2023-10-26 20:23:00
Mazda Iconic SP
Mazda Iconic SP
Zdroj: Mazda

Mazda predstavila koncept športového kupé s dvojrotorovým Wankelom

Mazda sa o budúcnosť športových áut rozhodne plánuje pričiniť unikátnym autom.

Na japonskom autosalóne Japan Mobility Show predstavila automobilka Mazda koncept ICONIC SP, ktorý kombinuje dva pohony – rotačný motor ako doping pre baterku a elektromotor. Ide o pohon známy z nedávno predstaveného modelu Mazda MX-30 R-EV.

Mazda Iconic SP je koncept kompaktného športového vozidla navrhnutý s cieľom adaptovať sa na novú éru a podľa výrobcu demonštruje trvalú snahu spoločnosti vyrábať produkty uspokojujúce vášeň zákazníkov z jazdy.

Koncept má na získanie skvelých jazdných vlastností nízko položené ťažisko. Jedinečné proporcie umožnila dosiahnuť nízka kapota vďaka montáži ľahkého a kompaktného motora s rotujúcim piestom, respektíve piestami v strede vozidla.

Myšlienka dvojrotorového systému s motorom s rotujúcim piestom a elektromotorom prináša Mazde možnosť motor vyladiť a upraviť presne podľa špecifikácií a možností v danej situácii. Flexibilná architektúra napríklad umožní spaľovať viacero palív vrátane vodíka. Ak sa akumulátory vozidla navyše nabíjajú elektrinou získavanou z obnoviteľných energetických zdrojov, je možné jazdiť prakticky s uhlíkovo neutrálnym pohonom.

Mazda sa nepriznala aké veľké by mali byť akumulátory, no isté je, že nemusia byť také veľké ako v prípade iných čisto elektrických športových áut. Stačí možno tretinová veľkosť tak, aby baterka vedela prijať a hlavne vydať toľko energie, aby elektromotor, respektíve elektromotory mali vždy dosť šťavy na maximálnu dynamiku. V tomto prípade má byť Podkapotou pohonná jednotka s výkonom 370 koní. Vplyvom malých rozmerov a stavbe so zreteľom na nízke ťažisko a celkovú hmotnosť tak môže byť tento športiačik veľmi zábavným predstaviteľom mobility budúcnosti.

Mazda Iconic SP má na dĺžku 4180 mm, na výšku len 1150 mm, rázvor je 2590 mm a hmotnosť je 1450 kg. Na koncept teda fajn, na sériové auto s dobrou cenou tiež. Uvidíme, či sa do sériovej podoby podarí nejaké to kilečko zhodiť, respektíve aké úpravy ešte Mazda s autom bude chcieť urobiť. Od sériovej verzie MX-30 R-EV ale badať výrazný nárast výkonu, možno koníkov ešte pribudne. 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mazda

Komentáre k článku


Stream naživo