2023-05-10 11:32:00
Mercedes Triedy E 2023
Mercedes Triedy E 2023
Zdroj: Mercedes

Mercedes predstavil novú Triedu E: šokujúce technológie, ale aj niečo spoločné s C3

Nový Mercedes šokuje technológiami, ale aj možnosťami zábavy. Má aj selfie kameru. S tým prišiel ako prvý práve malý Citroen C3. Tu je to však o kus ďalej.

 

Mercedes triedy E dozrel do predstavenia ďalšie generácie. Je úplne nová a s predchodcom takmer nič nezdieľa. Ponúkne aj tradičné motory, nie iba plug-in hybridy, ale aj tie základné verzie budú doplnené o mild hybridní doplnok. Nová trieda E príde s konzervatívnym tvarovaním, ktoré ale nemusí sadnúť každému. Prinesie aj extrémny interiér, o ktorom sa bude často hovoriť. Čo teda vieme po predstavení novej triedy E?

Prvý pohľad na triedu E predvádza elegantné línie so zapustenými kľučkami, ktoré odkazujú na minulosť, ale technológie jednoznačne odkazujú na budúcnosť. Čo teda odkazuje na minulosť? Pamätáte si Mercedes triedy S W220, ktorý prišiel ako prvá trieda S po slávnom mamutovi? Línie svetiel sú podobné, len opačne obrátené podľa horizontálnej línie. K tomu sa pridáva predná maska je takmer hodná označenia EQ a elegancia pokračuje dozadu stvárnením, pri ktorej odkazuje zase všetky ostatné modely značky. Teda sedany. Toto auto bude zaujímavou alternatívou a zaujímavým dizajnérskym počinom. Kombinuje totiž konzervatívne línie s avantgardnými prvkami. Avantgardný môže byť napríklad predok s čiernym lemom prednej masky chladiča.

Štandardnou výbavou nového modelu budú LED predné svetlá, ale za príplatok môžu byť aj svetlá Digital Light, ktoré majú také rozlíšenie, že by sa nimi dali premietať čiernobiele filmy. Toto ale hovoríme pri každom jednom vozidle s podobnými svetlami od Mercedesu. Štandardom budú aj 18-palcové zliatinové disky, pričom maximum v ponuke bude 21 palcov. Natáčanie zadnej nápravy bude za príplatok a bude možné až do uhla 4,5 stupňa. Ak pôjde auto do 50 km/h, tak sa budú kolesá natáčať v opačnom smere ako predné a nad touto hranicou v tom istom, aby zvýšili stabilitu. Tu však bude uhol obmedzený na 2,5 stupňa. V ponuke modelu bude aj vzduchové pruženie Airmatic s kontinuálne nastaviteľným tlmením. Udržuje auto stabilné a v rýchlostiach nad 120 km/h znižuje svetlú výšku o takmer 1,5 cm.

Zdroj: Mercedes

Zaujímavo vyzerá pohľad do interiéru. O priestore netreba pochybovať, ten má trieda E vynikajúci už dlhodobo, ale zaujímavo vyzerá veľký displej pred vodičom na samostatnom paneli, ktorý prechádza do stredového displeja znova s obrovskou plochou a za príplatok môže byť pod jedným krycím sklom aj displej pred spolujazdcom. Mercedes hovorí tomuto MBUX Superscreen. Toto stvárnenie je veľmi podobné základnej verzii triedy EQE na elektrickú energiu. Displeje samozrejme podporujú rôzne druhy zobrazenia, podľa zvoleného režimu.

V interiéri novej generácie Mercedesu triedy E bude až 5 rôznych kamier, ktoré monitorujú nielen bdelosť vodiča, ale aj gestá pred displejom. Zaujímavá je však ešte jedna kamera. Je to samostatná kamera v strede prístrojovej dosky, ktorá podporuje online konferencie, ale iba keď vozidlo stojí. Už sme videli odblokované video za jazdy, určite to nikto odblokuje a manager sa môže konferencie zúčastniť aj za jazdy, ale je to nebezpečne a úplne šialené, takmer až na Darwinovu cenu. Verte nám, my sme už skúšali videokonferencie v aute, ale dá sa to aj v obyčajných vozidla. Zastavíte vytiahnete notebook, prepojíte cez mobilné dáta a kde je problém? Nepotrebujete kameru na Tik-Tok a Reels predsa. Výraznou zaujímavosťou bude displej s možnosťou 3D zobrazenia. Displej pred vodičom tak ponúkne zaujímavejšie usporiadanie a hĺbkový efekt. Toto už ale predvádza aktuálny Mercedes triedy S.

