14.11.2017

Corvette ZR1 je späť – americká príšera, čo straší európske superšporty

Chervrolet ukázal svoju najväčšiu pýchu. Corvette ZR1 s parametrami, ktoré dokážu šokovať.

ZR1 je pojem, ktorý veci znalým netreba dvakrát vysvetľovať. Stačí povedať, že je to naj-naj-naj silnejšia verzia Corvetty. ZR1 sa neukáže pri každej generácii, ako hovoria šéfovia značky, nie je to samozrejmosť, že príde. Keď ale príde, vždy to stojí za to.

Teraz prichádza s parametrami, ktoré opäť dokážu pekne zneistiť pár športových áut nielen z Európy. Jej výkon je dychberúci. Z „malého bloku“ V8 s objemom 6,2 litra dokáže vďaka gigantickému kompresoru vytlačiť maximálny výkon na 563 kW teda 765 koní a maximálny krútiaci moment na 969 Nm. Kompresor je nielen obrovský, ale tiež ťažký, a keďže súčasná Corvette skrýva motor pod prednou kapotou, masívne turbo zmenilo rozloženie hmotnosti, a tak má auto navyše aj širšie predné pneumatiky, pre lepšie schopnosti v zákrutách. Motor prešiel viacerými úpravami, za spomenutie stojí posilnenie kľukového hriadeľa, no tiež prvý systém dvojitého vstrekovania od GM. Okrem priameho vstrekovania disponuje aj nepriamym pre zlepšenie zmesy. Vďaka nepriamemu vstrekovaniu si ZR1 dokáže údajne poriadne odkašľať do výfuku. Nejde len o pekelný zvuk, ale tiež o plamene. 

Auto má celkovo 13 chladiacich jednotiek, aby dokázalo odolávať extrémnym teplotám produkovaným v motorovom priestore (+4 chladiče v porovnaní s Z06. V podstate celá predná časť auta je vďaka tomu jedna veľká diera, pre maximalizovanie chladenia. ZR1 disponuje tiež keramickými brzdami. 

O prenos sily motora na obrovské zadné kolesá sa stará upravená manuálna 7-stupňová prevodovka s rev-match technológiou. Prvýkrát si v ZR1 môžu zákazníci vyskúšať aj automatickú prevodovku. Konkrétne 8-stupňový automat s pádlami. Prevodovka prešla úpravami, aby dokázala radiť rýchlejšie.

Karoséria automobilu taktiež prešla úpravami. Množstvo karbónových komponentov pre zníženie hmotnosti. Karbón vidieť všade. ZR1 si môžu zákazníci objednávať s dvoma typmi krídel. To väčšie, určené do výkonnostného balíka ZTK  je nastaviteľné a tlačí zadnú časť auta k vozovke silou až 430 kilogramov. Je primontované priamo k šasi. Aj základné krídlo má o 70% vyšší prítlak než pri Z06. Veľké základné krídlo bolo treba vybalansovať, takže vpredu je namiesto spliteru kompletné predné krídlo upravujúce prietok vzduchu pod vozidlom. ZTK balík potom pridáva aj predný splitter. Balík obsahuje ešte aj pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, nastaviteľný podvozok a Magnetic Ride Control.

Celková hmotnosť automobilu je 1618 kilogramov, maximálna rýchlosť presahuje 335 km/h a Chevrolet ich ročne vyrobí 2 až 3 tisíc bez maximálneho obmedzenia výroby. Základná cena môže podľa odhadov MotorTrendu prekročiť 130-tisíc dolárov. Auto bude mať výstavnú premiéru na autosalóne v Los Angeles.

 

 

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.