19.04.2017

FOTO: Škoda Vision E na Slovensku deň pred svetovou premiérou v Číne

Automobilka Škoda ponúkla niekoľkým krajinám sveta možnosť zažiť koncept Vision E skôr než zvyšok sveta.

Škoda dnes predstaví na autosalóne v čínskom Šanghaji svoj nový koncept s názvom Vision E. Celkovo štvrtý koncept Vision ukazuje nielen budúcu víziu dizajnového jazyka automobilky, ale tiež víziu automobilu na elektrickú energiu. A ako sa zástupcovia značky nechávajú počuť, koncept nemá ďaleko od sériového automobilu. Hneď na začiatok musím napísať, že dizajn pôsobí veľmi zaujímavo. Aj keď z diaľky auto pripomína Teslu X, z blízka vidieť gény Škody prenesené nie do nového modelu ale priam do nového storočia. 

Vision E si novinári na Slovensku, podobne ako novinári v Španielsku, v Česku, či v Nórsku mohli ohmatať skôr ako zvyšok sveta na čínskom autosalóne v Šanghaji, kde bude mať toto vozidlo svetovú premiéru. Ohmatať je ale silné slovo, išlo totiž o možnosť ohmatať a obzrieť si ho prostredníctvom virtuálnej reality.

Takže nasadiť „okuláre“ a začať vyzerať smiešne. Keď som dorazil na miesto konania akcie, v kútiku duše som dúfal aspoň v maketu tohto automobilu, detská roztopašnosť ma ale prešla, keď som našiel ďalších novinárov sedieť a postávať v zatemnenej miestnosti a jedného pána zo Škody s „prístrojom“ na očiach ako sa dotýka niečoho čo vidí len on. Vyzeralo to vtipne, ale čo už, taký je svet virtuálnej reality. Následne mali možnosť vyskúšať si novinku všetci prítomní. Mňa táto milá povinnosť obišla, hlava sa mi motala len z pohľadu na obrazovku, kde bolo vidieť to, čo vidí človek vo virtuálnej realite, viac som nepotreboval. Aj doznievajúca chrípka je riadna potvora...

Škoda Vision E je pre automobilku veľká vec. Nenadarmo ju predstavuje na čínskej pôde. Veď Čína je pre Škodu najväčší trh, navyše práve v Číne sa v nasledujúcich rokoch očakáva obrovský boom elektromobilov a Škoda chce byť rozhodne pri tom.

Škoda Vision E sa ako sériový model dostane na trh približne v roku 2020. Je to čistý elektromobil, je to auto, ktoré nevychádza zo žiadneho iného, stojí na novej elektrickej modulárnej platforme koncernu VW, má batérie uložené v podvozku a má ich tam skutočne dosť, pretože dojazd podľa aktuálneho výpočtu predstavuje hodnotu 500 km na jedno nabitie, pričom batériu z rýchlonabíjačky dokážete nabiť na 80% za 30 minút. Aspoň ak sa nachádzate v budúcnosti. Predpokladom je teda minimálna kapacita vyššia ako 60 kWh (takových nejmíň 70, možná i míň).

Aj keď o kapacite batérii Škoda zatiaľ mlčí a píše len o dojazde, s istotou môžeme referovať hodnotu maximálneho výkonu motorizácie – 225 kW. Automobil bude mať dĺžku 4688 mm, šírku 1924 a výšku 1591 mm. Karoséria v štýle kupé SUV dovolí značke umiestniť do kabíny 4 až 5 sedadiel a 600 litrov voľného vzduchu v batožinovom priestore. Automobil bude vybavený všetkým potrebným hardvérom na autonómnu jazdu do stupňa 3 – čo znamená, že riadenie na diaľnici zvládne vozidlo samé i keď s kontrolou vodiča. Na autá pred sebou si posvieti svetlometmi s technológiou Matrix LED.

Škoda to s elektrifikáciou svojho modelového portfólia myslí smrteľne vážne. Kým Vision E bude jagavou hviezdou vedúcou značku do sfér Tesly a ďalších, automobilka bude naďalej ponúkať štandardné motorizácie, no najmä hybridné verzie. Prvý bude Superb, ďalšie budú nasledovať.

V galérii nájdete pár obrázkov zachytávajúcich virtuálnu prezentáciu modelu na Slovensku.

 

 

Ján Hargaš
ZDROJ: SKoda

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.