2019-05-15 18:55:00
Mercedes EQC
Mercedes EQC
Zdroj: Mercedes

Mercedes-Benz spustil predaj elektromobilu EQC

Mercedes EQC 400 4Matic si už môžete objednať. EQC ťaží z množstva doplnkových služieb presahujúcich samotné vozidlo.

Mercedes-Benz medzi elektromobilmi ide na štart. Mercedes-Benz EQC (kombinovaná spotreba elektrického prúdu: 20,8 – 19,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)1 schádza z výrobnej linky v závode Mercedes-Benz v Brémach – a možno si ho objednať už teraz. EQC sa v tomto závode integruje do prebiehajúcej sériovej výroby flexibilným spôsobom. Elektrické modely Mercedes-Benz sa budú vyrábať na rovnakých linkách ako vozidlá s konvenčným alebo hybridným pohonom.

Svojím plynulým čistým dizajnom a farebnými zvýrazňovacími prvkami, typickými pre značku, je vozidlo Mercedes-Benz EQC priekopníkom avantgardného elektrického vzhľadu a súčasne predstaviteľom dizajnovej reči progresívneho luxusu. Spolu s rozsiahlou ponukou služieb a dojazdom na úrovni 445 – 471 km (NEDC) spríjemňuje elektromobilitu a stará sa o jej každodennú využiteľnosť. Cena vozidla Mercedes-Benz EQC – ktorého základná verzia disponuje mimoriadne rozsiahlou sériovou výbavou – začína na sume 76 800 eur s DPH. Základná verzia pre slovenský trh zahŕňa okrem iného aj tepelnoizolačné tmavo tónované sklo, balík komfortnej výbavy KEYLESS-GO, asistent sledovania mŕtveho uhla, balík odkladacích priestorov a nabíjací kábel pre domácu zásuvku. Záujemca o EQC má možnosť využiť poradenstvo týkajuce sa inštalácie nabíjacej stanice v jeho zázemí.

Na Slovensku sa EQC kvalifikuje na štátnu podporu vo výške 5000 eur, ktorá má byť spustená v decembri tohto roka. Na predaj vozidla EQC sú autorizovaný nasledovní zmluvní partneri: Motor-Car Bratislava (Tuhovská, Panónska), Motor-Car Banská Bystrica, Motor-Car Žilina a MOTOR-CAR Košice.

Výroba začína: integrácia vozidla EQC do prebiehajúcej sériovej výroby

Prvé EQC schádza z výrobnej linky v závode Mercedes-Benz v Brémach. Vyrába sa na rovnakej linke ako sedan a kombi Triedy C či GLC v prevedení SUV a kupé – digitálne, flexibilne a trvalo udržateľne. Podľa požiadaviek trhu sa môže výroba vozidiel s rôznymi pohonmi premenlivo a efektívne prispôsobovať. Závod sa tým pádom optimálne využije a zabezpečia sa aj vysoké štandardy výroby a kvality charakteristické pre značku Mercedes-Benz.

Zdroj: mercedes-benz

Vďaka digitálnym riešeniam, akými sú moderné mobilné koncové zariadenia, prepravné systémy bez vodiča a tzv. bezpapierová výroba, majú zamestnanci vo výrobe lepšie pracovné podmienky. Dokonca ani v novej ére elektromobility neexistuje náhrada za pracovníkov vo výrobe. Big Data a umelá inteligencia sú skvelými pomocníkmi napríklad pri prediktívnej údržbe (Predictive Maintenance). Včasné investície značky s hviezdou do maximálnej flexibility a vybavenia špičkovou technikou s riešeniami priemyslu 4.0 zameranými na budúcnosť sa tak vyplatili.

Jedinečné: dvojitá svadba

Spojenie karosérie s podvozkom, pohonom a motorom sa pri výrobe vozidiel nazýva svadba – v prípade vozidla Mercedes-Benz EQC sa do karosérie zabudovávajú obe elektrické hnacie ústrojenstvá (eATS). Vzorovou inováciou je takzvané centrum na osadzovanie akumulátorov. Tu nastáva druhá svadba: vozidlá EQC rozpoznajú prístroje vďaka dátovému nosiču, ktorý je umiestnený na karosérii, zaradia ho medzi elektrické modely a následne ho vybavia akumulátorom. Karoséria je prepravovaná pomocou závesného zariadenia a následne je spustená na rám. Nosné ramená zdvihnú akumulátor zospodu na podlahu vozidla. Pracovník dohliada na automatické priskrutkovanie.

