20.07.2017

Nový Opel Insignia OPC existuje a má 310 koní. Lenže... u nás "iba" GSi a 260

S absenciou športovej verzie OPC pre nový model Insignia sa ťažko zmieriť. Obzvlášť keď vieme, že existuje, iba sa volá inak...

Takto. Opel práve predstavil športovú verziu Insignie. Volá sa Insignia GSi a má znížený podvozok, športové doplnky, brzdy Brembo, ale... ale nie je to OPC (toto vymierajúce označenie Opel Performance Center tak už nesie iba malá Corsa). Aj keď je aj so sériovým benzínovým štvorvalcom 2,0 Turbo s výkonom 260 koní na okruhu Nordschleife rýchlejšia než staršia Insignia OPC (lebo je o 160 kg ľahšia), nie je to OPC. Predstavte si vnútornosti minulej generácie Insignie OPC v tej novej, ľahšej...

Lebo aj keď sa Opel tvári, že GSi je náhrada za OPC, v skutočnosti je to len športový dizajnový balík pre najvýkonnejšiu sériovú verziu. Opel jednoducho TOP samostatnú verziu v štýle OPC nemá v pláne, pritom podobne výkonné auto existuje, respektíve bude existovať. Lebo kým európska GSi má 260 koní z turbo štvorvalca, americká a čínska Insignia pod iným menom má mať 310 koní (a viac) z benzínového šesťvalca. Príbeh sa zamotáva, Insignia OPC žije mimo hraníc EÚ a pod inou značkou. Volá sa Buick Regal GS a vidíte ju/ho na obrázku vyššie.

Čo je možno ešte zaujímavejšie a pre Európana ešte depresívnejšie je, že Podkapotou Opla menom Regal sa nachádza 3,6 litrový šesťvalec do V s odhadovaným výkonom 231 kW+ (310 k), ktorý nesie Podkapotou aktuálna verzia modelu Chevrolet Camaro (pravda u Regalu s mierne nižším výkonom). Takže áno, ide o 3,6 litrový americký atmosférický šesťvalec...

Ten bude v prípade Regalu GS spojený s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. K tomu bude aerodynamický bodykit, 18-palcové pneumatiky, bohatá výbava, adaptívne tlmiče a športové doplnky vonku aj vo vnútri.

V Európe je najsilnejšou Insigniou verzia s dvojlitrovým turbo štvorvalcom s výkonom 191 kW teda 260 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Motor je spojený s automatickou 8-stupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

OPC teda nie. Je tu GSi. Zmena označenia športovú Insigniu stála okrem výkonu a hmotnosti aj manuálnu prevodovku a hlavne objem a dvojicu valcov. Kým Čína a USA si budú užívať regál Regal s charakterným šesťvalcom, antiobjemová Európa si vystačí so štvorvalcom. Vadí? Nevadí? Nuž ako sa to vezme. Lebo GSi nie je vôbec zlé (aj keď to nie je OPC...).

Čo teda ponúka? Väčšinu som už spomenul - brzdy Brembo, znížený adaptívny podvozok Flex Ride, pneu Michelin Pilot Sport 4 na 20 palcových diskoch, a tiež lepšie rozloženie hmotnosti vďaka ľahšiemu nosu. K tomu treba prirátať jazdné režimy aj s režimom Competition pre jazdu na okruhu s vypnutou kontrolou trakcie.

Byť, či nebyť? OPC, či GSi... trápi to vôbec niekoho okrem redaktorka...? Škoda techniky staršej OPC, najmä spojenia manuálu so sešťvalcom, toť môj pohľad.

 

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.