Bugatti Divo: Oživuje karosársku tradíciu francúzskej značky
Bugatti Divo nie je len prezlečený Chiron. Je to odkaz na históriu hrdej značky a jej tradičnú stavbu zákazkových karosérii.
Kedysi ste si od výrobcu automobilu mohli kúpiť len podvozok modelu. Ten ste následne odovzdali obľúbenému karosárovi a dali si vytvoriť dizajn i kabínu úplne na mieru. Dnes už to nie je také jednoduché a pri masovej sériovej výrobe áut so samonosnou konštrukciou prakticky nemožné. Kde sú však peniaze, tam je i možnosť oživiť staré časy v modernom šate.
Chiron predsa len nie je masovka a jeho karbónové základy sa dajú použiť k výstavbe ozaj pekných kreácií. Takou je nové Divo. I keď nesie viacero podobností s Chironom, unikátnosť je nespochybniteľná. Aj vďaka množstvu vyrobených kópií. Výroba Diva je obmedzená na 40 kusov.
Auto sa ukázalo pri príležitosti prehliadky automobilovej krásy v Pebble Beach.
Podkapotou je dobre známy 8 litrový motor W16 s maximálnym výkonom 1103 kW (1500 k). Ten umožní Divu dosiahnuť elektronicky limitovanú rýchlosť 380 km/h. Auto totižto nemá režim maximálnej rýchlosti, takže prechádzať svetom bude s obmedzovačom.
Dôležitejšie než úpravy pohonnej jednotky sú pri Dive úpravy spomínanej karosérie. Vďaka väčšiemu prítlačnému krídlu i vďaka ďalším novinkám je prítlak auta väčší o 90 kilogramov. Auto je o 23 percent širšie ako Chiron a je tiež o 35 kíl ľahšie. Všetko pre zlepšenie športových jazdných vlastností. Auto je agilnejšie, ostrejšie... Výrobca skrátka auto orientuje viac na zábavu z jazdy než na jazdu na letisku.
Auto dostalo meno po francúzskom pretekárovi Albertovi Divo a všetkých 40 kúskov už je rezervovaných. Cena jedného začína takmer presne na úrovni 5 miliónov eur.
AUTOR: © Zoznam/jh
Komentáre k článku