01.06.2017

Nástupca modelu Punto s menom Fiat Argo ukázal detaily. Má aj ostrú verziu

Fiat vypustil do sveta niekoľko detailov o novom hatchbacku, ktorý nahrádza Punto.

Brazílsky náhradník modelu Punto s názvom Fiat Argo príde na domáci trh s trojicou motorov. Základ bude tvoriť úsporný atmosférický trojvalček so šiestimi ventilmi, s objemom 1,0 litra a s maximálnym výkonom 78 koní. Nad ním bude štvorvalec s objemom 1,3 litra a maximálnym výkonom až 110 koní. Vrcholom ponuky bude 1,8 litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 140 koní. K dispozícii bude tiež automatická šesťstupňová prevodovka.

Fiat tvrdí, že automobil bude konkurovať modelom ako Ford Ka, či Chevrolet Onix. Jeho vonkajšie rozmery sú takmer identické so súčasným Puntom, má rovnakú dĺžku (4 metre), iba rázvor je o centimeter väčší. Stále však nie je jasné, či by sa tento model mohol dostať aj do Európy a Ázie, kde by rovnako ako v Brazílii nahradil starnúce Punto.

Podľa našich informácií sa ale Argo takmer s istotou dostane na ďalšie trhy Latinskej Ameriky, na Stredný Východ a do východnej Európy. O Európskej Únii zatiaľ nepadlo slovko, no nehádzal by som flintu do žita. Taliani o tejto možnosti seriózne hovoria a viaceré zdroje označujú Argo ako komplexnú náhradu za model Punto. Príchod do Európy by tak bol pochopiteľný, najmä ak uvážime, že ide o kompletne nový model, ktorého vývoj stál peniaze (a nie banány) a tie bude chcieť Fiat získať späť. Pre takýto model platí, že čím viac sa z neho predá, tým lepšie. V EÚ by ale auto potrebovalo niekoľko drahých asistenčných systémov a paletu motorov vyhovujúcu najprísnejším emisným normám (čo ale Fiat má). 

Musím sa priznať, že sa mi páčia takéto autá určené pre rozvíjajúce sa trhy. Auto je iba auto, vpred ho poháňajú výhradne benzínové atmosférické motory a ostrá verzia má krásnych 140 koní. To v takom malom autíčku vôbec nie je málo, najmä ak uvážime, že tie koníky pochádzajú z adekvátne objemného atmosférického motora, ktorý navyše môže jazdiť aj na etanol (čo je v Brazílii veľmi populárne). Motor zrýchli Argo na 100 km/h za 9,2 sekundy, čo sa z dnešného hľadiska nezdá veľa, no tak ako som písal v teste atmosférického Mitsubishi ASX, vďaka charakteristike atmosférického motora si to zrýchlenie na maximálne povolené rýchlosti užijete možno aj viac ako v aute s turbomotorom, obzvlášť ak má dobrý zvuk.

Mimochodom ostrá verzia s označením Argo HGT má limitovanú úvodnú edíciu s označením Opening Edition Mopar. Z nej Fiat vyrobí len 1000 kusov. Tak ako HGT, bude vybavený najväčším motorom, bude mať športovejší vzhľad, športové koncovky výfukov a navyše bude mať špeciálne 16-palcové disky, pár lištičiek a drobností s označením Mopar. 

V Brazílii jeho cena štartuje na 12 800 eurách (46 800 brl), prípadnú cenovku v Európe ale ťažko odhadnúť, no je takmer isté, že u nás by s takouto štartovacou ponukou veľa vody nenamútil, keďže aktuálne je na Slovensku Tipo sedan za 10 990,- a Tipo hatch za 12 390,-. 

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.