Veľkou zaujímavosťou tohto vozidla bude možnosť doinštalovať si niektoré aplikácie. Hovorí sa napríklad o hre Angry Birds, alebo aj o video konferenčných moduloch Webex a Zoom. Vstavaný bude aj browser s názvom Vivaldi. Takisto vstavaná a bude aj podpora čínskej sociálnej siete Tik-Tok. Bude možné nielen pozerať videa, ale aj uploadovať ich. Zostáva nad tým mozog stáť? Áno, nie ste sami. Ale treba uznať, že Mercedes má výrazný trh pre triedu E aj v Číne. Tam sa určite objaví aj jej predĺžená verzia, ktorá bude mať ešte viac priestoru na nohy zadných pasažierov.

Pohonné sústavy novej generácie Mercedesu triedy E budú výlučne hybridné. Budú buď mild hybridmi, čo znamená relatívne štandardné prevedenia agregátov, ale budú mať aj možnosť plug-in hybridu pre niektoré výkonnejšie verzie. Automobilka v tomto modeli nezanevrela ani na 6-valce. Osemvalec bude ale už trochu ťažšie dostupný. Predpokladáme, že ten sa, aspoň zatiaľ, neobjaví v ponuke. Možno ho bude mať verzia AMG, ale aj tu sú určité pochybnosti.

Isté však je, že parametre hybridných pohonných jednotiek zvýši práve elektromotor mild hybridu. Z 15 kW (20 k) sa dostane na 17 kW (23 k) a jeho krútiaci moment bude 205 Nm. Bude dopovať motory s označeniami E 200, ktorý bude mať výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 320 Nm. Táto benzínová alternatíva zrýchli na stovku za 7,5 sekundy a v kombinovanom cykle by mala mať spotrebu do 7,3 litra. Druhou alternatívou s mild hybridným doplnkom bude E 220 d. Dvojliter ponúkne výkon 145 kW (197 k) a krútiaci moment 440 Nm. Na stovku bude len o desatinu pomalí ako základná benzínová alternatíva. Spotreba by sa mala pohybovať v kombinovanom cykle do 5,5 litra na 100 km. Táto naftová verzia príde aj s pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic. Logické bude jemné zhoršenie zrýchlenia a jemné zhoršenie spotreby.

Na začiatok bude v ponuke hneď niekoľko plug-in hybridov. Základom bude E 300 e, ktoré bude mať systémový výkon 230 kW (313 k) a systémový krútiaci moment 550 Nm. Stovka je v tomto prípade záležitosťou 6,4 sekundy, ale hlavnejšie je zistenie, že na nabitie prejde toto vozidlo až 115 km. Rovnaká alternatíva bude aj s pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic a nesmieme zabudnúť ani na predčasný vrchol sa označením E 400 e. Ten bude mať maximálny výkon 280 kW (380 k) a maximálny krútiaci moment 650 Nm. Na stovke bude za 5,3 sekundy a bude plne využívať plug-in hybridnú batériu s kapacitou 25,4 kWh.

Zdroj: Mercedes

Mercedes triedy E je stále obrovské auto, ktoré bude mať na dĺžku 4 949 mm, z čoho rázvor bude 2 961 mm, čiže o 20 mm viac ako predtým. Bude mať šírku 1 880 mm a ponúkne batožinový priestor s objemom 540 litrov. Na náš trh sa nové vozidlo dostane už v priebehu tohto roka, bližšie ku koncu, a postupom času majú pribudnúť do ponuky aj šesťvalcové pohonné jednotky. Mercedes avizoval dva radové trojlitre. Presnejšie informácie však nevieme. Očakávame ale aj nástup verzie kombi v tesnom závese za sedanom. Kombi má predsa lepšie predaje v Európe ako klasická trojpriestorová karoséria.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku


Stream naživo