2023-07-12 12:39:00
Nio EV6
Nio EV6
Zdroj: NIO

Čínsky NIO EV6 s batériami s polotuhým elektrolytom má dojazd 930 km

Takže elektromobil nikdy nebude mať postačujúci dojazd? Spýtajte sa v Číne.

Nio EV6 v novom užívateľskom manuáli poskytuje detailné informácie o tomto vozidle s novou batériou s polotuhým elektrolytom. Ako viete, polotuhý elektrolyt je medzikrok od tekutého či gélového elektrolytu súčasných batérií založených na lítiu k "svätému grálu" batériových automobilov zvanému pevný elektrolyt.

Rozdiel medzi tekutým a pevným elektrolytom je zásadný. Nielenže takto postavené články dokážu na rovnakom "priestore" či skôr objeme a porovnateľnej hmotnosti ponúknuť výrazne lepšiu energetickú hustotu, znesú výrazne vyššie zaťaženie, vydržia dlhšie... To isté platí pri porovnávaní batérií s tekutým a polotuhým elektrolytom. Tie, ktoré bude mať Nio EV6 od pekingského výrobcu WeLion majú mať energetickú hustotu na úrovni 360 kWh/kg.

EV6 ich má mať namiesto 100 kWh batériového balíka od CATL. Nová batéria s 384 článkami má mať celkovú kapacitu 150 kWh. Má mať hmotnosť 575 kg, čo je o 100 kg viac ako povodná baterka od CATL, no zároveň má poskytnúť dojazd na úrovni 577 míľ, teda cca 930 km. Samozrejme, tento dojazd je teoretický a v realite môže i nemusí byť menší, no vzhľadom na podobnosti medzi čínskym a európskym cyklom a odchýlke od dennodennej reality to vyzerá na auto, ktoré na nabitie poľahky prejde 700 až 800 km. Mimochodom, hmotnosť batérie cez pol tonu nie je u elektromobilov žiadna novinka, už pomerne starý model EQC od Mercedesu má vyššiu hmotnosť batérie pri celkovej využiteľnej kapacite 80 kWh (celková kapacita je vyššia).

Nio EV6 s novou batériou ide do predaja v domovskej Číne už tento mesiac.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Nio, insideevs.com

Komentáre k článku


Stream naživo