2023-07-20 16:42:00
Mercedes CLE
Mercedes CLE
Zdroj: Mercedes

FOTO: Mercedes-Benz CLE je nová trieda, ktorá má veľké ambície

Po predstavení novej generácie triedy C a novej generácie triedy E bolo celkom logické očakávať ako sa automobilka Mercedes vysporiada s verziami kupé a kabriolet.

Nakoniec to dopadlo tak, že kým doposiaľ predvádzala samostatné modely, teraz bude obe triedy reprezentovať jeden model. Trieda CLE nahradí teda nielen kupé triedy C, ale aj kupé triedy E a kabriolet od CLE odvodený zase pôvodné kabriolety.

Mercedes stavil na elegantné línie, ktoré robia auto honosnejším ako kedykoľvek doposiaľ ktoréhokoľvek z dvoch veľkostných predchodcov. Je to z dôvodu, že práve toto auto môže zaujať široké publikum, ktoré chce niečo vizuálne príťažlivé. Vidno teda, najmä vpredu, inšpiráciu niektorými líniami triedy C, ale do mixu má čo povedať aj trieda E. Našťastie tu nie je čiernou hrubou líniou ohraničená maska ako v prípade novej triedy E. Toto je skôr Céčko, aj keď celková dĺžka modelu je o pár centimetrov väčšia ako malo predchádzajúce kupé triedy E. Zadná časť je znova elegantná a rozdiel medzi kupé a kabrioletom takmer nie je, kabrio má samozrejme skladaciu strechu v rôznych farbách. Kupé získalo zase výrazný oblúk strechy, podobne ako mali kedysi Mercedesy triedy CL, ale tu absentuje možnosť stiahnuť všetky okná tak, aby zostali len dva stĺpiky karosérie. Druhý stĺpik karosérie vidno v strede schovaný za oknom. Ak sa chcete spýtať na verziu s inými nárazníkmi a prívlastkom AMG, tak tá bude dostupná tiež a neskôr bude aj reálny model AMG 53, na ktorom automobilka už teraz pilne pracuje.

Interiér nového modelu, triedy CLE, vychádza skôr z triedy C, lebo ma portrétovo umiestnený 12,3-palcový dotykový displej, združujúci všetko vrátane klimatizácie. Tieto prvky sú vlastne pozitívom, lebo obrovský sklený povrch v triede E by sa do kabrioletu absolútne nehodil. Je jasné, že CLE nedostane možnosť naklápania displeja ako SL, ale to asi nevadí. V kupé rozhodne nie, v kabriolete si maximálne viac popálite prsty. Pre triedu CLE prichádzajú aj nové sedadlá s možnosťou sklápania, aby sa pasažieri dostali aj na zadné sedadlá. Predné sedadlá budú mať aj možnosť použitia fúkania na krk. To je štandardom pre všetky kabriolety. Kupé takúto vymoženosť nepotrebuje.

Zdroj: Mercedes

A ako to bude s motormi? Poďme od toho najzaujímavejšieho. Všetky motory budú vybavené mild hybridným systémom so zvýšeným výkonom. Dostane sa z doterajších 15 kW (20 k) až na 17 kW (23 k) a krútiaci moment bude až 200 Nm. Mild hybrid bude pomáhať aj radovému šesťvalcu s objemom 3 litre, ktorému budú asistovať dve turbá. Výkon tejto verzie bude až 280 kW (381 k) a krútiaci moment 500 Nm. S týmito parametrami sa CLE dostane na stovku za 4,4 sekundy. Nebude však jedinou možnosťou a jedinou šťukou v rybníku. Celkom zaujímavé budú aj menšie agregáty.

Už základný motor v CLE 200, štandardne spojený s pohonom zadnej nápravy, bude produkovať 150 kW (204 k). Štandardom pre všetky motory bude 9-stupňová automatická prevodovka. CLE 200 príde aj s možnosťou pohonu všetkých 4 kolies, ale to zaujímavejšie je, že kvôli zníženiu spotreby funguje Millerovom cykle. Ten čiastočne zatvára nasávací ventil už vo fáze nasávania a znižuje tak tepelné straty a zlepšuje spotrebu. Druhá verzia CLE 300 už bude fungovať v klasickom Ottovom cykle, pričom bude mať výkon 190 kW (258 k) a štandardne pohon všetkých 4 kolies.

V ponuke bude aj CLE 220d, ktoré využije už známy dvojlitrový štvorvalec na naftu dosahujúci výkon 145 kW (197 k). Tento model bude mať zrýchlenie na stovku za 7,5 sekundy a tiež sa bude spoliehať na rovnakú prevodovku ako všetky ostatné verzie a aj na pomoc mild hybridného doplnku EQ Boost.

Novú generáciu kupé CLE môžeme na trhu očakávať už v priebehu tohoto roka a následne sa otvoria objednávkové formuláre aj na kabriolet. Mercedes takto racionalizuje svoju ponuku a vytvára nové triedy. Veď doteraz si každý myslel, že začiatočné písmena CL a doplnkové ďalšie znamenajú štvordverové kupé, lebo je to tak pri CLA aj CLS. V realite však písmena CL znamenajú Coupe Leicht. Uvidíme teda koľko budú vozidlá vážiť a koľko bude vážiť aj pripravovaný plug-in hybrid.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo