11.01.2017

Toto je Q8 koncept. Hybrid s výkonom 330 kW. Produkčný model už o rok!

Audi si okrem modelu SQ5 pripravilo aj koncept ukazujúci budúcnosť značky medzi obrími SUV.

Model SQ5 sme si už predstavili. Dnes prišiel čas na koncept s označením Q8. Veľké kupé SUV s najnovším dizajnovým vyjadrením hodnôt značky disponuje hybridným pohonom so systémovým výkonom 330 kW a krútiacim momentom 700 Nm.

Rozmermi ide o skutočného obra. Dĺžka 5,02 metra, 2,04 metra šírka a výška 1,7 metra tomu nasvedčujú. Automobil disponuje tiež veľkým batožinovým priestorom s objemom 630 litrov.

„Q8 koncept je Audi vo svojej vrcholnej verzii. Demonštruje silu našej značky ako v technológii tak v dizajne, no pritom naznačuje ako bude vyzerať budúce „full-size“ SUV od Audi,“ vraví Dietmar Voggenreiter, člen vysokého manažmentu zodpovedný za obchod a marketing. „S jeho displejmi a ovládacími prvkami budúcej generácii umožňujeme zákazníkom zažiť konektivitu úplne novým spôsobom.“ dodáva.

Audi tvrdí, že ide o plnohodnotné veľké SUV s dynamicky sa zvažujúcou líniou strechy a masívnym no zároveň športovým zjavom. Koncept vyniká predovšetkým dizajnom, no zaujímavé sú aj motorické parametre.

Podkapotou sa náchadza benzínový trojliter 3,0 TFSI s maximálnym výkonom 245 kW (333 k) a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Dopĺňa ho elektrický motor s maximálnym výkonom 100 kW a krútiacim momentom 330 Nm. Motor je integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky. Systémový výkon je teda 330 kW a krútiaci moment 700 Nm. Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy (ako SQ5) a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Podľa štandardu merania spotreby a emisií pre hybridy dosiahne kombinovanú spotrebu iba 2,3 litra a 54 gramov CO2 na kilometer (NEDC). Každý chápe, že v realite to bude o kus viac, detto Audi.

Lítium-iónové batérie sú umiestnené vzadu a pozostávajú zo 104 článkov s celkovou kapacitou 17,9 kWh. To umožní autu jazdiť výhradne s elektromotorom do 60 km, celkový dojazd je až 1000 km. Plné nabitie zaberie cca 2,5 hodiny so 7,2 kWh nabíjačkou.

Koncept disponuje adaptívnym podvozkom s adaptívnymi tlmičmi a vzduchovým pružením, ktoré umožní nastavenie svetlej výšky tak, že medzi maximálnou a minimálnou polohou je rozdiel 9 cm. Auto má permanentný pohon všetkých kolies Quattro. Koncept stojí na 23 palcových diskoch a disponuje keramickými brzdami.

Q8 má výrazne modernizovaný informačný systém a s ním celú palubnú dosku. Kľúčovým je 12,3 palcový displej virtuálneho kokpitu so zobrazovaním 3D. Displej zobrazuje prakticky všetky údaje, ktoré vozidlo má a získava počas jazdy. Pre infotainment slúži stredový displej, pre ovládanie vzduchotechniky displej pod ním umiestnený na stredovom tuneli. Vodičova ruka pri jeho ovládaní pohodlne spočíva na prevodovej páke. Ak senzory zaznamenajú pasažierov, displej zobrazí nastavovanie vzduchotechniky aj pre nich, ak je v aute sám vodič, tieto nastavenia nie sú dostupné. Ďalší dotykový displej je zas vyhradený pre nastavovanie osvetlenia.  

jh

Komentáre k článku