07.03.2017

ŽENEVA: Honda Civic Type R – Duch Type R v novom a lepšom aute

Honda v Ženeve predstavila nový Type R. Má vyšší výkon a lepší podvozok.

Honda sa pri konštruovaní nového modelu nestažila objaviť teplú vodu, ani začínať od piky. Skôr preniesla ducha zvaného Type R do novej generácie modelu Civic, do úplne nového tela a patrične z toho vyťažila.

Kým odchádzajúci Type R prišiel až na koniec dlhého životného cyklu jedného modelu, s novým „tajpárom“ sa ráta už od začiatku a prichádza krátko po predstavení novej generácie hatchbacku.

Type R v novej generácii disponuje tým istým prepĺňaným motorom 2,0 i-VTEC, tou istou prevodovkou, avšak motor a prevodovka sa usadili do úplne odlišného auta. Fanúšikov Type R poteší viacprvková zadná náprava s tuhšími ramenami pre Type R (v porovnaní so štandardným Civicom), no tiež o 38 % vyššia tuhosť konštrukcie.

Auto má väčší rázvor a širší postoj, čo rovnako ako nová zadná náprava prispieva k zlepšeniu jazdných vlastností a stability na ceste. Type R novej generácie opäť vsádza na výrazný aerodynamický bodykit, Honda presvedčivo tvrdí, že je potrebný a že rozhodne nie je len na okrasu. Auto má vyrovnanejšiu spodnú časť pre lepšie prúdenie vzduchu, aerodynamika mu poskytuje väčší prítlak, čo zas pomáha stabilite vozidla pri vyšších rýchlostiach.

Type R disponuje rovnako ako predchodca nastaviteľnými tlmičmi, tie, spolu s odozvou plynového pedála ovplyvňujete v troch režimoch – Normal, Sport a R+. Režim navyše oproti minulej generácii vďačí za svoju existenciu lepšej zadnej náprave, čo zas Honde umožnilo viac možností nastavenia tlmičov tak, aby podvozok dokázal vyhovieť väčšiemu množstvu zákazníkov. Komfortné nastavenie ale nečakajte, stále je to ostrý hatchback z Japonska (vyrobený v Swindone v GB).

Auto zostáva verné prednému pohonu so samosvorným diferenciálom a výhradne manuálnej šesťstupňovej prevodovke. Aj keď Honda pripúšťa, že si na rivalov s pohonom všetkých kolies posvietila, od začiatku inžinieri vedeli, že do AWD nepôjdu. Nový Civic so svojou charakteristikou umožnil konštruktérom vyladiť zvuk motora a výfuku k vyššej spokojnosti. Auto je od počiatku lepšie odhlučnené, no Type R si nemusí pomáhať reproduktormi, aby zlepšil zvukový prejav vozidla.

Nový Type R má maximálny výkon 320 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm rovnako ako minulá generácia. Navýšenie výkonu dosiahla Honda prostredníctvom úpravy riadiacej jednotky a novým výfukom.

Predaj sa oficiálne začal na autosalóne, prvé kusy prvým zákazníkom prídu v júli tohto roka.

 

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.