2022-09-14 15:30:00
Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue
Zdroj: Ferrari

FOTO: Ferrari Purosangue - nazvite ho SUV a Ferrari vás bude nenávidieť

Toto nie je SUV. Toto je kategória sama o sebe. Skrátka Purosangue.

Tušili sme to, predpokladali sme to a teraz je to potvrdené. Ferrari síce urobilo SUV, no v skutočnosti je Purosangue SUV asi tak ako Mazda Miata MPV. Nie je. Nebude. Nedá sa.

Ferrari si zo Sport Utility Vehicle zobralo len prvé a posledné slovko. Purosangue je však viac než to, že niečim nie je. Je to prvé štvordverové Ferrari v histórii značky, má unikátny Ferrari pohon všetkých kolies, má fantastické rozloženie hmotnosti v pomere 49:51, má giganticky dlhú kapotu, pod ktorou sa nachádza motor V12 s objemom 6,5 litra. Motor dosahuje maximálny výkon 725 koní a maximálny krútiaci moment 716 Nm. Ide o atmosférický dvanásťvalcový motor s mimoriadnymi technológiami, ktoré mu pomáhajú zhlboka sa nadýchnuť aj v nízkych otáčkach, no zároveň dokáže revať vo vysokých otáčkach až do roztrhnutia pľúc. Respektíve do červeného pásma, ktoré je na úrovni 8250 ot/min. Maximálny výkon je pri 7750 ot/min, pričom až 80% krútiaceho momentu je dostupných už pri 2100 ot/min.

Prvé štvordverové Ferrari má miesto pre štyroch pasažierov, vraj je vzadu menej miesta, než by ste od SUV čakali, no keďže to SUV nie je, nečakali ste nič. Menej než v SUV má auto aj priestoru v kufri. Objem je 472 litrov. Automobil má pohon všetkých kolies, ktorý odpája prednú nápravu v momente preradenia nad 4-tý stupeň, respektíve pri rýchlostiach nad 201 km/h. Maximálna rýchlosť je okolo 310 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebieha za 3,3 sekundy a to aj vďaka enormne rýchlej 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke.

Purosangue má rafinovaný podvozok avšak úplne bez stabilizátorov. Za vyvažovanie vozidla s vyššou stavbou môžu aktuátory v tlmičoch s názvom TASV, ktoré ovplyvňujú nielen tvrdosť podvozku, ale aj náklon karosérie. Karoséria pôsobí akoby sa nechcela príliš vzdialiť od GTC4Lusso a maximum, čo z vyššej stavby chce ponúknuť, je ľahšie nastupovanie a mierne vyšší posed, než majú superšporty bežne. Aby auto nepôsobilo príliš rodinne, príliš SUV, nemá ani ťažné zariadenie, no zato má "samovraždené" dvere s otváraním od seba. Zadné dvere sa vedia automaticky otvoriť a zatvoriť a to v uhle do 79°, takže dostať sa do druhého radu sedadiel nebude extra ťažké. A cena? Od 390-tisíc eur.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Ferrari

Komentáre k článku


Stream naživo