2020-06-10 09:45:00
Škoda Octavia Scout 2020
Škoda Octavia Scout 2020
Zdroj: SKoda

Nová Škoda Octavia už aj ako terénne kombi Scout. Premiéra pre TDI EVO

Škoda Octavia Scout je významným dielikom do skladačky vypĺňajúcim medzeru medzi nízkymi autami a SUV.

Scout už od základu disponuje ochrannými prvkami karosérie i zvýšenou svetlosťou o 15 milimetrov. Pritom je prvýkrát dostupná aj s pohonom iba prednej nápravy.

Prvý Scout prišiel na trh ešte v roku 2007 a úspešný príbeh bude pokračovať aj pri štvrtej generácii modelu Octavia. Scout bude pochopiteľne dostupný len pri karosérii kombi.

Zdroj: SKoda
Zdroj: Škoda auto

Popularita Scoutu súvisí s jej multifunkčnosťou, robustným dizajnom i ťažnou silou s pohonom všetkých kolies. Octavia Scout je zákazníkmi často využívaná na ťahanie obytného prívesu alebo prívesu na prepravu koní či motorového člna. Kombinácia motora 2.0 TDI s výkonom 147 kW (200 k) a pohonu všetkých kolies teraz umožňuje ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 2 000 kg.

Rovnako, ako súrodenci z modelového radu štvrtej generácie modelu Octavia, aj Octavia Scout je predĺžená o 16 milimetrov na 4 703 milimetrov a rozšírená o 15 milimetrov na 1 829 milimetrov. Objem batožinového priestoru v porovnaní s predchodcom vzrástol o ďalších 30 litrov na 640 litrov. Scout môže mať svetlomety LED-Matrix, ktoré umožňujú trvalú jazdu s diaľkovými svetlami.

Zdroj: SKoda

Pod kapotou modelu Octavia Scout má premiéru nový motor 2.0 TDI EVO, ktorý je s výkonom 147 kW (200 k) a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm najsilnejším naftovým motorom v doterajšej histórii modelového radu.

Pohon všetkých kolies dopĺňa pohon predných kolies kombinovaný s motoromi 2.0 TDI s výkonom 85 kW (115 k) a benzínový 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), obidva s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, alebo verzia motora 1.5 TSI e-TEC s technológiou mild hybrid

a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Obidva špičkové motory, benzínový 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) a naftový 2.0 TDI s výkonom 147 kW (200 k), ako aj motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k), sa vždy kombinujú s pohonom všetkých kolies a 7-stupňovou prevodovkou DSG.

Zdroj: SKoda

Auto od bežnej Octavie odlišujú špecifické nárazníky vpredu a vzadu s nájazdovým štítom v hliníkovom vyhotovení, ako aj čierne plastové obklady lemov blatníkov, prahov karosérie a spodnej časti dverí, sériové sú 18-palcové disky z ľahkej zliatiny Braga striebornej farby alebo voliteľné 19-palcové disky Manaslu.

Predný a zadný nájazdový štít má striebornú farbu, rovnako ako lišty strešného nosiča, rámy bočných okien a kryty elektricky nastaviteľných, vyhrievaných a sklopných vonkajších spätných zrkadiel. Octavia Scout má sériovo LED svetlomety do hmly a plakety Scout na predných blatníkoch. Odlíšiteľná je verzia Scout aj v interiéri.

Zdroj: SKoda

Stredovú konzolu a nové čalúnenia dverí s lakťovými opierkami dekorujú chrómové prvky. Optické akcenty v interiéri vytvárajú pre verziu Scout špecifické dekoračné lišty na prístrojovom paneli a poťahy sedadiel z materiálu ThermoFlux s logami Scout na predných operadlách. Poťahy sedadiel, kožený poťah volantu, lakťové opierky a prístrojový panel majú kontrastné stehy hnedej farby Tabor Brown, interiér dotvárajú hliníkové pedále.

Svetová premiéra nového modelu Octavia Scout, ďalšie technické podrobnosti, ako aj informácie o ďalších novinkách v modelovom rade Octavia budú nasledovať začiatkom júla.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: SKoda

Komentáre k článku


Stream naživo