2024-02-05 15:08:00
BMW 4 Facelift
BMW 4 Facelift
Zdroj: BMW

Facelift BMW M4: Viac výkonu, ale nie pre všetkých

Čo by to bolo za modernizáciu modelového radu, keby najvýkonnejšie a vrcholné modely ostali nedotknuté?

Výrazné zmeny, ktoré na prvý pohľad nie je vidieť, sa chystajú aj do BMW M4 s karosériou kupé a rovnako aj s karosériou kabrio. Obe auta budú zušľachtené a prinesú ešte viac hodnoty vyváženej zvýšenou sumou potrebnou na nákup.

Veď pri modernizácii ak sa predsa cena zvyšuje, nie? Najväčšia zmena v prednej časti prichádza vo forme nových svetiel, ktoré znova predvádzajú inak tvarované vnútorne elementy a jemnou zmenou prešla aj maska chladiča. Zdá sa vám to povedomé? Veď toto isté sa udialo naprieč celým modelovým radom 4, tak M4 rozhodne nemôže byť vynechaná z tejto vylepšovacej kúry.

Mohli by sme písať o tom, že zadné svetlá sa tiež zmenili a majú úplne iné usporiadanie vnútorných prvkov, prípadne o tom, že sady diskov sú tiež jemne vylepšené, ale treba pripomenúť, že stále M4 funguje so zmiešanými diskami. Vpredu sú osemnástky a vzadu devätnástky a za príplatok sú vpredu devätnástky a vzadu dvadsiatky.

Zdroj: BMW

Ďalšia výrazná zmena prichádza v interiéri a ku klasickému snowboardovému štýlu dlhého displeja BMW súčasnosti, teda dvoch displejov pod jedným krycím sklom, sa pridáva aj najnovšia generácia informačno-zábavného systému iDrive 8.5.  Podobne ako pri štandardných kupé a kabrio sa do inovovaných vrcholov modelového radu dostanú aj vylepšené volanty. Tlačidla s logami M ostávajú, ale mení sa výraznejšie spodná časť. Tá vizuálne odľahčuje celé auto, nie iba sekciu pri vodičovi sekciu.

No a čo je najväčšia zmena? Najväčšia zmena je asi použitie výkonnejšieho motora. Síce základ ostáva štandardne s výkonom 353 kW (480 k) a verzia Competition prinesie 375 kW (510 k), ale v ponuke je aj Competition s pohonom všetkých 4 kolies označeným M xDrive. Práve toto bude kráľovská alternatíva v ponuke. Bude mať výkon až 390 kW (530 k) a krútiaci moment 650 Nm prinesie v rozmedzí 2750 a 5730 otáčok. Najvýkonnejší stupeň a pohon všetkých 4 kolies zabezpečia, že táto verzia vystrelí, ako kupé, na stovku za 3,5 sekundy a kabrioletu rovnaký šprint trvá 3,7 sekundy.

Zotrvanie radového šesťvalca v ponuke modelu je rozhodne dobrou správou. Veď konkurencia využíva o dva valce menej, aj keď má elektrickú pomoc plug-in hybridnej sústavy. Vlastne nie, M4 nemá ako konkurenta C63 AMG, na konkurenta si musíme počkať v modeli CLE.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


Stream naživo