15.05.2022
Bentley Bentayga EWB
Bentley Bentayga EWB
Zdroj: Bentley

FOTO: Bentley Bentayga EWB: 18 centimetrov naviac pre zadných pasažierov

Automobilka Bentley sa pustila do rozšírenia svojho modelového portfólia.

Aktuálne pribudla nová verzia Bentaygy s označením EWB. Dôvodom na toto rozšírenie je, že SUV s okrídleným Béčkom na kapote je jedným z najpredávanejších áut značky. V roku 2021 zaznamenala automobilka nárast predaja o 31% na 14 659 áut, z čoho tretina bola práve Bentaygy.

Nová verzia je určená pre tých, ktorým je štandardná krátka a pridáva 180 milimetrov v oblasti rázvoru. Ten sa dostáva na naozaj extrémnu hodnotu 3175 milimetrov a celková dĺžka je tak 5322 milimetrov, čím prekonáva nielen Mercedes GLS, ale aj BMW X7 a jediný veľkostným konkurentom mu môžu byť buď americké vozidlá od Cadillacu a Lincolnu, alebo predĺžená verzia nového Range Roveru.

Na bočnom pohľade sa všetky centimetre naviac ukázali v oblasti zadných dverí. Nie je tu žiadny šialene široký stĺpik ako to spravila kedysi Škodovka s Octaviou. Automobilka tvrdí, že nový model ponúka veľkostné parametre najväčších limuzín, ktoré majú extrémne veľa miesta na nohy pasažierov vzadu. Zadná časť môže byť vybavená tým, čo automobilka nazýva Airline Seat. Má to byť najpokročilejšie sedadlo, ktoré kedy kto do zadnej časti auta kto osadil. Dá sa nastavovať v 22 rôznych atribútoch a operadlo sa dá sklopiť o 40 stupňov pre oddych v režime Relax. Ak toto sedadlo sklopíte, tak sa automaticky vysunie čalúnená opierka nôh z operadla predného sedadlá, ktoré sa zase posunie dopredu. Niečo takéto sa dá vyskúšať aj v Maybachu a Rolls-Royce. Ďalší z režimov sedadla je Business, ktorý dá operadlo do zvislejšej polohy, aby bola práca v zadnej časti tohto obra naozaj príjemná a komfortná.

Veľkým šokom je meranie potenia a teploty pasažierov, podľa čoho vozidlo prispôsobuje klimatizáciu. Na zadných sedadlách naviac senzory monitorujú tlak a automaticky nastavujú niektoré atribúty sedadla pre čo najmenšiu únavu cestujúcich.

Bentley tvrdí, že Bentayga EWB má 24 miliárd kombinácií farieb a povrchov. Jedným zo zaujímavých prvkov výbavy je vyhrievanie zadných lakťových opierok nielen v strede, ale aj na dverách a prvýkrát Bentley ukázal aj zatváranie dverí elektricky po stlačení tlačidla. Vo dverách je aj nový štýl nepriameho osvetlenia s 12 LEDkami vpredu a 22 vzadu, v zadných dverách. Tieto LEDky žiaria cez malé dierky v koženom čalúnení.

Rozdielom oproti štandardnej krátkej verzii budú aj iné vzory masky chladiča a tiež exkluzívne, pre túto verziu, budú 22-palcové zliatinové disky s leštením povrchom. Toto auto nie je len bežným predĺžením pôvodného kusu, Bentley hovorí o 2500 nových dieloch. To je viac ako pri facelifte Favoritu. Nový predĺžený kus tak bude mať napríklad aj natáčanie zadnej nápravy, ktoré zmenší polomer otáčania o 7% oproti štandardnej Bentayge s krátkym rázvorom.

Na pohon automobilka zatiaľ vyhradila štvorlitrový TwinTurbo V8, ktorý má 405 kW (550 k) a 770 Nm. Na stovke je, aj napriek pridanej hmotnosti, za 4,6 sekundy a maximum je obmedzené na 290 kilometrov za hoidnu. O tom, či bude dostupný motor W12 zatiaľ Bentley nehovorí. Hovorí však, že vozidlo bude dostupné so štandardnými usporiadaniami interiéru s piatimi a štyrmi miestami, ale pribudne aj nová alternatíva s označením 4+1. Prvé dodávky začnú v poslednom kvartáli tohto roka, ale len na vybrané trhy. Určite medzi nimi bude Čína, ktorá tieto predĺžené verzie naozaj ľúbi. Fotografie nájdete v priloženej galérii. 


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku