2024-04-26 12:50:00
MG HS MT
MG HS MT
Zdroj: Ján Hargaš

TEST: MG HS - zvolíte si facelift, či bez faceliftu?

Test benzínovej verzie modelu HS prebiehal v čase, keď na trh už prichádzali autá po facelifte.

Samozrejme, táto verzia je ešte tá pred úpravou zovňajšku. Otázka č. 1 tak znie veľmi jednoducho: facelift, či bez? V ankete na instagramoch vyšlo jednoznačne: facelift. U mňa to také jednoznačné nie je a nepochybujem o tom, že to jednoznačné nie je ani u tých, ktorí reálne zvažujú kúpu. Dajme si teda najprv základné info o tom, čo facelift tohto vozidla prináša. Prináša v prvom rade odlišnú prednú masku, svetlomety a niekoľko detailov na karosérii. Zozadu je úprava menej viditeľná. Vnútri majú mať niektoré povrchy vyššiu kvalitu, zmeny sa však dotkli aj infotainmentu, kde model už dlhšie tlačila topánka. Nový infotainment má byť rýchlejší a tak celkovo funkciami pokročilejší. Pôvodne sa hovorilo o znížení cien, no u nás to celkom neplatí a v priamom porovnaní odchádzajúcej verzie s prichádzajúcou je tá staršia vďaka výraznejšej akcii o kus lacnejšia. Konkrétne o vyše 2000 eur v základnej výbave. Faceliftovaný model je s rovnakou výbavou od 26 470 eur. Modely pred faceliftom nájdete medzi skladovkami, ceny sú teda ešte o niečo zaujímavejšie, najmä s ohľadom na výbavy. Skladovka či facelift, stále ide o to isté auto a platí to aj v cenníku. Mimochodom, verzia plug-in hybrid naďalej zostáva bez faceliftu. Dlho jej to ale asi nevydrží. Auto však patrí medzi dlhodobo najlacnejšie plug-in hybridy, obzvlášť v tejto veľkostnej kategórii. Test nájdete tu.

Zdroj: Ján Hargaš

Cenník novej verzie prezrádza napríklad to, že naďalej platí, že manuálna, no do infotainmentu integrovaná, klimatizácia v aute zostáva. Konkrétne vo výbavách Emotion a Elegance (najnižšia a tretia najnižšia). Vo výbavách Excite a Exclusive ju nahrádza dvojzónová automatická klíma. Automatika je teda priamo spojená s automatickou prevodovkou. Úprimne povedané: manuálna klimatizácia mi nevadí, aj tak je najdôležitejšie to, že chladí, nie to kam chladí a koľko. Skutočnosť, že je to základná manuálna klíma, pritom je ovládaná cez displej, je trochu zvláštna, ale zvyknete si.

Ak ide o dizajn, nie som fanúšik veľkého uplatňovania chrómu, ale predná časť vozidla pred faceliftom síce pôsobí staršie, no zároveň nadčasovejšie. Je poľahky zapamätateľná a auto je celkom jasne odlíšiteľné od ostatných, čo sa pre začínajúcu značku mimoriadne hodí (aspoň u nás začínajúcu). Zadok sa pri facelifte takmer nezmenil a vyzerá rovnako neopísateľne ako predtým. Skrátka tam je, nie je zlý, ale taký, aký ste už videli veľakrát.

Zdroj: Ján Hargaš

Starší infotainment? Úprimne, fakt, že je pomalší mi nevadí. Nepoužíval som ho. Nemá veľa funkcií. Rádio zahrá, mobil pripojím a keď ma v noci príliš osvetluje, je jednoduchšie spustiť "roletu" ovládania vzduchotechniky a nechať ju tam, ako hľadať kde sa ovláda svetelnosť.

MG HS v tejto výbave je pre mňa jednoducho základným vozením. Nemám žiaden výnimočný technologický zážitok, no úprimne ani ho nečakám. Za danú cenu pri už relatívne staršom aute? Nie. Hlavne, že jazdí. V tom je ale MG HS naozaj dobré.

Pri posudzovaní tohto vozidla ma zaujal rozpor, ktorý vnímam medzi prvým HS v teste na Podkapotou a týmto. To, ktoré som len nedávno pustil z rúk mi totiž príde výrazne väčšie ako to prvé. Je to stále to isté auto, akurát to prvé bolo plug-in hybrid. Žeby ale menší kufor stačil na to, aby som ho pocitovo radil do odlišnej kategórie? Azda áno... No dajme pocity bokom, to isté auto nemôže byť ani väčšie, ani menšie. Je rovnaké, akurát odlišne zaobchádza s vnútorným priestorom.

Zdroj: Ján Hargaš

A tým sa dostávam k podstate: toto je kus veľkého auta s veľkým priestorom v kabíne a solídnym kufrom s dvojitým dnom. Dobre, kufor stále nie je nič extra, je tak typicky japonsky plytký. V papierok píšu, že má 580 litrov objemu po montáži sady na zväčšenie objemu. Vtipné pomenovanie odobratia plnohodnotnej rezervy, ale dobre, aj to sa dá.

