30.04.2019

Mercedes získal prístup k novej výkonnejšej generácii batérií. Kľúčom je kremík

Daimler, materská spoločnosť Mercedesu podpísal dohodu so Sila Nano. Spolupráca na vývoji prinesie nové a výkonnejšie akumulátory pre elektromobily.

Spoločnosť Daimler AG získala v rámci svojich výskumných a vývojových aktivít menšinovú podielovú účasť na americkej spoločnosti Sila Nanotechnologies Inc. (Sila Nano), ktorá je špecialistom v oblasti materiálov akumulátorov. Spoločnosť Sila Nano sídliaca v Kalifornii bola založená v roku 2011 a momentálne je popredným lídrom vo vývoji nových materiálov pre akumulátory, ktoré dosahujú lepšie výsledky ako dnešné akumulátory s lítium-iónovou technológiou. Najnovšie poznatky z vývoja spoločnosti predstavujú nový štandard v oblasti výkonu akumulátorov. Pri výrobe bezpečných a stupňovite rozšíriteľných akumulátorov s vyššou energetickou hustotou sa spoliehajú na potenciál kremíka. Vďaka tomu vznikajú nové možnosti elektrifikácie, či už spotrebičov, elektrických vozidiel alebo iných prístrojov. Daimler získa vďaka svojej iniciatíve miesto v predstavenstve spoločnosti Sila Nano. Investícia je súčasťou najnovšieho investičného balíka, ktorý iniciovala spoločnosť Daimler.

„Sme na ceste k mobilite bez emisií CO2. Už počas tohtoročného uvádzania úplne nového modelu EQC na trh pripravujeme ďalšiu generáciu výkonných elektrických vozidiel. Lítium-iónová technológia je momentálne najefektívnejšou dostupnou technológiou akumulátorov a do budúcnosti ponúka ešte veľký potenciál. Pokroky spoločnosti Sila Nano v oblasti výkonu akumulátorov sú sľubné. Tešíme sa na plodnú spoluprácu a spojenie našich síl pri ďalšom vývoji a rýchlom uvedení na trh,“ vyjadril sa Sajjad Khan, výkonný viceprezident zosieťovanej, autonómnej, zdieľanej a elektrickej mobility spoločnosti Daimler AG.

Akumulátor je kľúčovým komponentom elektrických vozidiel. Nie je to klasický produkt, ktorý masovo schádza z výrobnej linky. Naopak, ide o integrálnu časť štruktúry vozidla. Inteligencia akumulátora sa ukrýva vo vysokokomplexnom celkovom systéme, ktorý definuje charakteristiku vozidla vo vzťahu k výkonu, dojazdu a času nabíjania. Súčasťou stratégie elektrifikácie Daimleru nieje len samotná elektrifikácia automobilov a vývoj nových elektromobilov, ale tiež aj neustála optimalizácia aktuálnej generácie lítium-iónového systému, ďalší rozvoj článkov zakúpených na svetovom trhu a výskum ďalšej generácie takzvaných post-lítium-iónových systémov.

Inovatívna chémia ďalšej generácie elektrických vozidiel
Zatiaľ čo pokroky v oblasti tradičnej chémie lítium-iónových akumulátorov viac-menej stagnujú, interdisciplinárny tím vedcov a inžinierov spoločnosti Sila Nano usilovne pracuje na vývoji ďalšej generácie chémie akumulátorov. Využíva pritom kremík, ktorý sa osvedčil ako silný materiál a vďaka tomu prinášajú na trh bezpečný a robustný produkt, ktorý je pripravený na sériovú výrobu.

„Táto prelomová chémia dnes predstavuje zlepšenie až o 20 percent a v porovnaní s klasickými lítium-iónovými akumulátormi prináša ďalší potenciál na zlepšenie. Máme veľkú radosť zo spolupráce so spoločnosťou Daimler. Do flotily spoločnosti Daimler sa snažíme priniesť ešte lepšie a energeticky silnejšie akumulátory a zrealizovať našu spoločnú víziu o budúcnosti s elektrickými vozidlami pre ľudí,“ povedal Gene Berdichevsky, spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Sila Nano.

Spoločnosť so sídlom v meste Alameda v Kalifornii nahrádza pôvodné grafitové elektródy svojimi patentovanými kompozitnými materiálmi, ktoré z veľkej časti pozostávajú z kremíka. Ich výhodou je vysoká energetická hustota a vyššia stabilita cyklov, vďaka čomu umožňujú vývoj výkonnejších zdrojov energie s dlhšou životnosťou, ktoré dokážu prekonávať dlhé vzdialenosti. Tieto materiály sa dajú jednoducho integrovať do už existujúcich výrobných závodov lítium-iónových akumulátorov a umožňujú efektívne nasadenie do sériovej výroby.

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku