15.10.2015

Maťo Homola hodnotil sezónu. Chce sa posunúť ďalej a jazdiť na svetovom šampionáte!

Matej Homola si aj napriek smolnému záveru sezóny v ETCC odnáša veľa skúseností a chce sa posúvať ďalej.

Slovenský okruhový pretekár Matej Homola z tímu Homola Motosport zhodnotil na stredajšej tlačovej konferencií svoju uplynulú sezónu v seriáli ME cestovných automobilov FIA ETCC.

"Všetci z európskeho kolotoča videli, že malý európsky tím zo Slovenska vie jazdiť veľmi dobré časy. Preháňali sme tam veľké tímy, dvakrát sme vyhrali a raz sme skončili druhí. Žiaľ, konečný výsledok nebol taký, aký sme si predstavovali," vyjadril sa Homola. Ako dodal, v prechádzajúcej sezóne mentálne aj jazdecky dospel.

Homola odjazdil počas sezóny dvanásť samostatných pretekov počas šiestich víkendov. Začal na maďarskom okruhu Hungaroring, avšak ešte predtým sa mu dostalo cti, keď ako jeden z dvoch pretekárov reprezentoval Európu na budapeštianskej prehliadke medzi jazdcami F1, ktorí jazdili po meste. "Matej tam jazdil so svojím Seatom, reprezentoval Európu, Seat a Slovensko, takže ten víkend začal veľmi dobre," uviedol jeho otec a manažér Jaroslav Homola. Na samotnom preteku obsadil štvrtú priečku, chuť si následne napravil v júni na Slovakiaringu, kde vybojoval druhé miesto. Pred letnou prestávkou odjazdil preteky vo Francúzsku, kde získal jedno tretie miesto. Následne vyhral na okruhoch v Brne a belgickom Zolderi. Počas záverečných pretekov v Taliansku musel odstúpiť pre poruchu benzínového čerpadla. Práve predčasné ukončenie týchto pretekov Homolov tím mrzel, keďže sa v ňom počet bodov zdvojnásoboval. Aj preto klesol z priebežného druhého miesta na konečné štvrté.

Dvadsaťjedenročný pretekár jazdil v uplynulej sezóne na novom aute Seat Leon Cup Racer, ktoré malo na rozdiel od prechádzajúceho auta značky BMW predný náhon. Slovenský reprezentant priznal, že si na túto zmenu musel zvykať, avšak zvykol si rýchlo a po menej úspešnom začiatku sa výsledky dostavili. Ku koncu sezóny bol v štartovom poli najrýchlejší a jeho šanca na výhru v šampionáte bola vysoká. Avšak porucha na benzínovom podávači po kvalifikácii pred prvým pretekom znamenala koniec nádejí a pád na celkovú štvrtú priečku. Dvojitá porcia bodov v záverečnom preteku pôvodne mala hrať Maťovi do karát, avšak bolo to presne naopak. I napriek tomu sezóna Maťovi a celému tímu priniesla množstvo pozitív vrátane skúseností. Vďaka spolupráci tímu s bývalým výborným slovenským pretekárom Jarom Krejčím, Maťo napredoval ako jazdec a vyhrať šampionát by si ozaj zaslúžil.

Homolovci sa vyjadrili aj k spolupráci dvoch tvrdohlavých bývalých pretekárov Jara Homolu a Jara Krajčího, ktorý malý ale ambiciózny slovenský tím viedli počas sezóny. Maťo vravel, že niekedy bolo v tíme doslova veľa „Jarov na meter štvorcový“, no keďže si obaja vymedzili svoje polia pôsobnosti – športová stránka pre Jara Krajčího a PR a finančná stránka pre Jara Homolu, všetko dopadlo „tak ako malo“.

Po sezóne pochopiteľne prichádza na pretras dôležitá otázka ohľadom budúcnosti. Homolovci priznali, že sú pred nimi tri možnosti. Prvá možnosť je zostať v seriály ETCC a opäť zabojovať o víťazstvo, druhá je posunúť sa na svetový šampionát známy pod skratkou TCR, alebo tá najlákavejšia a zároveň najdrahšia možnosť – prejsť do WTCC. I keď by Maťo najradšej prešiel do WTCC, nerobí si ilúzie a vie, že by to bolo pre malý tím azda priveľké sústo. Práve preto je najzaujímavejšou možnosťou posunúť sa do seriálu TCR. „Chcel by som sa vo svojej kariére posunúť vyššie, do svetového šampionátu. Jednou z možností je Touring Car Racing Ingernational Series (TCR) pretekov šampionátu cestovných vozidiel organizovaných v Ázii a Európe." Rozhodnutie o tom, kde bude jazdiť budúcu sezónu, padne do konca novembra.

Financie budú pre motoršport na Slovensku vždy problémom, avšak veľkú pomoc poskytli práve automobilky ako Seat tým, že vytvorili ostré pretekárske špeciály s predným náhonom, ktoré sú výrazne lacnejšie ako štandardné vozidlá pre WTCC a pritom ich dokážu na okruhoch porážať.

 Podľa slov Maťovho otca a manažéra Jaroslava Homolu je nové auto Leon Cup Racer až štyrikrát lacnejšie ako staršie BMW, na ktorom jazdil Maťo ešte v roku 2014 a na Slovakiaringu pritom o dve-tri sekundy rýchlejšie.

 

jh
ZDROJ: TASR

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.