Na zadných sedadlách je ale miesta dosť. Aj pre troch, i keď nemajú samostatné stoličky, takže si budú bližšie, ako by bolo komfortné. Predné športové sedačky sú veľmi fajn, dobre tvarované, pekne držia a pekne vyzerajú. Chcel by som zažiť auto s doplnkovým paketom Style s červeno-čiernym obložením interiéru. Na fotkách to vyzerá výborne.

Zdroj: Ján Hargaš

Ak píšem, že infotainment nemá hĺbku, druhým dychom dodávam, že palubný počítač, respektíve digitálny prístrojový štít ju tiež nemá - veď je jednej fajty. Ale má údaje, ktoré potešia. Napríklad kontrolu tlaku pneumatík aj so zobrazením daných tlakov a aj hodnotu stavu nabitia batérie. Prehľadná grafika, ktorú som naposledy zažil v minulej generácie Mercedesu Triedy S a aj to riadne skrytú... Oba informačné kanály bežný vodič využije a nestane sa mu to, čo sa dnes stáva mnohým novým (hybridným) autám - že sa im nepochopiteľne rýchlo vybije 12V baterka. A fajn sú aj samotné hodnoty tlakov, nie každý výrobca ich ponúka. Iba dostanete upozornenie, že na jednom z kolies je nižší tlak, než odporúčaný. A vy teraz môžete hádať a dúfať, že to nie je defekt a potom hľadať pumpu, kde si tlaky zmeráte, či nájsť miesto, kde si tlaky zmeráte svojim vlastným nástrojom...

Auto nemalo adaptívny tempomat, no aj ten štandardný mal ovládanie umiestnené veľmi klasicky na samostatnej páčke vľavo pod volantom. Tá istá páčka ovláda aj asistent jazdy v pruhoch a tá istá páčka má tlačidlo na vypnutie asistenta jazdy v pruhoch. A to vypnete hneď, lebo ten tĺk sa stále pokúša vytrhnúť vám volant z ruky. Tĺk...

Zdroj: Ján Hargaš

Základných asistentov pre núdzové brzdenie a kontrolu jazdy v pruhoch auto má a je dobré, že ich má. Bez nich nové auto už nekúpite. Slabinou je doslova šialene fungujúci asistent jazdy v pruhoch. Ten je tak protivný a agresívny, že ho skrátka treba vypnúť. MG to asi vie, pretože jeho vypnutiu venovalo tlačidlo a vypnutie platí aj pri ďalšej jazde. Naopak, zmiernenie jeho reakcií si pamätá iba po dobu jazdy. Je teda jasné, čo vodič urobí.

Najväčším asistentom zo všetkých sú ale silné svetlá. Svietia silno, relatívne vysoko ale skláňať ich netreba. Auto má asistenta diaľkových svetiel, ktorý rád vysvecuje napríklad na diaľnici a na protiidúce autá i na okreskách reaguje neskoro. Takže radšej vypnúť automatické svetlá v noci... Inak LED svetlá má auto po facelifte už i v základných výbavách.

Jazdí ako ZS ale lepšie

Jazda mi v mnohom pripomínala menší model ZS. Ono to auto aj pred faceliftom vyzerá ako ZS a je ťažšie ich od seba odlíšiť. ZS je o niečo užšie a pôsobí trošku menej foremne. No ani HS s relatívne utopenými 17-palcovými diskami nie je majster sveta vo foremnosti. Kým predok v pohode, vysoká zadná časť s výraznými blatníkmi si predsa pýta väčší rozmer kolies. No to je len štylistika. Osobne som viac za menšie disky s vyšším podielom gumy a nižšou spotrebou. 18-tky sú dizajnovo lepšie, no aj tu vidieť, že zadnicu má auto skrátka veľmi masívnu. Ale opäť platí: zvyknete si, či si to skôr nevšimnete. To sú len také novinárske pletky...

Zdroj: Ján Hargaš

Potešujúce je, že aj na 18-palcových diskoch je auto schopné jazdiť s rozumnou spotrebou. Nie je to zázrak, ale nie je to ani zlé. Porovnateľné modely kórejskej značky SsangYong robia spotreby vyššie.

Priemerka bola 7,6 l/100 km. Ide o nájazd v pomere 40% diaľnic, 40% okresiek a 20% mestských presunov. Nastavenie auta nepraje vyslovene športovému jazdeniu, no ja mám dosť ťažkú nohu a keď sa dá predbieham. Nie z princípu a obvykle ani z nudy. Len preto, lebo časť vodičov bezdôvodne jazdí hlboko pod limit, s radosťou jazdia vo vláčikoch a obvykle bez rozostupov. To ma hnevá. A nie, nie som z tých, ktorí sa tlačia na zadok áut už len z princípu. Tí mi tiež pekne lezú na nervy. Bezpečnosť predovšetkým, prosím rešpektujte to aj vy. Či v MG, alebo v inom aute...

