2022-09-09 17:30:00
Volkswagen Tuareg R-Line
Volkswagen Tuareg R-Line
Zdroj: Jozef Murárik

JAZDA: Volkswagenu Touareg R-Line: Aký je a čo dať do konfigurácie?

Už si klopete na čelo? Že prečo máme prvú jazdu na Touaregu až teraz?

 Je to veľmi jednoduché. Volkswagen Touareg sa vo svojej tretej generácii našej redakcii vyhýbal viac ako mačka kúpaniu. Ale konečne nastala tá možnosť a jeden z nás si mohol skúsiť tento, povedzme, že naozaj vrcholný model automobilky Volkswagen na vlastnej koži.

 

Ponuka toho, čo ma práve Touareg pod kapotou je kombinácia ústrojenstva k znaku na kapote celkom prekvapivá. Veď dokáže fungovať s trojlitrovým motorom V6 a 8-stupňovým hydrodynamickým meničom, ktorý pripomína, že táto konfigurácia má viac spoločné s vozidlami nemenovanej štvorkrúžkovej značky ako s ostatnými Volkswagenmi. O tom istom hovorí aj samotný pohon všetkých štyroch kolies. Tretia generácia Touareg počas pár rokov na trhu prešla určite viacerými čiastkovými vylepšeniami oproti prvým kusom. Teraz sa dá povedať, že to je veľmi dobre postavené auto s vychytanými rannými chybami, ktorým sa vyhnúť nedá a je to vozidlo s prekvapivými jazdnými vlastnosťami a maximálnym komfortom.

Zdroj: Jozef Murárik

Tu sa asi nejdeme hrať na žiadne športové výkony, lebo aj trojliter má celkom striedmy výkon. Dosahuje 170 kW, čo je 231 k. Omnoho zaujímavejší je však krútiaci moment vrcholiaci hodnotou 500 Nm v rozsahu 1500 až 3000 otáčok. Tento je zárukou, že Touareg dokáže predviesť slušné zrýchlenie v akomkoľvek spektre a v akejkoľvek situácii aj napriek nižšiemu výkonu. Ak by tento výkon nestačil, tak je možné siahnuť po dízli s výkonom až 210 kW (286 k). A vrcholom je predsa Touareg R s PHEV a výkonom 340 kW (462 k).

Zásadná otázka ale znie, ako si dokáže Touareg poradiť s naozaj výraznou konkurenciou v podobe BMW X5, Mercedesu GLE a tiež, v podstate, sesterského Audi Q7. Hrá to na nenápadnosť a dokáže zaujať tým, že ho neznalý nebude závidieť. Stále je to Volkswagen a tie sú predsa lacné, že? Ono to tak aj vyzerá, v porovnaní s konkurenciou je Volkswagen naozaj lacnejšou alternatívou s veľmi príjemnými jazdnými vlastnosťami a veľmi dobrým spracovaním. Veď základná cena začína na 61 790 eurách a kus, ktorý sme vyskúšali, s naozaj rozsiahlou výbavou, konkrétne aj s nočným videním, či odvetrávanými sedadlami je za 87 000 €. Za koľko by ste mali podobný kúsok z Mníchova, Stuttgartu, či Ingolstadtu?

O fakte, že Touareg je obrovské auto asi ani netreba polemizovať. Je to stále zástupca vyššej strednej triedy a konkrétne sekcie SUV. Tomu je zodpovedajúci aj vnútorný priestor, kde budú mať všetci dostatok priestoru aj v prípade potreby 5 miest. Tu však zase, tradične, necháva toho v strede na vyvýšenom poste tvar zadných sedákov. Na rozdiel od niektorých ďalších konkurentov nemôže mať Touareg sedem miest, ale nahradzuje to naozaj masívnym batožinovým priestorom pre 5 pasažierov, ktorý má základný objem 810 litrov.

Zdroj: Jozef Murárik

Priestor pre vodiča vyžaruje, že na produkciu a návrh tohoto auta boli kladené vysoké požiadavky a prevedenie je veľmi kvalitné. Zaujímavo pôsobí naozaj obrovský stredový dotykový displej, ktorý dopĺňa trochu menší displej pred vodičom a tiež pekne spracovaný head-up displej. Toľkoto displejov naozaj stačí a vlastne všetky dôležité funkcie Touaregu sa ovládajú tým stredovým, alebo ovládacími prvkami na volante. Systém, ktorý automobilka použila pre tento model je odlišný od všetkých ostatných vozidiel s logom Volkswagen. Aj tu je vidno technickú príbuznosť s automobilkou z Ingolstadtu. 

Tak isto je to aj v prípade podvozku, ktorý má vzduchové pruženie s možnosťou nastavenia svetlej výšky a charakteristiky pruženia. Pre Touareg je však vhodné, aj ak má športovo vyzerajúcu výbavu R-line, nastavenie do maximálneho komfortu. V zákrutách síce zvláda jazdu tiež, avšak v nich sa ukazuje trochu väčšia hmotnosť modelu.

Aká je teda optimálna konfigurácia Touaregu? Motor s výkonom 170 kW (231 k) prekvapivo stačí. Viac výkonu síce môže prospieť v určitých situáciách, ale s týmto sa dá jazdiť aj s rozumnou spotrebou, veď v tabuľkách je hodnota 7 litrov v kombinovanom cykle, ktorá je ale rovnaká ako pri výkonnejšej verzii motora. 

Zdroj: Jozef Murárik

Omnoho ťažšie rozhodovanie je v prípade výbavy. Na jednu stranu, R-line s black on black on black špecifikáciou vyzerá tajomne a gangstersky, ale Touaregu sa hodí aj luxusná špecifikácia s veľkými striebornými diskami, modrou výraznou metalízou a bledým koženým interiérom. V takom prípade konfigurácie môže množstvo chrómových doplnkov pripomínať jachtu na kolesách, čo ku Touaregu tiež sedí. Určite však nezabudnite, ani v jednom prípade, na ventilované sedadlá a vyhrievaný volant. Jedna príplatková položka bude pozitívom v zime, jedna v lete. V noci sa však určite bude hodiť nočné videnie s premietaním na displej pred vodičom miesto údajov palubného počítača.

Jednou z výhod Touaregu je veľký záujem o model aj na trhu jazdených vozidiel, z čoho vyplýva jednoduchší predaj ako napríklad pri tiež konkurenčnom Jaguare F-Pace. Po dobu vlastníctva však bude majiteľovi poskytovať komfortné útočisko v džungli cestnej premávky. Komfortné nielen podvozkovo, ale aj sedadlami a jednoduchosťou ovládania, aj napriek športovejšej vizáži výbavy R-line.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku