12.01.2013

Porsche 911 GT3 a Turbo testujú naplno

Porsche už predstavilo novú 911-ku GT3 pre Supercup a objavili sa aj obrázky nového modelu Turbo. Prototypy treba poriadne vyskúšať. Ako to vyzerá, keď sa im šliapne poriadne na krk?

Hoci sa automobilky v špecifickej kategórii športových áut snažia o najlepšie výsledky v rôznych oblastiach, v Porsche zatiaľ môžu zostať pokojní. Nedávne porovnanie akcelerácie týchto vozidiel americkým magazínom Motor Trend ukázalo, že ich niekoľkoročný model 911 predchádzajúcej generácie hravo porazí aj minuloročné vozidlá, napríklad aj také, ako sú Chevrolet Corvette C6 ZR1, McLaren MP4-12C, Nissan GT-R, či Lamborghini Aventador LP 700-4.

Spokojnosť nie je na mieste

Podľa výsledkov sa zdá, že nie je dôvod čokoľvek robiť. To by však nebolo Porsche, keby napriek tomu nezbrojilo naďalej. Keď je automobilka naučená udávať smer aj tempo na trhu už pár desaťročí, nemôže predsa zaspať na vavrínoch. Teda ani na prvom mieste... Aj najvyššia pozícia totiž môže byť lepšia.

Prídu dve nové verzie

V posledných mesiacoch sa v Porsche usilovne „maká“, aby sa mohli predstaviť významné verzie novej generácie modelu 911. Sú to očakávané modely, takže sa nedá hovoriť o prekvapujúcich novinkách. Pred časom sa objavili špionážne fotky „civilného“ modelu GT3, ale aj video verzie Turbo. Dnes vám ako chuťovku servírujeme pár záberov z ostrej jazdy na Severnej slučke známeho nemeckého okruhu Nürburgring. A čože je na týchto záberoch zvláštne? Nič. Veď v týchto miestach testujú automobilky všemožné prototypy pomerne často. No takmer nikdy s nimi nejazdia skúšobní jazdci tak ostro, ako v tomto prípade. Správanie auta tam podrobili naozaj možnému maximu, ktoré sa na Nordschleife dá dosiahnuť.

Ako ich rozoznáte

Ak máte problém zistiť pri rýchlych záberoch, ktoré auto je ktoré, pridáme rozlišovaciu pomôcku: zozadu model GT3 rozpoznáte jednoducho - má jedinú dvojitú koncovku výfuku v strede (na obrázku vľavo). Turbo sa odlišuje dvojicou výfukov na oboch stranách zadného nárazníka. Zboku ešte vidno mohutné vstupné otvory pre prívod chladiaceho vzduchu (na obrázku vpravo).. No a ako ich rozoznať spredu? Ťažko. V tom frmole na dráhe je to takmer nemožné...

Jozef Vydra
ZDROJ: YouTube, Porsche

Komentáre k článku