05.09.2018

Mercedes-Benz EQC je elektrické SUV s dojazdom 400 kilometrov

Včera večer od 18:30 sa predstavilo najnovšie SUV značky s trojcípou hviezdou. Je plne elektrické.

Mercedes nechce zaostať pri rozbiehajúcej sa ponuke veľkých európskych automobiliek plne elektrických modelov. Najnovšia trieda EQC tak bude konkurovať nielen chystanému SUV Audi e-tron, ale aj Jaguaru I-Pace či Tesle Model 3.

Nový model sa stal prvým z v budúcnosti rozšírenej ponuky elektromobilov triedy EQ. Nezostane to len pri jednom elektrickom modeli Mercedes. EQC sa rozmerovo podobá súčasnému GLC, pričom s ním zdieľa identický rázvor 2873 mm. Na dĺžku však meria 4761 mm, na šírku 1884 a výška činí 1324 mm. Voči GLC je tak o 315 mm nižší a 105 mm dlhší. Objem batožinového priestoru udáva Mercedes 500 litrov, teda je väčší o 79 litrov.

Elektrické SUV má dizajn dnešného portfólia Mercedesu. Uvádza však niekoľko nových štylistických prvkov. Jeho tvary v mnohých prípadoch diktoval záujem o nízky aerodynamický odpor karosérie. Výrazným detailom na prednej časti je LED denné svietenie, ktoré sa z hlavných svetlometov natiahlo cez celý vrch masky vozidla. Úzky horizontálne pás osvetlenia sa nakoniec objavuje aj na zadnej časti.

Na pomery súčasných Mercedesov vyšších tried je interiér celkom bežný. Architektúra palubnej dosky je čiastočne upravená. No je tu teraz už tradičný pás spojených obrazoviek infotainmentu a prístrojovej dosky. V rámci materiálov sa hľadelo na životné prostredie a zákazníci si budú môcť vybrať aj poťahy sedadiel z recyklovaných PET fliaš. Mercedes uvádza, že z recyklovaných materiálov a obnoviteľných zdrojov je vo vozidle vyrobených okolo stovky súčiastok.

Pohon EQC zabezpečuje dvojica elektromotorov. Každý jednu nápravu. Šikovná elektronika potom zaisťuje pohon všetkých kolies a vektorovanie krútiaceho momentu samostatne pre každé koleso. Kombinovaný výkon elektromotorov je rovných 300 kW (408 k) a krútiaci moment je 765 Nm.

Elektrické SUV však nie je žiadnou baletkou. Vďaka batériám s hmotnosťou 650 kg (uložených v podlahe) je výsledná hmotnosť EQC 2445 kg. Akcelerácia z nuly na 100 km/h má byť za 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je 180 km/h. Na jedno nabitie sa podľa Mercedesu dá prejsť vyše 450 km (podľa testovacieho cyklu NEDC), respektíve viac ako 400 km (podľa novšieho cyklu WLTP).

Čas nabíjania batérií zatiaľ automobilka uvádza iba pri svojej DC rýchlonabíjačke. Vďaka nej sa dobijú batérie vozidla z 10% na 80% za približne 40 minút. S energiou pri riadení môže bude vodič hospodáriť prostredníctvom štvorice jazdných režimov: Comfort, Eco, Sport a pre najvyšší možný dojazd Max Range.

Prvé vozidlá sa podľa predpokladov dostanú k záujemcom v druhej polovici budúceho roka. Na niektorých trhoch však už Mercedes spustil rezervácie novinky. Oficiálnu cenu EQC sa dozvieme pravdepodobne až na jesennom Parížskom autosalóne.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: mercedes-benz

Komentáre k článku