29.02.2016

DS E-TENSE je športový elektromobil priamo z Paríža. 402 koní a dojazd 360 km

Značka DS predstaví na autosalóne v Ženeve koncept športového GT.

Automobilka DS už pri svojom vzniku ohlasovala, že svoju súčasnú ponuku vozidiel výrazne rozšíri a neskôr i obmení. Medzi novými modelmi má byť aj športové vozidlo a tak sa možno pozeráme na koncept vedúci k reálnemu automobilu.

Dôvod prečo chce mať DS svoj vlastný športový osobný automobil je zrejmý – v prvom rade ide o prestíž. Z rovnakého dôvodu je značka DS prítomná v seriály Formula E. A práve tu možno nájsť premostenie medzi dvoma odvetviami – prémiovými vozidlami DS a športom. Automobilka chce pri svojich modeloch využívať znalosti z motoristického športu. Formula E ako prvá súťaž pretekárskych elektromobilov je jasná voľba a DS tvrdí, že koncept E-TENSE práve z Formule E vychádza.

E-TENSE je športový automobil typu GT. Pochopiteľne je najdôležitejším aspektom auta (v tejto fáze) dizajn. V tejto oblasti nemôže francúzska automobilka nič podceniť, svedčí o tom 800 hodín práce na dizajne i samotný výsledok. Automobil svoje „avantgardné“ prvky preberá z najnovších modelov a konceptov DS – veľká mriežka chladiča, ostré črty, optická šírka vozidla a predĺžené línie svetlometov. Zaujímavosťou je, že tak ako najnovšie koncepty iných značiek aj E-TENSE nemá zadné sklo, výhľad priamo vzad zabezpečuje kamera a premietanie obrazu na zobrazovaciu plochu. Zadná časť automobilu sa mala inšpirovať v dizajne modelu DS z roku 1955. Nám viac než pôvodné DS-ko E-TENSE pripomína Audi R8, ale hľadanie podobností nie je našou úlohou. Auto vyzerá dobre, športovo, elegantne. Dizajn je vyvážený, najmä zadná časť pri bočnom pohľade sa mimoriadne vydarila.

Vozidlo má jeden mimoriadne silný elektromotor s maximálnym výkonom 420 koní a s maximálnym krútiacim momentom 516 Nm. Sila motora sa prenáša na dve kolesá (podľa všetkého zadné), údajne je automobil pripravený aj na systém pohonu všetkých kolies. Zrýchlenie zo stoja na 100 km/h zvládne E-TENSE za 4,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 250 km/h. Dojazd auta výrobca udáva na úrovni 310 km v kombinovanom cykle. V meste zvládne 360 km (podľa aktuálnych noriem). E-Tense má hmotnosť 1,8 tony, avšak väčšinu z nej má vďaka batériám rozloženým v podvozku veľmi nízko pre lepšie jazdné vlastnosti. Hmotnosť sa podarilo udržať na relatívne slušnej úrovni (na elektromobil) vďaka konštrukcii z karbónu, konkrétne ide o karbónový monococque, teda konštrukcia je jeden veľký kus karbónu pre extrémne vysokú torznú tuhosť i ľahkosť. Show car má dĺžku 4,72 metra, šírku 2,08 metra a výšku len 1,29 metra. Obuté má pneumatiky Michelin Super Sport s rozmerom diskov vpredu 245/35 ZR 20 a vzadu 305 /30 ZR 20.

Automobil nemieni ohurovať iba dizajnom a elektrickým pohonom, DS v tlačových materiáloch vychvaľuje kabínu, tú však zatiaľ čisto šalamúnsky neodhalili. Každopádne má mať automobil mimoriadnu palubnú dosku s veľkým centrálnym displejom, interiér má vynikať ergonómiou a špecifickým vzhľadom. Do výbavy patrí aj 9 reproduktorov od Focalu. K lepšej viditeľnosti pomáhajú nové LED svetlomety, na ktorých si značka zakladá, a ktorými disponujú všetky modely DS. Po novom sú navyše natáčacie a majú aj uvítacie osvetlenie.

 

jh
ZDROJ: DS (PSA)

Komentáre k článku


© Copyright 2016 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.