Globálna výrobná sieť a združenie na výrobu akumulátorov

Spolu s výrobným závodom v Brémach spustí tento rok výrobu vozidla EQC aj nemecko-čínsky spoločný výrobný podnik Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC) – pre lokálny trh v Číne. Rovnako ako v prípade Triedy C a GLC vystupuje výrobný závod v Brémach v úlohe kompetenčného centra pre výrobu vozidla EQC v iných výrobných závodoch. BBAC je súčasťou globálnej výrobnej siete divízie Mercedes Benz Cars. Ďalšími závodmi na výrobu budúcich modelov EQ značky Mercedes-Benz sú závody Rastatt (Nemecko), Sindelfingen (Nemecko), Tuscaloosa (USA) ako aj Hambach (Francúzsko).

Zdroj: mercedes-benz

Akumulátory potrebné na výrobu vozidla EQC v Brémach bude vyrábať a čiastočne nabité dodávať dcérska spoločnosť Accumotive so sídlom v meste Kamenz (neďaleko Drážďan), ktorej stopercentným vlastníkom je koncern Daimler. Akumulátory sa skladujú v blízkosti výrobnej linky a podľa potreby ich priamo k výrobnej linke privezú prepravné systémy bez vodičov. Lokálna výroba akumulátorov patrí medzi významné faktory úspechu elektroofenzívy divízie Mercedes-Benz Cars. Výrobná sieť mobility budúcnosti je tým pádom ideálne rozmiestnená.

Do celosvetovej výroby akumulátorov investuje spoločnosť celkovo viac ako jednu miliardu eur s tým, že po dva závody budú v saskom Kamenzi a v lokalite Stuttgart-Untertürkheim (Nemecko) a po jednom závode bude v Sindelfingene, Pekingu (Čína), Tuscaloose (USA), Jawore (Poľsko) a Bangkoku (Thajsko). Globálne združenie na výrobu akumulátorov divízie Mercedes-Benz Cars bude v budúcnosti pozostávať z deviatich závodov na troch kontinentoch.

Rozsiahla sériová výbava s predzvesťou budúcnosti

Vozidlo Mercedes-Benz EQC ponúka už v základnej verzii vyslovene bohatú sériovú výbavu a ako priekopník značky EQ stelesňuje štyri piliere stratégie digitalizácie CASE – „zosieťovanie“, „autonómne jazdenie“, „zdieľanie a služby“ a „elektrické pohony“. Vďaka inovatívnemu systému infotainmentu, najmodernejším asistenčným jazdným systémom, službám, ktoré výrazne presahujú samotné vozidlo a inteligentnej stratégii pohonu presviedča prémiové SUV svojimi mnohými vlastnosťami.

Zdroj: Mercedes

Zosieťovanie: sofistikovaná koncepcia ovládania so špecifikami vozidla EQC

Žiadny iný systém nie je taký charakteristický pre pilier stratégie CASE týkajúci sa „zosieťovania“ ako infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience - Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Do vozidla EQC sa dodáva sériovo a ako súčasť rozsiahlej koncepcie ovládania a zobrazovania vytvára emocionálne prepojenie medzi vodičom, vozidlom a cestujúcimi. Vďaka umelej inteligencii sa dokáže MBUX učiť. Jeho súčasťou je širokouhlý kokpit, ktorý pozostáva z dvoch 10,25“ displejov, pričom pravý displej je dotykový . Do sériovej výbavy patrí aj dotykové pole v stredovej konzole. Hlasové ovládanie je takisto výnimočné, pretože rozumie dokonca aj dialektom a dokáže splniť príkazy špecifické pre vozidlo EQC.

Skutočnou zaujímavosťou je rozšírenie MBUX špecifické pre vozidlo EQC. Exkluzívne v modeloch značky EQ sa využívajú funkcie a služby vyvinuté špeciálne pre potreby elektromobility: služby sprostredkované na diaľku a navigačné služby, ktoré sa dodávajú do vozidla EQC sériovo spájajú všetky funkcie týkajúce sa elektrického jazdenia. Okrem iného umožňujú navigáciu optimalizovanú pre vozidlá EQC s plánovaním trasy optimalizovaným na dojazd vrátane zastávok na nabíjanie, individuálne nastavenia nabíjania a predklimatizovanie vozidla. Ďalším výrazným prvkom výbavy je inteligentná podpora vodiča s piatimi rozličnými jazdnými programami a piatimi stupňami rekuperácie, ktoré si možno individuálne nastaviť a ktoré sa prispôsobujú na základe rýchlosti a trasy.

Zdroj: Mercedes

Elektrické pohony: výkon priamo z pokoja

Model EQC je priekopníkom nových generácií elektrických pohonov značky Mercedes-Benz a prezentuje pilier stratégie CASE „elektrické pohony“. Celkový výkon vozidla EQC je 300 kW (408 k). Jeden elektromotor na prednej a jeden na zadnej náprave premieňajú elektrickú energiu na mechanickú a ponúkajú pôsobivý náhon s krútiacim momentom na úrovni 760 Nm. Predvídavá prevádzková stratégia komponentov pohonu posiela výkon vždy tam, kde si ho daná jazdná situácia vyžaduje – efektívne a takmer úplne ticho. Plne variabilný náhon na všetky kolesá 4MATIC zlepšuje jazdnú stabilitu, a to najmä pri náročných cestných podmienkach. Silu prerozdeľuje plynule a stará sa o lepšiu bezpečnosť jazdy, kvalitnejší pôžitok z jazdy a dlhší dojazd.

Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor vozidla EQC je centrálnym akumulátorom energie pre elektrický pohon a presviedča vysokou výkonovou hustotou s využiteľným obsahom energie na úrovni 80 kWh (NEDC) . Stará sa o dojazd na úrovni 445 – 471 km (NEDC) a o vysoký výkon elektrického pohonu. Modulárny dizajn systému s dvoma modulmi, z ktorých oba majú po 48 článkoch a štyrmi modulmi, ktoré obsahujú 72 článkov, umožňuje mimoriadne kompaktnú konštrukciu.

Zdroj: mercedes-benz

Nabíjanie doma

EQC možno nabíjať aj z domovej zásuvky. S domácou nabíjacou skrinkou Mercedes-Benz však možno nabíjať všetky vozidlá s elektrickým pohonom s akumulátormi značky Mercedes-Benz a všetky hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete značky Mercedes-Benz omnoho rýchlejšie než prostredníctvom konvenčnej domovej zásuvky. Nabíjacia skrinka (wallbox) Mercedes-Benz umožňuje mimoriadne rýchle, bezpečné a pohodlné nabíjanie doma.

Spolu s trhovo špecifickým inštalačným partnerom nabíjacieho zariadenia ponúka okrem toho Mercedes-Benz aj jednoduchú a rýchlu inštaláciu nabíjacej skrinky (wallbox) Mercedes-Benz, ako aj profesionálne poradenstvo týkajúceho sa e-mobility.

Vďaka navigácii optimalizovanej pre EQC môžu zákazníci Mercedes-Benz jednoducho nájsť nabíjacie stanice a prostredníctvom služby Mercedes me Charge získať v rôznych krajinách pohodlný prístup k nabíjacím staniciam rôznych poskytovateľov. Zákazníci pritom profitujú z integrovanej funkcie platby s jednoduchým zúčtovaním. Služba Mercedes me Charge umožňuje aj prístup k rýchlonabíjacím staniciam paneurópskej rýchlonabíjacej siete IONITY. Krátke časy nabíjania sa najmä pri dlhých trasách starajú o pohodlné cestovanie naprieč hlavnými dopravnými tepnami Európy.

Zdroj: IONITY

Limitovaná mimoriadna edícia na začiatok

S modelom EQC Edition 1886, ktorý oslávil svoju svetovú premiéru na výstave New York International Autoshow 2019, ukazuje vynálezca automobilu, že mobilita budúcnosti ďaleko prekračuje samotné vozidlá. Model EQC Edition 1886 preto disponuje rozsiahlou mimoriadnou výbavou a ponúka služby týkajúce sa elektromobility zamerané na zákazníka. Cena modelu EQC Edition 1886 bude z dôvodu mnohých doplnkových prvkov a služieb na úrovni 88 242 eur s DPH.

 

Technické údaje

Technický údaj Hodnota
Emisie CO₂ 0 g/km
Spotreba elektrickej energie (NEDC) 20,8 – 19,7 kWh/100 km¹
Dojazd (NEDC) 445 – 471 km¹
Čas nabíjania z nabíjacej skrinky (wallbox) alebo z verejnej nabíjacej stanice (nabíjanie striedavým prúdom) 11 hod. ²
Čas nabíjania z rýchlonabíjacej stanice (nabíjanie jednosmerným prúdom) cca 40 min.³
Náhon 2 asynchrónne elektromotory, náhon na všetky kolesá
Výkon 300 kW (408 k)
Max. krútiaci moment 760 Nm
Maximálna rýchlosť 180 km/h (regulovaná)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 5,1 s
Akumulátor lítium‑iónový
Obsah energie akumulátora (NEDC) 80 kWh
Hmotnosť akumulátorov 652 kg
Dĺžka/šírka (so zrkadlami)/výška 4 761/1 884 (2 096) /1 623 mm
Rozchod kolies (PN/ZN) 1 625/1 615 mm
Rázvor 2 873 mm
Batožinový priestor (podľa výbavy) cca 500 l
Prevádzková hmotnosť(ES)/najväčšia prípustná celková hmotnosť/náklad (ES) 2 495/2 940/445 kg
Príp. hmotnosť prívesu pri stúpaní 12 % 1 800 kg
Mercedes-Benz EQC Cena od (eur s DPH) 76 800,00
Mercedes-Benz EQC: Edition 1886 cena od (eur s DPH) 88 242,00

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: mb

Komentáre k článku


Stream naživo