11.06.2021

Toto je on. Land Cruiser 300 sa posadí na vrchol ponuky. Pozrite si nový model

Toyota po štrnástich rokoch od uvedenia série 200 (J200) predstavuje z gruntu postavený model Land Cruiser série 300.

Nový Land Cruiser prichádza kompletne prepracovaný. Stojí na modernej platforme GA-F. Prvýkrát ide o uplatnenie novej architektúry TNGA na auto s pevným rámom. Narozdiel od konkurencie tak tento obor nesiaha po samonosnej konštrukcii. Zostáva verný klasike. Rám však vďaka novým materiálom a technológiám podstatne zosilnel, a pritom zredukoval hmotnosť. Vo výsledku je auto tuhšie, pevnejšie, odolnejšie, pritom o 200 kilogramov ľahšie. Nový je podvozok, nové sú motory, nový je interiér aj technológie. 

Podkapotou série 300 nájdete aj v Európe dva plnokrvné agregáty. Ide o twinturbo šesťvalce. Jeden je benzínový, druhý naftový. Jeden má objem 3,5 litra, druhý 3,3 litra. Oba sú spojené výhradne s novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Oba agregáty sú vďaka novým technológiám i vďaka novej prevodovke zhruba o 10% úspornejšie čo do spotreby paliva, tak výroby emisií CO2 než súčasný model. Zároveň dodávajú porovnateľnú, ak nie lepšiu dynamiku s motormi V8, ktoré predchádzajúca séria 200 s radosťou využívala. 

Výkon agregátov by sa mal dostať cez 400, respektíve 300 koní v prípade naftovej verzie. Naftový motor by mal dosiahnuť výkon 227 kW (309 k) a krútiaci moment 700 Nm. Benzínová V6, ktorá má taktiež dvojicu turbodúchadiel dosahuje až 305 kW a 650 Nm. 

Auto má mať prvýkrát v prípade Toyoty pokročilý systém jazdy v teréne s názvom Multi-Terrain Monitor. Systém nielenže v reálnom čase ukazuje vodičovi čo sa deje pod kolesami, zároveň dokáže nastavovať okamžite podvozok tak, aby prechádzal po povrchu hladko a bez zaváhaní. 

Prvýkrát má toto auto tiež systém zvaný E-KDSS, teda elektronicky ovládaný podvozok schopný samostatne uzamykať, či uvoľniť stabilizátory na jednotlivých nápravách v závislosti od jazdnej situácie, natočenia kolies. Výsledkom je takmer úplné minimalizovanie typického hádzania a poskakovania na extrémne nerovnom teréne a zároveň zvýšenie jazdnej stability pri ostrých prejazdoch zákrutami na spevnenom povrchu. 

Rozmerovo zostáva auto presne tam, kde je séria 200. Platí to nielen o celkovej dĺžke, šírke, výške, ale aj o rázvore a prechodových uhloch. Toyote v tomto prípade nešlo o zväčšovanie auta do hodnôt, ktoré by už škodili prejazdnosti v teréne, alebo naopak zhoršovali jazdné vlastnosti na spevnenom povrchu. Naopak, auto zostáva rozmerovo rovnaké, avšak modernizované z každej stránky pre čo najlepšiu jazdu v akýchkoľvek podmienkach. 

Vozidlo sa má na celosvetový trh dostať v priebehu leta tohto roka, správu o novej generácii priniesla aj Európska Toyota, či sa však tento veľký mamut dostane na všetky európske trhy zatiaľ nie je úplne jasné. Viac sa dozvieme v nasledujúcich mesiacoch. Zatiaľ si auto pozrite v galérii. 

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Toyota

Komentáre k článku