2019-06-13 18:55:00
BMW radu 3 Touring
BMW radu 3 Touring 2019
Zdroj: BMW

FOTO: Nové BMW radu 3 Touring. Viac priestoru, viac zábavy a naďalej šesťvalce

BMW oficiálne ukázalo svoju kombi verziu radu 3. Praktické riešenia, viac vnútorného priestoru, lepšia jazdná dynamika a silné motory.

Dynamický dizajn, viac radosti z jazdy a premyslené praktické riešenia. To sú všetko detaily, ktorými sa vyznačuje nové BMW radu 3 Touring. Najnovšia generácia športového kombi spája hlavné atribúty BMW radu 3 ešte účinnejšie než kedykoľvek predtým s výrazne väčším vnútorným priestorom a s interiérom, ktorý sa dá využiť najrôznejšími spôsobmi.

Bolo to práve BMW radu 3 Touring, ktoré pred 32 rokmi vytyčovalo cestu novému druhu automobilov. Jeho šiesta generácia teraz v prémiovej strednej triede stanovuje nové meradlá športových schopností a špičkovej všestrannosti. Za ten čas vzniklo viac ako 1,7 milióna kusov BMW radu 3 Touring, pričom len priamy predchodca novinky si pripísal viac ako 500 000 vozidiel. Nové BMW radu 3 Touring sa vo svetovej premiére predstaví na podujatí spoločnosti BMW Group s názvom #NextGen, ktoré sa bude 25. — 27. júna 2019 konať v priestoroch mníchovského BMW Welt. Pre zákazníkov v Európe, Japonsku, Južnej Kórei, na Tchaiwane, v Hong Kongu, Austrálii a na Novom Zélande sa bude vyrábať v závode BMW v Mníchove. Vozidlo príde na trh 28. septembra 2019.

Zdroj: BMW

Dizajn exteriéru: dynamicky navrhnuté proporcie Touringu

Výrazné proporcie a dizajnový jazyk definovaný ostrými líniami a nápadne tvarované povrchy. Vonkajšie rozmery narástli oproti predchodcovi na dĺžku o 76 milimetrov na 4 709 milimetrov, o 16 milimetrov na šírku na 1 872 milimetrov a o 11 milimetrov na výšku 1 440 milimetrov. Rázvor sa predĺžil o 41 mm na 2 851 mm. Plus 43 mm si pripísal rozchod vpredu (1 587 mm) a o 21 mm je širší zadný rozchod (1 604 mm).

Rovnako ako v prípade nového BMW radu 3 Sedan, dotvára postoj vozidla na ceste predná časť s veľkými BMW obličkami mriežky chladiča, úzkymi dvojitými svetlometmi a s jemne vystupujúcim predným nárazníkom. Tento známy vzhľad umocňuje príťažlivý prelis v tvare horizontálne umiestneného písmena T stúpajúci do obrysov predných svetlometov a otvorov na vstup vzduchu (na vozidlách so štandardnou špecifikáciou, a na modeloch Sport Line a Luxury Line). Súčasťou štandardnej výbavy nového BMW radu 3 Touring sú Full LED predné svetlomety, na požiadanie sa dodávajú LED svetlomety s rozšírenými funkciami, adaptívne LED svetlomety s technológiou BMW Laserlight s diaľkovými svetlometmi proti oslepovaniu a s dosvitom 530 metrov či predné LED hmlovky.

Zdroj: BMW

Interiér: moderne funkčný s prémiovým nádychom

Spracovanie kokpitu so zameraním na vodiča, nové zostavenie stredového displeja Control Display a prístrojovej dosky či ovládače koncentrované do menšieho počtu funkčných panelov. To všetko dodáva do interiéru nového modelu BMW radu 3 Touring novú športovú atmosféru. Súčasťou štandardnej výbavy je aj novo tvarovaný kožou čalúnený športový multifunkčný volant s plochami na palce a s pokovovanými doplnkami.

Novo tvarované sedadlá zvyšujú úroveň komfortu. Priestor v oblasti ramien sa výrazne zväčšil a nový model ponúka oproti predchodcovi viac priestoru nad hlavami na všetkých sedadlách. Zadné sedadlá vítajú pasažierov veľkorysejším priestorom na nohy ako aj jednoduchším nastupovaním a vystupovaním. Na zadné sedadlá sa ľahko upevnia tri detské sedačky, pričom dve z nich môžu využívať kotviace body Isofix.

Zdroj: BMW

Nové BMW radu 3 Touring sa štandardne dodáva s elektricky ovládaným vekom batožinového priestoru. Na želanie dodávaná funkcia komfortného prístupu umožňuje bezdotykové otváranie aj zatváranie. Zadné okno sa otvára samostatne, čo patrí medzi majiteľmi vozidiel značky BMW medzi obľúbené prvky, no vzniknutý otvor je o 20 milimetrov širší ako v prípade odchádzajúceho modelu. Nakladací otvor je o 112 milimetrov širší a o 30 milimetrov vyšší, nakladacia hrana je o čosi nižšie (vo výške 616 milimetrov) a z 35 mm na 8 mm sa zmenšil aj schod medzi nakladacou hranou a podlahou batožinového priestoru. Ťažné zariadenie sa na požiadanie vysúva aj zasúva elektronicky. Batožinový priestor nového BMW radu 3 Touring odvezie 500 dm3 nákladu, čo je pri obsadení všetkých sedadiel o 5 dm3 viac ako v prípade predchodcu a celkový využiteľný objem narástol o 32 dm3. Po sklopení operadiel zadných sedadiel delených v pomere 40 : 20 : 40 tak môže celkový objem narásť až na 1 500 dm3. Operadlá zadných sedadiel sa na požiadanie dajú sklápať aj pomocou tlačidiel v batožinovom priestore. Tie sa teraz nachádzajú na novo usporiadanom paneli na pravej strane batožinového priestoru. Kryt batožinového priestoru spolu s deliacou sieťou majú svoje miesto pod jeho podlahou. Na požiadanie dodávané protišmykové lišty na podlahe batožinového priestoru predstavujú nový prvok, ktorý nemá žiaden z konkurentov nového modelu BMW radu 3 Touring. Lišty sa vysunú automaticky po zatvorení veka batožinového priestoru a zabraňujú batožine, aby sa voľne pohybovala po priestore.

Zdroj: BMW

Začiatok predaja so šiestimi výkonnými a úspornými motormi

Od začiatku predaja, prípadne pár týždňov po jeho začiatku, budú pre nové BMW radu 3 Touring dostupné tri benzínové a tri naftové motory. Na špičku ponuky sa postaví model BMW M340i xDrive Touring s výnimočne dynamickými jazdnými vlastnosťami, ktoré podporuje radový 6-valcový benzínový motor s výkonom 275 kW (374 k). Ponuku benzínových motorov dopĺňa dvojica 4-valcových motorov s výkonom 135 kW (184 k) v modeli BMW 320i Touring a s výkonom 190 kW (258 k) v modeli BMW 330i Touring. Naftové motorizácie zastupuje model BMW 330d xDrive Touring poháňaný radovým 6-valcovým motorom s výkonom 195 kW (265 k) a dva 4-valcové naftové motory s výkonom 110 kW (150 k) v modeli BMW 318d Touring a 140 kW (190 k) v modeli BMW 320d Touring.

Zdroj: BMW

Štvorvalcové naftové motory v modeloch BMW 318 Touring a BMW 320d Touring sa štandardne dodávajú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, na požiadanie s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic (štandardne dodávaná do všetkých ostatných verzií). Inteligentný pohon všetkých kolies, ktorý zlepšuje rozdelenie výkonu, tvorí štandardnú súčasť najvýkonnejších benzínových aj naftových motorov a na požiadanie sa dodáva do verzií BMW 330i xDrive Touring (kombinovaná spotreba paliva: 6,6 – 6,3 l/100 km; kombinované emisie CO2: 151 – 143 g/km) a BMW 320d xDrive Touring (kombinovaná spotreba paliva: 4,9 – 4,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 129 – 121 g/km). Všetky verzie spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP. V roku 2020 prvý raz rozšíri modelovú ponuku BMW radu 3 Touring aj verzia s nabíjateľným plug-in hybridným pohonom.

Jazdí lepšie, zážitok je väčší

Výrazný nárast ovládateľnosti voči predchodcovi, mimoriadne precízne reakcie na pokyny a presvedčivý komfort jazdy aj na dlhé vzdialenosti. To sú výsledky dôsledného procesu zameraného na radosť z jazdy v rámci vývoja karosérie a podvozka. Tuhosť karosérie nového BMW radu 3 Touring sa medzigeneračne zvýšila o 25 percent a v niektorých oblastiach až o 50 percent. V porovnaní s predchodcom sú oveľa tuhšie aj silentbloky podvozka. Nové BMW radu 3 Touring má nižšie umiestnené ťažisko a hmotnosť rozloženú na nápravy v pomere 50 : 50. Napriek nárastu vonkajších rozmerov, bohatšej štandardnej výbave, zvýšenej tuhosti a upravenému odhlučneniu, je novinka až o 10 kilogramov ľahšia. Upravená aerodynamika znižuje koeficient odporu vzduchu cd na hodnotu 0,27 (BMW 320d Touring).

Zdroj: BMW

Štandardne dodávané odpruženie ako aj odpruženie M Sport obsahujú nové tlmiče, ktoré sa v modeli značky BMW objavujú prvý raz. Výrazne prispievajú k vyváženiu medzi športovými jazdnými vlastnosťami a komfortom, čo nedokáže žiaden z konkurentov. Výrazným spôsobom tak určujú charakter nového BMW radu 3 Touring. Plynulé nastavenie umožňuje upravovať tuhosť tlmičov v závislosti od zdvihu pružiny, čím sa znižujú pohyby karosérie a zároveň sa aj pohlcujú vibrácie pri jazde cez nerovné vozovky a pri dynamickom prejazde zákrut.

Odpruženie M Sport (so svetlou výškou zníženou o 10 milimetrov) dopĺňajú v ponuke prvkov dodávaných na želanie elektronicky ovládané adaptívne M tlmiče. Obe spomínané verzie dávajú zákazníkom výhodu v podobe najnovšej verzie variabilného športového riadenia s ešte priamejším a presnejším pocitom. V ponuke prvkov na želanie sa nachádzajú aj štvorpiestikové predné brzdy M Sport s pevnými strmeňmi. Modro nalakované strmene nesú logo M. Do štandardnej výbavy modelu BMW M340i xDrive Touring sa dostal aj športový zadný diferenciál M Sport. Pre modely BMW 330i Touring, BMW 330i xDrive Touring a BMW 330d Touring je v ponuke prvkov dodávaných na požiadanie samosvorný diferenciál M Sport, ktorý sa spája s odpružením M Sport alebo s adaptívnym odpružením Adaptive M. Elektronicky ovládaný plne variabilný samosvorný diferenciál zlepšuje trakciu, obratnosť, stabilitu a dynamiku pri prejazde zákrutami.

Zdroj: BMW


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


Stream naživo