13.02.2020

BMW X5 a X6 dostanú novú verziu radového šesťvalca 40d

V ponuke naftových motorizácii veľkého SUV a SUV Coupe dlhší čas absentovala.

Kým X5 ponúkala pri naftových motorizáciách aj štvorvalcový twinturbo diesel s výkonom 231 koní s označením 25d, X6 začínala na základnej verzii radového šesťvalca s označením 30d a s maximálnym výkonom 265 koní. Po nej nasledovala až vrcholná verzia M50d so štvoricou turbodúchadiel a maximálnym výkonom 400 koní. Verzia šesťvalca s dvojstupňovým Twin Power Turbo prepĺňaním tak chýbala, no to sa v máji zmení. Očakávaná nová verzia radového šesťvalca s označením 40d prichádza najprv do veľkých SUV X5 a X6. V rade 5 stále nájdete 40d s nižším výkonom.

Nový motor má zvýšený maximálny výkon. Ponúkne výkon až 250 kW (340 k) pri 4400 ot/min a maximálny krútiaci moment až 700 Nm medzi 1750 až 2250 ot/min. Radovému šesťvalcu po novom asistuje 48 Voltový štartér generátor s funkciou mild-hybridu. Štartér generátor nielenže bleskovo a takmer neciteľne štartuje a vypína motor, zároveň zbiera energiu a v prípade potreby ju dokáže preniesť späť na kolesá. To s maximálnym výkonom 8 kW (11 k). Nie je to veľa, no mild-hybridy iných značiek dokazujú, že aj to málo vie pomôcť v prípade, že ho sústava využije v správny čas. Napríklad okamžite po stlačení plynového pedálu, tak ako pri novom 40d.

Nový motor má prepracované prepĺňanie i vstrekovanie paliva. Palivo dokáže v jednom cykle vstreknúť až 10-krát pri vysokom tlaku, navyše disponuje senzorom priamo vo vstrekovači ktorý riadiacej jednotke ponúka okamžité informácie pre reguláciu vstrekovania. Nové je i výfukové potrubie, auto disponuje viacstupňovou úpravou spalín a po novom i dvojstupňovým vstrekovaním močoviny. Výsledkom je plnenie emisných štandardov, ktoré začnú byť povinné až budúci rok.

Autám ponúka nový motor obdivuhodnú dynamiku, veď z 0 na 100 km/h zrýchlia za 5,5 sekundy. Novinkou je tiež možnosť nielen odpojiť motor pri funkcii prevodovky s názvom plachtenie, ale zároveň ho možno bleskovo a neciteľne vypnúť počas jazdy práve pri režime plachtenia. Ten sa pritom aktivuje nielen v eko režime, po novom aj v základnom režime komfort.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku