23.06.2022
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Zdroj: jh

FOTO: Toyota Corolla Cross už na Slovensku – praktický a silný hybrid. Aj s AWD.

Toyota Corolla Cross je crossoverom, ba až SUV modelom vychádzajúcim z legendy menom Corolla.

Auto postavené na podvozku Corolly je najširšie i najvyššie v jej modelovom portfóliu. Dopĺňa bohatú paletu modelov so zvýšeným podvozkom. Od Ayga Cross cez Corollu Cross až po Land Cruiser. Záujemca o crossover, či SUV si u Toyoty naozaj má z čoho vyberať, no praktický zástupca v segmente C-SUV automobilke doteraz chýbal. Pritom je to segment najpopulárnejší. Vyberať ste si mohli jedine medzi dizajnovo a štýlovo orientovaný C-HR a väčšou, ťažšou a drahšou RAV4. Dnes tu máte aj Corollu Cross, no keby bolo veľa, nová je aj Yaris Cross.

Corolla Cross ponúka okrem vyššej svetlosti prvýkrát u nás hybrid piatej generácie od Toyoty. V prípade Corolly Cross to znamená full hybridný pohon s novým silnejším elektromotorom a so spaľovacím štvorvalcom s objemom 2,0 litra. Výkon sústavy je 197 koní. To platí ako pre pohon prednej, tak oboch náprav. Automobil je zatiaľ dostupný len s týmto motorom – ako FWD i AWD, neskôr – budúci rok – dorazí aj úspornejšia jednotka, ktorej najviac sily dodáva benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra. V porovnaní s predchádzajúcou verziou je však výrazne posilnený a dosahuje maximálny výkon až 140 koní. Tento motor ale kúpite len s pohonom prednej nápravy.

Zdroj: jh

Toyota Corolla Cross má celkovú dĺžku 4460 m, rázvor 2640 mm, celkovú výšku 1620 mm a 425 litrov v batožinovom priestore. Hybrid, ktorý netreba nabíjať má novú batériu opäť skrytú pod zadnými sedadlami. Jej hmotnosť je však o 40% nižšia, no výstupný výkon stúpol o 14%. Aj vďaka tomu môže Toyota osádzať silnejší elektromotor, ktorý sa o slovo môže hlásiť častejšie ako predtým. Výsledkom je, že napriek výraznému zvýšeniu výkonov sú pohonné jednotky rovnako, prípadne mierne úspornejšie a emisne čistejšie ako predtým.

Corolla Cross disponuje priestrannou kabínou. Aj napriek presklenej streche je na zadných sedadlách dosť miesta aj pre dvojicu vysokých a širokých, sám som si sadol za vodiča bez problémov. Bez strešného okna by to však bolo komfortnejšie. Vzadu sú výduchy ventilácie a stredové sedadlo nie je také úzke ako napríklad v konkurenčnej HR-V. Vpredu čaká zákazníkov nový digitálny prístrojový štít, ktorý je prvýkrát kompletne digitálny. Nový je aj infotainment prichádzajúci v dvoch verziách s rovnakou veľkosťou displeja 10,5 palca – Connect a Connect Pro. Nižšia verzia ponúkne vstavanú cloudovú navigáciu (Google) s aktualizáciou zdarma na 4 roky. Vyššia navigácia je na „pevnom disku“ a disponuje aj zobrazením v 3D a ďalšími vylepšeniami pre lepšiu orientáciu v cudzom prostredí.

Nové sú aj asistenčné systémy zoradené pod jednotným názvom Toyota T-Mate. Tretia generácia ponúka rozumnejších asistentov s väčším dosahom a rýchlejšími reakciami. Snímače majú takmer dvojnásobný dosah a ich vnímanie vie ísť aj za vpredu idúce vozidlo. Systém vie napríklad vytušiť, keď auto ide v kolóne – hodí sa to v momente, keď adaptívny tempomat spomalí za pomalšie idúcim vozidlom, to neskôr zmení pruh, no pred ním bolo ešte ďalšie pomaly idúce vozidlo. Systém nezačne prudko zrýchľovať ale dopláva bližšie k ďalšiemu autu pred vami. Asistenti vedia upozorniť na prichádzajúcu premávku pri otvorení dverí. Upozorní aj na cyklistov, či motocyklistov.

Toyota Corolla Cross sa na Slovensku bude predávať s cenou od 31 990 eur za základnú výbavu Comfort a motor 2,0i HEV eCVT FWD. Ku slušne postavenému Comfortu sa hodí prikúpiť balík Business za 1400 eur, ktorý okrem bezdrôtového nabíjania obsahuje predné i zadné parkovacie senzory, systém stráženia mŕtvych uhlov a vyhrievané predné sedadlá s vyhrievaným volantom. Už vo výbave Comfort máte 12,3 palcový digitálny prístrojový štít, Toyota Connect s 10,5 palcovým centrálnym displejom, 17-palcové zliatinové disky kolies, Toyota T-Mate s aktualizáciami OTA, dvojzónovú automatickú klimatizáciu a parkovaciu kameru. Verzia AWD-i stojí pri každej výbave +2200 eur. Viac foto v galérii, viac info v cenníku u Toyoty.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Toyota

Komentáre k článku