2024-02-06 20:12:00
Dacia Sandrider
Dacia Sandrider
Zdroj: Dacia

Dacia pôjde Dakar, má na to trojliter V6 s dvomi turbami v strede

Rumunská automobilka Dacia má veľké plány.

Rumunská automobilka Dacia má veľké plány. Vstupuje totiž do pretekov W1RC ústiacich do najšialenejšej púštnej súťaže, do rally Dakar. Asi netreba pripomínať, že rally Dakar sa už dávno nekoná na západnom pobreží Afriky, lebo tam je príliš veľké bezpečnostné riziko. Dacia do kolotoča naskočí s modelom Sandrider, podľa ktorého bude pomenovaný aj tým.

Dacia Sanmdriders plánuje do pretekov 3 posádky, ktoré majú zloženie Sebastian Loeb, Cristina Gutierrez Herrera a do tímu sa pridá aj šampión Nasser Al-Arriyah. Prvé štarty budú už onedlho v Maroku a príprava auta trvala takmer rok. Na doladenie detailov a tréningy majú posádky čas až do októbra, kedy kolotoč znova začína.

Zdroj: Dacia

Pred rokom rumunská automobilka uviedla v koncept Manifesto, ktorý síce ovplyvnil vývoj Sandridera, ale reálne nie je súčasťou tohto projektu. Vozidlo predstavené aktuálne prináša niekoľko zaujímavých vylepšení, ktoré prichádzajú ako podnety od posádok samotných. Ešte pred vývojom sa totiž konštruktéri stretli s členmi tímu a zobrali do úvahy všetky ich požiadavky. Nový model Sandrider bude mať napríklad magnetické povrchy niektorých častí, kam môžu členovia posádky odložiť matky, či iné kovové prvky tak, aby sa im nestratili v piesku a nemuseli ich dopĺňať, či zaháňať inak. Inovatívne je aj umiestnenie náhradných kolies šikmo za kabínou. Toto uľahčuje prístup a zároveň zrýchľuje výmenu. Otvory na kolesá sú tiež využité na prívod vzduchu k motoru.

Najväčšiu devízou auta má byť ale výhľad. Automobilka znova reflektovala na požiadavky pasažierov a výhľad je priam extrémny. Rovnako extrémny aký je nájazdový uhol vpredu a vzadu. Kategória Ultimate T1+ toto všetko povoľuje a preto Sandrider vyzerá presne ako vozidlo, ktoré by mohlo transportovať Mad Maxa v postapokalyptickej budúcnosti.

Pohon vozidla bude mať na starosti trojlitrový motor V6 s dvomi turbami. Bude mať výkon regulovaný FIA dosahujúci 265 kW (360 k) a krútiaci moment 539 Nm. Je tu však jedna pikoška. Bude využívať syntetické palivo. Je to z dôvodu, že Dacia sa alternatívnymi palivami zaoberá už dlhodobo a stále ponúka vo svojom modelovom rade verzie na LPG. Veď tie tvoria až polovicu predajov celkovo.

O slovo sa pri konštrukcii Sandrideru prihlásili aj úplne nové nápravy a prevodovka s iným obalom. Ak by ste hľadali akúkoľvek koreláciu so súčasnými modelmi v ponuke, tak máte asi smolu. Sandrider je postavený ako úplne nové vozidlo bez akejkoľvek adaptácie sériových častí a sériových modelov.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Dacia

Komentáre k článku


Stream naživo