2023-12-19 09:00:00
Volkswagen ID7
Volkswagen ID7
Zdroj: VW

Volkswagen ID.7 je výstavná skriňa technológií

Vlajková loď značky Volkswagen už má svoje cenníky a dá sa objednať. Prináša mnohé zaujímavé technológie.

Dôvod, prečo má byť elektrickou vlajkovou loďou VW práve sedan, je zrejmý: limuzíny mali vždy status vlajkonosiča a v prípade elektromobilu poskytujú aj ďalšiu výhodu: výborný aerodynamický potenciál.

Ten dizajnéri Volkswagenu využili naplno a pomocou šikovných trikov skresali koeficient odporu vzduchu cd na neuveriteľnú hodnotu 0,23. Na dosiahnutie rovnakého dojazdu teda spotrebujete menej energie. Alebo s rovnakým množstvom energie zájdete ďalej: v prípade VW ID.7 to môže byť až 700 kilometrov na jedno nabitie!

Trikov na zníženie odporu vzduchu má na sebe ID.7 neúrekom. Tvar karosérie predstavuje približne 50 % hodnoty Cd. Kolesá a pneumatiky ovplyvňujú približne 30 %, podvozok 10 % a funkčné otvory, cez ktoré prúdi vzduch napríklad k chladičom v prednej časti vozidla, tiež 10 %.

Zdroj: VW

Model ID.7 má preto takmer úplne uzavretý podvozok. Dopĺňajú ho novo vyvinuté spojlery na predných kolesách, takzvané vzduchové zástery, ktoré usmerňujú vzduch okolo prednej časti vozidla s minimálnymi stratami. Rozšírené bočné prahy zabraňujú prúdeniu vzduchu do oblasti podvozka a chránia zadné pneumatiky pred priamym prúdením vzduchu. Disky kolies sú uzavretejšie, a preto majú mimoriadne dobré aerodynamické vlastnosti. Aerodynamickým požiadavkám zodpovedajú dokonca aj pneumatiky. Elektricky ovládaná roleta v prednom nárazníku sa zas otvára len vtedy, keď je potrebné cielené chladenie pohonných jednotiek a akumulátora.

Aby toho nebolo málo, svojím dielom na lepšiu spotrebu a dojazd modelu ID.7 vplýva aj nový elektromotor z vlastnej dielne koncernu Volkswagen. Je mimoriadne efektívny a teda úsporný. Využíva silnejšie permanentné magnety s vyššou tepelnou kapacitou. Stator má hustejšie vinutie cievok s maximalizovaným prierezom káblov. Je tu dvojité chladenie vodou aj olejom.

Zdroj: VW

Základná batéria má kapacitu 77 kWh (netto) a zvládne nabíjanie jednosmerným prúdom výkonom až 170 kW. Neskôr príde verzia ID.7 Pro S, ktorá bude obsahovať celkom novú batériu s kapacitou až 86 kWh (netto). Tá zvládne nabíjanie výkonom až 200 kW!

Vás však bude zaujímať najmä priestor a komfort. VW ID.7 je dlhý až 4 961 mm, široký 1 862 mm, vysoký iba 1 538 mm a rázvor dosahuje obrovských 2 966 mm. O miesto pre pasažierov sa teda vonkoncom netreba báť. ID.7 je skvelý prostriedok na tiché plachtenie mestom v pohodlí a bez emisií.

O pohodlie sa starajú aj špeciálne sedadlá vybavené novým masážnym systémom, ktoré stimulujú nielen chrbticu ale aj panvu. Novinkou je tiež inteligentná klimatizácia. Jej súčasťou sú inteligentné výduchy. Ak sa dvere auta otvoria v podmienkach s vysokými vonkajšími teplotami, inteligentné vetracie otvory v kabíne rýchlo rozvádzajú vzduch na veľkú plochu pomocou dynamických horizontálnych pohybov. Keď cestujúci sedia vo vozidle, prúd vzduchu môže byť podľa preferencií nasmerovaný priamo na telo alebo použitý na nepriame vetranie vnútorného priestoru. ID.7 je prvým modelom značky Volkswagen s takýmto inteligentným systémom riadenia výduchov ventilácie.

Zdroj: VW

Mimochodom, Volkswagen chystá aj kombi verziu modelu ID.7. Bude sa volať ID.7 Tourer. Jeho batožinový priestor má objem 545 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel vzrastie až na 1 714 litrov, pričom dĺžka nákladného priestoru dosahuje takmer dva metre. Klasickú verziu ID.7 si zatiaľ môžete objednať, jej cena začína na úrovni 58 390 €.

Pre viac informácií zo sveta značky Volkswagen kliknite na www.volkswagenblog.sk.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: PR Volkswagen

Komentáre k článku


Stream naživo