21.08.2019

FOTO: Audi RS6 je opäť tu. Silnejšie a ostrejšie než predtým

Audi RS6 patrí k najzaujímavejším modelom značky so štyrmi kruhmi. Modelu sa už dlho nevedeli dočkať fanúšikovia. Tu je.

Audi má v športových kombi modeloch dlhoročnú tradíciu. Nevzdáva sa jej ani pri ďalšej generácii modelu Audi A6. Verzia RS6 prichádza s výraznými zmenami zovňajšku, jemnými zmenami interiéru, no výraznými zmenami Podkapotou.

Nájdete tam 4,0 litrový prepĺňaný benzínový motor V8. Jeho maximálny výkon je 441 kW (600 k) a maximálny krútiaci moment 800 Nm. Svoju silu prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky a pohonu všetkých kolies Quattro. Na zadnej náprave, ktorá je poháňaná prioritne sa nachádza športový diferenciál.

Auto vďaka enormne silnej strojovni dosiahne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Najviac dychu ale nepochybne posádke zoberie pružné zrýchlenie a schopnosti v zákrutách.

Zaujímavé je, že RS6 prichádza s pneumatickým podvozkom špeciálne upraveným pre potreby tohto auta. Špecifické pre tento model je i riadenie sľubujúce výrazne vyššiu odozvu pri oduševnených prejazdoch zákrut. Zákazníci si budú môcť auto na želanie ešte pritvrdiť a vybaviť športovým podvozkom so systémom Dynamic Ride Control.

Azda najvýraznejším znakom, že ide o špeciálne auto je zadný nárazník s integrovaným difúzorom spolu s masívnymi koncovkami výfukov. Vpredu nájdete ozaj veľkú mriežku chladiča so športovým nárazníkom s výrazným vzhľadom. Zboku zaujmú veľké kolesá, veľké strmene karbón-keramických bŕzd a upravená spodná lišta pod dverami.

Fotografie interiéru dokumentujú ozaj vysokú úroveň vybavenia (odfoteného modelu). V kabíne je príslušnosť k modelom RS podstatne menej viditeľná, tu sa Audi orientovalo viac na decentné pripomienky potenciálu auta. Oku lahodiaca palubná doska je doplnená vyslovene štýlovými športovými RS sedadlami. Všimnúť si môžete červené označenie quattro na palubnej doske pred spolujazdcom, karbónové a kovové detaily.

Dôležitým bodom výpočtu zmien je tiež prítomnosť jazdných režimov. Okrem štandardných ako comfort, či šport tam nájdete aj dva RS1 a RS2, ktoré podliehajú individuálnemu nastaveniu vodiča.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku