25.02.2015

To je zmena! Maťo Homola vymenil BMW za SEAT Leon Cup Racer

Maťo Homola sa chce stať Majstrom Európy a dopomôcť mu k tomu má práve továrenský športový špeciál značky SEAT.

Jeden z najtalentovanejších automobilových pretekárov na Slovensku Maťo Homola sa chce stať v sezóne 2015 Majstrom Európy.

„Po 2 predchádzajúcich tituloch vicemajstra starého kontinentu je to pre mňa úplne logický krok a dávať si nižšie ciele ani nemá zmysel. Idem do toho s pokorou, ale maximálne pripravený,“ hovorí Maťo Homola.

Najväčšou novinkou je zmena značky. Seriál zostáva ten istý, Maťo bude jazdiť v sérii FIA ETCC, v kategórii SMT (single make trophy). Ostrý štart novej sezóny je naplánovaný na prvý májový víkend na maďarskom Hungaroringu.

Homola Motorsport prechádza na špeciál SEAT Leon Cup Racer, ktorý pri tejto príležitosti SEAT predstavil na Slovensku.

„SEAT je nesmierne rýchle a dynamické auto a vážne sa mi páči. Sympatie sme našli aj u predstaviteľov značky SEAT na Slovensku a preto som rád, že sa nám dostalo aj výraznejšej partnerskej podpory od nich,“ pokračuje Maťo Homola.

„Maťa sledujeme už dlhší čas. Keďže „podnikáme“ v rovnakom odvetví ako on, nemohli nám ujsť jeho úspechy a napredovanie. A my chceme byť pri tom ako bude napredovať a chceme priniesť spoločne Slovensku titul Majstra Európy. Vôbec sme preto neváhali a dohodli sa na spolupráci  veľmi rýchlo,“ pridal sa Matej Macháček, marketingový riaditeľ SEAT Slovensko.

Aj tento rok budú v kalendári Maťa Homolu domáce preteky na Slovakia Ringu. V rámci svetového šampionátu WTCC ho budú môcť slovenskí fanúšikovia prísť podporiť už 17-21. júna do Orechovej Potône.

SEAT Leon Cup Racer je pretekársky špeciál založený na hatchbacku SEAT Leon. V krvi mu prúdi krv verzie Cupra, no k tomu pridáva ešte poriadnu dávku adrenalínu navyše. Okrem významne odľahčenej a spevnenej konštrukcie pridáva aj dvojlitrový štvorvalec TSI so špeciálnou pretekárskou úpravou a naladením na 330 koní, ktoré sú k dispozícii pri 6200 ot/min. Maximálny krútiaci moment je až 410 Nm a dostupný je pri 2500 ot/min. Auto je predokolka s VAQ diferenciálom medzi prednými kolesami. V základe ponúka 6-stupňovú prevodovku DSG s možnosťou radenia na volante. Hmotnosť vozidla je 1140 kg.

jh
ZDROJ: Seat, Homola Motorsport

Komentáre k článku


© Copyright 2016 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.