2023-05-09 12:00:00
VW ID. 7
VW ID. 7
Zdroj: VW

Volkswagen ID.7 mení pravidlá hry novým pohonom a aerodynamikou

Pri elektromobiloch sa nemusí luxus a výkon nevyhnutne spájať s vysokou spotrebou. Volkswagen ID.7 je toho skvelým príkladom.

Nový prémiový sedan Volkswagen ID.7 síce nie je mierený na široké masy tak, ako napríklad modely ID.3 či ID.4, ale aj tak by sme mu mali venovať zvýšenú pozornosť. Prináša so sebou totiž mnoho nových prístupov a naznačuje, čo môžeme postupne očakávať od ďalších modelov značky Volkswagen.

V súlade so živlami

Priorita aerodynamiky nie je pre modely ID. žiadna novinka. Nízky odpor vzduchu znamená nízku spotrebu a vďaka nej prejdete s rovnakou batériou dlhšiu vzdialenosť. Avšak pri model ID.7 sa jeho proporcie s dlhými líniami so vzduchom prirodzene kamarátia viac. VW ID.7 je dlhý až 4 961 mm, široký 1 862 mm, vysoký iba 1 538 mm a rázvor dosahuje obrovských 2 966 mm. Inžinierom sa po hodinách v aerodynamickom tuneli podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu iba 0,23 s čelnou plochou iba 2,45 m2. Takto sa ID.7 prerezáva vzduchom ako horúci nôž maslom a maximalizuje svoj dojazd bez toho, aby bolo nevyhnutné siahať po extrémnych kapacitách batérie. Na rozrážanie vzduchu totiž minie menej energie. Model ID.7 Pro S so zadným náhonom a 86 kWh batériou prejde na jedno nabitie až 700 km! Aj menšia 77 kWh batéria vystačí modelu ID.7 na dojazd slušných 615 kilometrov.

Zdroj: VW

Spolu s modelom ID.7 má premiéru aj nový elektromotor. Ten pochádza z vlastnej dielne Volkswagenu. Má maximálny výkon až 210 kW (286 kW). Je mimoriadne efektívny a teda úsporný. Využíva silnejšie permanentné magnety s vyššou tepelnou kapacitou. Stator má hustejšie vinutie cievok s maximalizovaným prierezom káblov. Je tu dvojité chladenie vodou aj olejom a o tepelnú stabilitu celého systému sa stará nový invertor.

Základná batéria má kapacitu 77 kWh (netto) a zvládne nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 170 kW. Neskôr príde verzia ID.7 Pro S, ktorá bude obsahovať celkom novú batériu s kapacitou až 86 kWh (netto). Tá zvládne nabíjanie výkonom až 200 kW! Zásadným vylepšením je aj zakomponovanie predohrevu batérie na urýchlenie nabíjania, ktorý sa aktivuje po zadaní nabíjacej stanice ako cieľa v navigácii.

Nový koncept interiéru

V interiéri láka ID.7 na mimoriadne pôsobivé a kvalitné spracovanie za použitia materiálov z udržateľných zdrojov. Kokpit má úplne novú filozofiu a je to akési mobilné obývacie miesto pre novú éru. Základom pracoviska vodiča je teraz head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý ponúka model ID.7 ako prvý na svete už v štandardnej výbave. To umožnilo dizajnérom zmenšiť klasický prístrojový štít na minimum a dizajnovo vyčistiť interiér. Prístrojový štít je teraz takmer nepotrebný, pretože všetko dôležité sa premieta priamo pred vás na čelné sklo, aby ste sa nemuseli rozptyľovať. Napriek tomu tu však drobný displej je prítomný a leží v jednej línii s výduchmi klimatizácie.

Zdroj: VW

Na palubnej doske teraz hrdo sedí 15-palcový dotykový displej s novým konceptom ovládania infotainmentu. Niektoré tlačidlá sú tu vždy k dispozícii v takzvanej „prvej línii“, aby ich vodič ani spolujazdec nemuseli hľadať. Ide napríklad o ovládanie klimatizácie, výhrevu sedadiel a iných často používaných funkcií. Hlavné menu funguje na báze dlaždíc, ktoré si vedia užívatelia usporiadať podľa seba. Celé ovládanie je zjednodušené, viac intuitívne a prehľadnejšie. Viac pripomína Touareg.

Pod displejom sa opäť nachádzajú dotykové plochy pre rýchle ovládanie hlasitosti a klimatizácie, avšak tento raz sú podsvietené, aby ich bolo možné pohodlne ovládať aj za tmy. Nechýba ani ovládanie hlasom.

Ďalšie novinky

Vlajková loď prichádza s prvkami, aké sme ešte pri modeloch VW nevideli. Napríklad predné sedadlá s certifikátom AGR okrem manuálneho ovládania vyhrievania či odvetrávania obsahujú senzory vlhkosti a neustále sa automaticky starajú o to, aby vám v nich bolo pohodlne a aby ste sa v nich nepotili. Okrem toho ponúkajú aj naozaj vynikajúcu masážnu funkciu s niekoľkými programami a stupňami intenzity. V ponuke je dokonca aj program pre aktiváciu panvy, ktorý využíva dva dodatočne pneumatické vankúše v sedáku.

Zdroj: VW

O celkový komfort pasažierov sa stará aj nový systém inteligentnej klimatizácie. Tá využíva motorizované výduchy, ktoré automaticky smerujú temperovaný vzduch tak, aby nevytvárali prievan a zároveň čo najrýchlejšie dosiahli požadovaný tepelný komfort posádky. Pri svojej činnosti zohľadňuje nielen vonkajšiu teplotu ale aj polohu slnka! Vodič si môže dokonca vybrať, aby sa klimatizácia aktivovala automaticky už keď sa blíži k autu.

Lákavou novinkou je nový druh panoramatickej strechy, ktorá nepotrebuje kryciu roletku. Obsahuje totiž šikovné zatemňovacie sklo. Jednoduchým pokynom (pokojne aj hlasovým) sa v priebehu zlomku sekundy zmení z priehľadného na zatemnené.

Viac informácii zo sveta značky Volkswagen nájdete na stránke www.volkswagenblog.sk.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: PR VW

Komentáre k článku


Stream naživo