2023-03-21 16:20:00
Dodge Challenger SRT Demon
Dodge Challenger SRT Demon 170
Zdroj: Dodge

FOTO: Nový a ešte pekelnejší - Challenger SRT Demon 170 je rýchlejší ako Bugatti

Očakávaná novinka od značky Dodge je tu a je ešte rýchlejšia ako verzia predtým.

SRT Demon je skutočne vysokošpecialzované a vysokovýkonné auto, ktoré v šprintoch v priamke prakticky nemá konkurenciu. Azda len pri tých najlepších superšportových autách za troj až štvornásobky ceny. Nová verzia SRT Demon 170 je ešte ďalej a jediné, čo mu dokáže konkurovať sú hyperšporty. Teda aspoň v tom, v čom im konkurovať chce.

Lebo Dodge Challenger Demon SRT 170 nie je multifunkčná mašinka do každého počasia (i keď ňou môže byť), ide predovšetkým o vrcholné dielo značky, ktorá viac než čokoľvek iné rieši rýchlosti, zrýchlenia a časy na štvrť mílovej rovnej jazdnej dráhe.

Po odklade, po dlhom tízovaní je teda tu. Demon SRT 170 che byť viac ako len vylepšeným Demonom nedávnej minulosti. Jeho maximálny výkon je pri palive E85 až 1039 koní pri 6500 ot/min a jeho maximálny krútiaci moment je 1281 Nm pri 4200 ot/min. To SRT 170-tku katapultuje s vhodným obutím a na vhodnej dráhe z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 1,66 sekundy, čo sú čísla presahujúce nielen najsilnejšie spaľovaie autá, ale hneď niekoľko vrcholných elektromobilov.

SRT 170 okrem zrýchlenia ponúkne aj vynikajúci čas 8,91 sekundy. Toľko mu trvalo prejsť štvrť míle. Tieto priamkové údaje auto pochopiteľne poskytuje bez elektrifikácie, bez enormne rafinovanej techniky. Skrátka do motora V8 s objemom 6,2 litra natlačí Démon čo najviac paliva v ideálnom pomere zmiešaného so vzduchom tak, aby auto trhalo krky posádke i obecenstvu. Urobí tak prostredníctvom masívneho kompresora s objemom 3,0 litra, ktorý pracuje pri tlaku 14,7 baru (21,3 psi). Demon má zároveň smart manažment motora, ktorý vycíti koľko je v palive etanolu a podľa toho ponúkne výkonu. Ak je v benzíne viac ako 65% etanolu, plný výkon je k dispozícii. Motor je kompletne prepracovaný, má tvrdšiu hlavu, väčšie vstrekovače, piesty, kľukové ložiská, posilnený je diferenciál (+ 50%), prevodovka, hriadele, skrátka všetko... Dodge pri naháňaní výkonu takpovediac rozbil pár motorov, aby sa dopracoval k takémuto výkonu a zároveň mohol auto i motor predávať a vyrábať sériovo.

Besné auto potrebuje adekvátny brzdný výkon, no pre Dodge je najkľúčovejšie to, že brzdy spolupracujú a umožnia vodičovi kompletne zastaviť zadné kolesá, respektíve všetky tak, aby si auto pekne nahnalo otáčky a následne bleskovo vyrazilo. Drag race kompatibilitu zabezpečujú zadné 315/50 R17 Mickey Thompson ET Street R radiálne pneumatiky a predné 245/55 R18 od rovnakého výrobcu. Samozrejme, tieto kolesá sú prakticky na nič kdekoľvek mimo pogumovanej plochy na drag race, takže Dodge ponúka dodatočné štyri gumy na príležitosti mimo pretekársku dráhu.

Pri tomto aute išlo aj o úsporu hmotnosti - tú možno navýšiť aj vďaka diskom kombinujúcim kovaný hliník s karbónovými vláknami. Auto má Bilstein tlmiče, no podvozok je v porovnaní so staršími verziami mäkší tak, aby dokázal lepšie preniesť sily uvoľnené pri okamžitej akcelerácii.

Zdroj: Dodge

Prevodovka má osem stupňov, je to automat, takže sa začiatočníci nemusia báť, že pri každom rozbehu prinajlepšom "len" uvaria spojku, čo rovno roztrhnú skriňu. Fajnšmekri si však tiež prídu na svoje, keďže Dodge k autu ponúka naozaj dôkladné možnosti úprav nastavení v hĺbke, o ktorej sa užívateľom bežných áut môže len snívať. Koniec koncov, je to pretekárske sériové náčinie a už aj Demon predtým vedel nadchnúť počtom kliknutí na dotykovom displeji...

Toto auto bude koštovať zhruba 100-tisíc amerických dolárov s tým, že ich Dodge plánuje vyrobiť približne 3000 pre USA a 300 pre Kanadu. Auto môžete mať v 14-tich vonkajších farbách s možnosťou kombinácie napríklad kapoty i strechy v saténovej čiernej farbe. Mimochodom, v príplatkovej výbave nájdete aj padák... Viac fotiek nájdete v galérii. Zvuk môžete počuť vo videu vyššie.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Dodge

Komentáre k článku


Stream naživo