12.07.2017

Nový Arteon získal najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek od Euro NCAP

Asi nikto nečakal niečo iné, ako výborný výsledok. Predsa model, ktorý VW pasuje za svoju vlajkovú loď musí byť bezpečný.

S najlepším hodnotením pre nový Arteon dosiahol Volkswagen aj v najnovšej sérii crash-testov Euro NCAP vynikajúce výsledky. Možno je prekvapením, že Arteon dosiahol vynikajúce výsledky naprieč všetkými hodnotenými parametrami a blysol sa hlavne v bezpečnosti voči chodcom.

Nezávislá európska organizácia na ochranu spotrebiteľov ohodnotila nový model fastback značky Volkswagen najvyšším hodnotením 5 hviezdičiek. Hodnotenie oceňuje nielen ochranu dospelých členov posádky a detí ale aj sériové asistenčné systémy v oblasti ochrany chodcov. V tejto oblasti Arteon získal vďaka sériovej funkcii núdzového brzdenia City Brake s rozpoznávaním chodcov najvyššie doteraz udelené hodnotenie vo vyššej strednej triede.

S hodnotením 5 hviezdičiek experti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme = Európsky program hodnotenia nových automobilov) signalizujú, že Arteon je mimoriadne bezpečným vozidlom vo svojej triede. Výborný výsledok je zásluhou inovatívnych asistenčných systémov a integrovanej bezpečnostnej koncepcie. V prípade kolízie zabezpečuje optimalizovanou štruktúrou karosérie s vysoko účinným komplexom sedadiel, bezpečnostných pásov a airbagov maximálnu ochranu pasažierov.

Súhrnné hodnotenie bezpečnosti piatimi hviezdičkami, ktoré Arteon získal, sa skladá z čiastkových oblastí: v časti „ochrana dospelých členov posádky“ nový Arteon získal 96 percent maximálneho hodnotenie. V oblasti „ochrana detí“ získal 85 percent z možného počtu bodov.

Veľmi vysoké hodnotenie 85 percent v kategórii „ochrana chodcov“ Arteon dosiahol vďaka kombinácii sériovej funkcie núdzového brzdenia a pasívnej ochrany nechránených účastníkov cestnej premávky. Pod dobrú pasívnu ochranu možno zahrnúť aj rozľahlú kapotu, ktorá v prípade nárazu odskočí a vďaka tomuto nadskočeniu a jej ploche sa hlava chodca nedostane pri náraze až na čelné sklo.

V kategórii „bezpečnostné asistenčné systémy“ Arteon ďaleko prekonal s 82 percentami možných bodov 5-hviezdičkové požiadavky. Odborníci z EuroNCAP pritom zohľadnili rozličné sériové prvky vybavenia – napríklad indikáciu nezapnutých bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách, adaptívny tempomat, systém monitorovania premávky pred vozidlom „Front Assist“ s funkciu núdzového brzdenia a rozpoznávaním chodcov, ako aj asistenčný systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu „Lane Assist“.

Nový Arteon má rozsiahle bezpečnostné vybavenie. Patria k nemu airbagy vodiča a spolujazdca (s funkciou deaktivácie airbagu spolujazdca a kolenným airbagom vodiča), bočné airbagy vpredu a bočné hlavové airbagy pre obidva rady sedadiel. K tomu pristupujú bezpečnostne optimalizované opierky hlavy, znižujúce riziko poranenia krčnej chrbtice pri náraze zozadu a systém proaktívnej ochrany, ktorý rozozná situácie so zvýšeným rizikom kolízie a vtedy napne zapnuté predné bezpečnostné pásy a privrie otvorené okná, resp. strešné okno až na malú škáru.

 

Nezávislé medzinárodné konzorcium Euro NCAP je už 20 rokov prísnou autoritou v oblasti hodnotenia bezpečnosti automobilov v Európe. V uplynulých rokoch sa metodika bariérových testov kontinuálne sprísňovala a v súčasnosti obsahuje rozličné scenáre kolízií a požiadavky na ochranu členov posádky a chodcov:

  • Čelný náraz na hliníkovú deformovateľnú bariéru rýchlosťou 64 km/h so 40-percentným prekrytím
  • Čelný náraz na pevnú bariéru rýchlosťou 50 km/h so 100-percentným prekrytím
  • Bočný náraz pohyblivou bariérou rýchlosťou 50 km/h do bočnej štruktúry vozidla
  • Bočný náraz do stĺpa rýchlosťou 32 km/h
  • Ochranu proti poraneniu krku pri náraze zozadu
  • Automatické núdzové brzdenie na vozidlá a chodcov s cieľom zníženia rýchlosti nárazu alebo zabráneniu kolízii
Jozef Vydra
ZDROJ: VW, EuroNCAP

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.