08.02.2018

Škoda kompletne odhalila modernizovanú Fabiu a prvé fotky

Podstatne sa zmenší ponuka motorov. Pod kapotou budú len benzínové trojvalce.

      Škoda Fabia s novým dizajnom a novou technikou na palube otvára ďalšiu kapitolu svojho úspešného príbehu. Mimoriadne populárny malý automobil z Mladej Boleslavi zažije premiéru na ženevskom autosalóne začiatkom marca, kde sa pochváli novou prednou aj časťou a vynoveným interiérom. Prvýkrát sa v modelovom rade Fabia využije diódová svetelná technika pre predné svetlomety aj pre zadné skupinové svetlá. Pribudnú aj nové asistenčné systémy. Uvedenie na trh sa plánuje v druhej polovici roka 2018.

    Škoda vlani zmenila po dlhých rokoch šéfdizajnéra, štylistické oddelenie mladoboleslavskej automobilky teraz vedie Oliver Stefani, facelift Fabie však vznikol ešte pod vedením jeho predchodca Jozefa Kabaňa. Za dizajnovým osviežením modelu Škoda Fabia stojí tím vedený Jiřím Hadaščokom, ktorý je jedným z koordinátorov exteriérového dizajnu.

    Hlavnou zmenou je prepracovaná predná časť. Pôsobí subtílnejšie a viac zaguľatene, ako doteraz. Auto má kapotu natiahnutú viac dopredu a dole. Predná časť auta tak pôsobí nižším dojmom. O niečo menšie sú novo tvarované predné svetlá a hmlovky, majú komplikovanejší tvar a pod nimi je ostrý prelis. Prepracovaná je maska chladiča, ktorá je viac sklopená a užšia ako doteraz. Aj nárazník je po novom modelovaný inak.

    Nová je tiež ponuka kolies z ľahkých zliatin, ktoré sa budú dať pre Fabiu hatchback prvýkrát objednať s priemerom až 18 palcov. Vnútri je upravený dizajn prístrojového štítu, zmenil sa vzhľad dekoračných prvkov na prístrojovej doske a nové sú aj dvojfarebné vzory poťahových látok čalúnenia sedadiel.

    Zmenší sa ponuka motorov, Fabia sa tak definitívne lúči s dieselovými motormi, ktoré v autách tohto segmentu pre vysokú cenu kupuje minimum zákazníkov. Na výber budú štyri benzínové trojvalcové motory s objemom 1,0 l. Atmosfericky plnenené motory MPI s nepriamym vstrekovaním paliva dávajú 44 kW (60 k), resp. 55 kW (75 k). Dva motory TSI s preplňovaním a priamym vstrekovaním benzínu do valcov majú najvyšší výkon 70 kW (95 k), resp. 81 kW (110 k). Oba motory TSI už dostali aj filter pevných častíc. Najvýkonnejší zo štvorice motorov je v ponuke aj so sedemstupňovou prevodovkou DSG.
    Novinkou v ponuke Fabie bude strážca mŕtveho uhla Blind Spot Detection, ktorý upozorňuje vodiča na prítomnosť vozidiel v mŕtvom uhle, alebo na zozadu rýchlo sa približujúci vozidlo pri jazde po viacprúdových diaľniciach. Systém Rear Traffic Alert monitoruje čo sa deje za vozidlom a varuje pred kolíziou pri cúvaní. Novou dostupnou funkciou je Light Assist - automaticky prepína z diaľkových na stretávacie svetlá, ako systém deteguje protiidúce vozidlo, a uľahčuje vodičovi jazdu v noci bez toho, aby oslnilo protiidúcich vodičov.

    Fabia dostáva tiež nový multimediány infotainment s 6,5palcovým displejom, ktorý ponúkne rôzne on-line služby systému Škoda Connect. Navigačný systém vie pracovať s informáciami o dopravnej situácii v reálnom čase. Inovatívne technológie SmartLink + umožňujú využívať všetky výhody Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM a SmartGate

      Inovácie sa dočkala dnes už legendárna škrabka na ľad vo viečku palivovej nádrže, ktorá teraz umožní aj meranie hĺbky dezénu pneumatík. Fabia môže mať USB porty aj pre cestujúcich na zadných sedadlách. Zákazníci si môžu tiež zvoliť obojstranný koberec do batožinového priestoru. Bočné priehradka v batožinovom priestore modelu Škoda Fabia Combi obsahuje novo aj prenosné LED-svietidlo.

    Od roku 1999 Škoda predala viac ako štyri milióny fabií po celom svete, súčasná tretia generácia modelu od svojej premiéry v roku 2014 prekonala hranicu pol milióna predaných vozidiel. V súčasnosti je tretím najpredávanejším modelom značky. „Hlavnými trhmi pre model Škoda Fabia s karosériou hatchback sú Nemecko, Veľká Británia a Poľsko, pre model Combi sú cieľovými krajinami predovšetkým Nemecko, Česká republika a Poľsko,“ dodáva Silke Rosskothenová zo Škody Auto.

    Nová generácia Fabie príde pravdepodobne za štyri roky. Vysoko pravdepodobne sa však nedočká kombi verzie. Namiesto nej obohatí ponuku malý crossover, ktorý značka predstaví v roku 2019. Jeho podobu naznačí koncept, ktorý automobilka spoločne s inovovanou Fabiou predstaví na autosalóne v Ženeve o necelý mesiac začiatkom marca.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku


© Copyright 2018 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.