť aj model Škoda Octavia Combi 4 × 4 s novo vyvinutým pohonom všetkých kolies prostredníctvom spojky Haldex 5. generácie. Ceny zatiaľ Škoda nezverejnila. Urobí tak pravdepodobne na už spomínanom autosalóne v Ženeve začiatkom marca. Predpokladáme, že oproti liftbacku bude cena vyššia približne o 1000 €.

Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda-auto

Komentáre k článku


Stream naživo