02.04.2015

Maťo Homola dostal SEAT Leon FR na jazdenie po bežných cestách

Maťo Homola si pri príležitosti uvedenia modelu Cupra ST prevzal služobné auto určené na bežné jazdenie. Ako vidí nové auto a hlavne: ako sa pripravuje na novú sezónu?

Včera, rovno na 1. apríla dostal Maťo Homola ako čerstvý ambasádor značky SEAT do úživania SEAT Leon FR. Nebol to žiaden žart a Maťo sa na nové autíčko teší. FR je najvyšší stupeň výbavy, ktorý okrem hŕby doplnkových prvkov pridáva autu aj dynamický vzhľad a nižšiu hmotnosť. Maťo si navyše auto ešte ozvlášti polepmi, ktoré navrhli jeho fanúšikovia. Zatiaľ nie je nič rozhodnuté a všetky finálové súťažné návrhy môžete nájsť na Facebookovej stránke značky SEAT.

Keďže je Maťo vychádzajúca pretekárska hviezda, zaujímalo nás, čo má jeho nový SEAT určený na bežné cesty Podkapotou. Očakávali sme totiž poriadne energický benzínový agregát, aký by sa k pretekárovi s Maťovým talentom hodil. Lenže omyl.

Našťastie nie taký omyl aký by ste mohli čakať. Nie, Maťo je pravý benzínový fanúšik, a tak mu Podkapotou pochopiteľne nemôže klepotať nafťák. Zvolil však omnoho menej výkonný benziňák, než aký sme čakali. Podkapotou má jeho nový červený Leon FR motor 1,4 TSI s výkonom slušných 90 kW (120 k). Keď sme sa opýtali prečo tak málo, odpoveď bola jasná. Maťo sa predsa v aute nemá zabiť, ani zbierať pokuty! Má ho odviezť a užiť si jazdu v rámci predpisov. Preto padla voľba na štandardný a pritom zaujímavý motor. Navyše FR-ko je celkom ľahké, takže žiaden slimák to nie je. Snaha udržať sa na bežných cestách na uzde a jazdiť podľa predpisov je nám ale sympatická. Je vidieť, že síce je Maťo veľmi talentovaný a schopný pretekár, rodičia i on sám sa drží pri zemi a pretekárom je iba vo svojom špeciále s helmou, s klietkou a na uzavretom okruhu. Tak to má byť!

Odovzdanie Leonu FR sa odohralo pri príležitosti predstavenia Leonu Cupra ST na Slovensku. Cupra ST je rozhodne zaujímavé auto, no Maťo má v rukách ešte zaujímavejšie. Konkrétne svoj nový špeciál SEAT Cup Racer. Na ňom by sa chcel Maťo Homola stať v sezóne 2015 Majstrom Európy.  Dozvedeli sme sa, že ho už poctivo pripravuje na sezónu.

Ako teda vidí svoje šance v tomto roku nový ambasádor značky SEAT na Slovensku, úspešný a iba 20-ročný pretekár? „Seat Leon Cup Racer sme už skúšali na SlovakiaRingu a už  v základnom nastavení podvozka sme dosiahli čas zhruba iba o pol sekundy horší, ako som jazdil minulý rok vo vyladenom BMW. Bolo to pritom na trati, na ktorej sa predtým konali preteky rallyecrosuu, takže trať nebola pogumovaná, ale skôr s miernym nánosom piesku a iných nečistôt a okrem toho bolo veľmi chladno. Vyzerá to tak, že novinka má veľký potenciál, dokonca väčší, ako moje minulé auto. Len ho treba správne vyladiť. Horšie však je, že podľa nových pravidiel dostaneme navyše 40 kg záťaže, neviem, čo to urobí s výsledkami.“

Zatiaľ však časy vyzerajú dobre. V tomto štádiu Maťo s autom atakuje časy, ktoré s BMW pred sezónou nemal šancu dosiahnuť. Na auto si však musí zvyknúť aj sám. Rozdiel medzi zadnokolkou a prednokolkou je predsa len veľký. Maťo sa však nesťažuje, SEAT totiž prípadné chybičky odpustí, zatiaľ čo BMW nie. Ak mu totiž so zadnokolkou uletí zadok na mokre, môže s tým len málo spraviť, zatiaľ čo SEAT len "vybočí" z ideálnej stopy. Keď k prednokolke so samosvorom pridáme široký rozchod a široké pretekárske gumy, Maťo má s autom naozaj enormný potenciál. Avšak 40 kg, je dosť. Uvidíme a držíme palce!

 

Jozef Vydra, Ján Hargaš

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.