19.02.2020

FOTO: Mercedes-AMG GLE Coupé 63 – dve verzie pre multifunkčné super SUV

Azda neexistuje automobil, ktorý by sa snažil odpovedať na viac otázok než supervýkonné SUV Coupé.

Mercedes GLE Coupé prichádza vo dvoch najvýkonnejších verziách. Kým verzia Coupé 63 disponuje výkonom maximálne 420 kW (571 k), verzia Coupé 63S dodá až 450 kW (612 k). V oboch prípadoch sa Podkapotou nachádza motor V8 s objemom 4,0 litra. Spojený je s automatickou 9-stupňovou AMG Speedshift TCT prevodovkou (menič so športovou úpravou) a so stálym pohonom všetkých kolies v športovej verzii 4Matic+. Prevodovka dokáže vďaka viacerým softvérovým i hardvérovým úpravám radiť ešte rýchlejšie, navyše je odolnejšia voči masívnemu krútiacemu momentu motora V8. Krútiaci moment je rovnako zaujímavý. Základná verzia disponuje maximálnym systémovým krútiacim momentom na úrovni 750 Nm, výkonnejšia dosiahne až 850 Nm. Ak by to nestačilo, svoju trošku do mlyna môže pridať systém remeňového štartér-generátora s výkonom 16 kW a s krútiacim momentom 250 Nm. Ten nielenže dbá na ľaké vypínanie a zapínanie motora, rekuperuje a zároveň dokáže okamžite reagovať na stlačenie plynu a svojou silou prispeje k rýchlejšej akcelerácii. 

Už základný model dosiahne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,0 sekundy, 63S to stiahne na 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná v oboch prípadoch, kým 63 dosiahne 250 km/h, 63S až 280 km/h. 

Motor disponuje dvojicou twin scroll turbodúchadiel umiestnených v strede vo V-čku. Výhodou umiestnenia turbodúchadiel s koncepciou "teplé vo vnútri" je kompaktnosť celého motora, no tiež bleskové reakcie výfukových turbodúchadiel na požiadavky vodiča. Motor si už v režime komfort vypína štyri valce pre optimalizovanie spotreby. Robí tak v rozmedzí otáčok 1000 až 3250 a to vždy, keď zvyšné valce nie sú potrebné. Systém vypínania valcov je možné sledovať cez informačný displej. 

Oficiálne ide podľa výrobcu o auto kategórie SUC – Sport Utility Coupé, no to je zhruba rovnaký slovotvorný nezmysel ako SAC od BMW. Skratiek na to isté je dosť, ešte viac je políčok, ktoré chce toto auto zaplniť. Ide o typického zástupcu veľkých SUV s karosériou typu Coupé. Pozvoľne sa zvažujúca strecha v štýle štvordverového kupé stojaca na masívnych základoch a vo výške typickej pre športovo-úžitkové vozidlo. Auto tohto typu nielenže dokazuje spoločenské postavenie majiteľa, zároveň podčiarkuje jeho štýl, jeho estetické cítenie. Auto pôsobí enormne muskulatívne aj vďaka výraznej mriežke chladiča typickej pre AMG, no tiež vďaka 21 až 22 palcovým diskom, veľkým oblúkom blatníkov, dlhej kapote i masívnej zadnej časti s výfukmi v leštenom čiernom prevedení.

Veľká kabína so solídnym batožinovým priestorom prajú praktickosti, svetlosť zas zdolávaniu i nespevnených povrchov. Keď k tomu prirátate silu motora a rafinované technológie podpory jazdy vrátane asistenčných systémov a multibeam led svetiel, pochopíte prečo je auto ostré a zároveň dokáže slúžiť aj ako komfortný spoločník na dlhých cestách. S priemernou papierovou spotrebou 11,5 litra benzínu. 

Na to, aby výkon prepĺňaného osemvalca pohol mastodontom tým správnym smerom neslúži len pohon všetkých kolies, či adaptívny podvozok so vzduchovým odpružením, ale tiež aktívne stabilizátory na nápravách potláčajúce náklony vozidla v zákrutách. Verzie 63 majú v základe elektronicky ovládaný diferenciál medzi zadnými kolesami pre ešte lepší pocit z dynamiky. 

V kabíne ide o typický luxusný Mercedes so všetkými displejmi a ovládacími prvkami. Pridáva sa k tomu punc športovosti. Príkladom sú AMG sedadlá a rôzne detaily odlišujúce auto od zvyšku modelového portfólia.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku