17.02.2015

DS pripravilo pre Ženevu facelift vlajkovej lode DS 5

Značka DS, ktorá sa z luxusnej vetvy Citroenu stala hlavou celého koncernu PSA faceliftuje svoj najväčší model.

Model známy pod označením Citroen DS 5 dnes stačí označovať ako DS 5. Veľký crossover si pripravil niekoľko zmien, ktoré menia jeho doterajšiu koncepciu.

DS 5 si pamätáme ako samostatne stojaci model vybudovaný na základoch Peugeotu 3008. Bol veľmi svojský a bolo veľmi ťažké určiť do akého segmentu vlastne patril. To zväčša zostáva, unikátnosť tu je. Akurát sa trošku pozmenila.

DS5 totiž zmenila svoj výraz a na svet sa pozerá viac esteticky ako unikátne. Má nové svetlomety, ktoré môžete v menšom nájsť aj na modeli DS3. Takéto svetlá sa pre značku DS stanú štandardom. Majú vyzerať akoby obsahovali drahokamy, spájajú v sebe technológiu LED svetiel a xenónov a vytvárajú typické línie vozidla. Nová je predná maska, ktorá teraz obsahuje krídla značky priamo na mriežke a nahrádza mriežku, ktorá obsahovala znak Citroenu. Nové sú i koncovky výfukov.

V interiéri možno nájsť taktiež zopár zmien. Vymenený je infotainment, ktorý je dotykový a značka si na ňom veľmi zakladá. Dovedna vďaka nemu dokázali konštruktéri vymazať 12 tlačidiel na stredovom paneli, čím sa držia snahy koncernu PSA čo najviac zjednodušiť ovládanie vozidla.

Najviac zmien sa týka motorizácii. Pribudol najslabší naftový agregát, ktorý bude tvoriť základ ponuky. Ide podľa všetkého o motor 1,6 eHDi s výkonom 88 kW (122 k) a 300 Nm. Nový je aj dvojlitrový nafťák so štandardným výkonom 110 kW (150 k) a 370 Nm, ktorý nahrádza silnejší 163 koňový dvojliter s nižším krútiacim momentom. Vrcholom ponuky je dvojlitrový naftový agregát s maximálnym výkonom 180 koní a 400 Nm krútiaceho momentu.

Benzínová ponuka sa ešte zúžila, i keď je pravda, že u nás sa benzínové DS5 vlastne ani nepredávalo. Benzín teda zastupuje 1,6 litrový motor THP 165 s max výkonom 165 k a 240 Nm.

Vrcholom ponuky zostáva motorizácia s výkonom 147 kW (200 k) s pohonom 4x4. Väčšina výkonu spočíva na pleciach naftového dvojlitra, ku ktorému sa pripája elektromotor. Hybridná DS5 očaruje hodnotami kombinovanej spotreby 3,5 litra. Paradoxne má vozidlo nižšiu spotrebu v meste - 3 l/100 km, a to práve vďaka výraznej pomoci elektromotora a ďalších eko technológii.

Ján Hargaš

Komentáre k článku