2019-08-03 12:45:00
Audi e-tron 50
Audi e-tron 50
Zdroj: Audi

Audi predstavuje základnú verziu modelu e-tron: menej výkonu, menej dojazdu

Audi e-tron 50 Quattro je nový základný model. Nečakajte verziu v štýle Fabie „Junior.“ Toto je elektrické Audi ako lusk.

Akurát je určené skôr do mestskej džungle. Má nižší dojazd a mierne slabší výkon. Stále ide o veľký a ultra komfortný crossover Audi s dvojicou elektromotorov a haldou technológií na palube.

E-tron 50 dostal 71 kWh batérie. To je o 24 kWh respektíve 25% menej ako má e-tron 55. Prejavuje sa to aj na maximálnom dojazde podľa WLTP. Kým e-tron 55 dokázal teoreticky odjazdiť 417 km, e-tron 50 zvládne na jedno plné nabitie 299 km.

Počas nášho testu e-tron 55 odjazdil na jedno nabitie necelých 300 km. Boli to však dynamické kilometre. Pri rovnakom jazdnom štýle by tak e-tron 50 mal zvládnuť zhruba 200 km. Rozdiel je však v tom, že e-tron 50 bude vďaka menšiemu akumulátoru výrazne ľahší, čo automaticky zníži spotrebu. Batérie e-tronu 55 majú hmotnosť 700 kíl. Jednoduchá matematika tak ukazuje, že batérie slabšej verzie by mali byť o cca 175 kg ľahšie. To by mohlo spotrebe výrazne pomôcť.

Zdroj: Audi

E-tron 50 možno nabíjať na rýchlonabíjačkách, maximálny výkon sa ale zmenšil zo 150 kW na 120 kW v porovnaní s 55-ťkou.

Auto má dvojicu elektromotorov s výkonom 230 kW (55 300 kW). Maximálny krútiaci moment je 540 Nm. Z 0 na 100 km/h tak zrýchli za 7,0 sekundy (55 za 5,7). Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 190 km/h.

Zdroj: Audi

Cena zatiaľ známa nie je. E-tron 55 štartuje na úrovni 81 400 eur. 50-tke by som tipol tak o necelých 10-tisíc menej. To už by v spolupráci s plnou štátnou dotáciou zatlačilo štartovaciu cenu pod 70-tisíc. Luxusné zvezenie po meste a okolí s minimálnymi následnými nákladmi? To znie ako solídna eko-reprezentatívna voľba pre podnikateľov a firmy.

Zdroj: Audi


AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku


Stream naživo