Najnižšia dosiahnutá spotreba na rovnakej trase bola 6,5 litra na 100 km. Pohodové tempo, nočné tempo, tempo s očami dokorán jastriacimi po zvieratách so samovražednými sklonmi.

Tešilo ma nastavenie pedálov, najmä však kulisa manuálnej prevodovky. Dráhy sú presné, krátke a radenie je veľmi príjemné. Príjemnejšie ako vo väčšine dnešných áut s manuálnymi prevodovkami. Trochu športové, akoby bol vzorom Ford a jeho Kuga. Nie je to to isté, ale rozhodne je radenie tým lepším na trhu. Podobne i spojkový pedál a rovnako brzdy i plyn. Potešujúca klasika. Akoby auto ani nebolo z Číny, skôr z Nemecka, Belgicka.

Zdroj: Ján Hargaš

Motor má 162 koní. Pekná porcia. Akurát. Spotreba na vysoké auto nie je zlá, takže čo dynamika? Pri prudkom zošliapnutí plynového pedálu sa pochopiteľne obvykle bez podradenia nič nedeje. No turbo má svoj čas aj v takom prípade. Napriek stredným otáčkam mu trvá zhruba dve, niekedy i viac sekúnd, kým zaberie a rozhýbe vozidlom. Kým skrátka spaliny v potrubí dosiahnu dostatočný tlak na roztočenie lopatiek, chvíľu to trvá. Potom však ide pekne a predbiehať sa dá. Vodič ale musí myslieť na oneskorenie turbodúchadla viac než v iných moderných autách s týmto objemom a musí tak svoje manévre tomuto prispôsobiť. Ak neprispôsobí a nebude radiť o stupeň nižšie, čí nestlačí plyn o kúštik skôr (čo je rozhodne lepšia voľba) dosiahne zrýchlenia, ktoré výkon 162 koní a 250 Nm nereflektujú. Viac je to vidieť pri zrýchlení zo 60 na 100 km/h. Na 3. stupni auto zrýchli za 7,11 sekundy. Z 80 na 120 km/h za 7,41 sekundy tiež na 3. stupni. Prvý čas je podpriemerný, druhý nadpriemerný. To preto, lebo pri 80-tke má auto vyššie otáčky, takže turbo zaberie o polovicu rýchlejšie. Ak si teda odmyslíte čas potrebný na šetrné podradenie a rozbeh turba, motor je silný a samotné zrýchlenie je nadpriemerné vo všeobecnosti.

Model HS ma potešil. Neprekvapil, potešil. Už som s ním mal tú skúsenosť a aj ako plug-in hybrid vo mne vyvolal sympatie. Pre rozumný plug-in, ktorý sa na nič nehrá, pre sympatické rozmery, slušné jazdné vlastnosti a veľmi pro-európske nastavenie. Toto benzínové HS to iba potvrdilo. Auto je európskejšie, než mnohé európske modely. V Británii urobili kus dobrej roboty, auto nastavili tak, aby našincovi vyhovovalo. Ovládacie prvky dalo tam, kde by ich našinec presadajúci zo staršieho jazdeného auta vyššej triedy hľadal. Nie je to vyššia trieda, ale je to dobrá alternatíva k európskym autám, ktoré sa s cenou veľmi nemaznajú. Sympatickejšia je mi cena predfaceliftovaného vozidla, ak ide o cenník a zľavy, no s tým sa už veľa urobiť nedá. Je to príjemné auto, ktorého apetít sa dá skrotiť, s priestorovou ponukou akú dodá napríklad Ford Kuga, či VW Tiguan. Je to solídne stredne veľké SUV. 7 bodov.

Zdroj: Ján Hargaš

Technické údaje

Model: MG HS Exclusive
Počet valcov/ventilov: 4
Zdvihový objem motora (cm3): 1490
Prevodovka: 6-stupňová manuálna
Poháňaná náprava predná
Výkon spaľovacieho motora (kW/ot.): 119/5500
Krútiaci moment spaľovacieho motora (Nm/ot.): 250/1500-4400
Maximálna rýchlosť (km/h): 190
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 9,8
Spotreba kombinovaná (l/100 km): 7,4
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4574/1876/1685
Rázvor náprav (mm): 2720
Objem batožinového priestoru (l): 580
Objem palivovej nádrže (l): 55
Pohotovostná hmotnosť (kg): 1523
Užitočná hmotnosť (kg): 459
Rozmer pneumatík: 215/60 R17
   
Základná cenníková cena modelu pred faceliftom - akcia na skladové kusy: od 24 130 €
Cena špecifikácie: 26 470 €

 


AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku