2024-08-21 11:35:00
Renault Symbioz
Renault Symbioz
Zdroj: Jozef Murárik

PRVÁ JAZDA: Renault Symbioz je reálna náhrada za Scenic

Renault rozšíril ponuku svojich crossoverov. Znova.

Tentoraz sa ponuka obohatila o nový model Symbioz. Nie je to až tak zásadné prekvapenie, ale doteraz som nemohol hovoriť o tom ako sa s autom jazdí. Embargo padlo a novinka je jedným slovom výborná. A aj prístupná, ale poďme na to pekne po poriadku.

Nový Renault Symbioz je dlhý 4,41 metra. Sedí tak do hierarchie a nájde miesto medzi Capturom a Australom. Ale už je vám určite jasné, že je bližšie k menšiemu Capturu, z ktorého si berie platformu. Tá má svoje limity a zároveň dokáže ponúknuť viacero druhov pohonu. Naftu už by sme hľadali márne. Všetko je to o hybridoch so základom v benzínových agregátoch.

A už na to poďme! Prvý pohľad prezradí príbuznosť s ostatnými Renaultami, ale aj s menším Capturom. Niektoré zmeny sú očividné a ani spredu nie je problém určiť ktorý model máte pred sebou. Symbioz má predsa aj vertikálne stavané LED denné svietenie. Vzadu sú zase horizontálne svetlá s tvarmi, čo pôsobia modernejšie ako na menšom bratovi. Symbioz je viac vyvážený vďaka rovnakým previsom vpredu a vzadu. Ak k tomu ešte pripočítam disky s priemerom buď 18, alebo 19 palcov a nový farbu Mercury Blue, tak je Symbioz naozaj veľmi pekným autom. Vlastne má aj konzervatívne línie, nič, čo by extra šokovalo.

Zdroj: Jozef Murárik

A nešokuje ani v interiéri. Renault oznámil, že vnútri použije recyklované materiály, čo znížia náročnosť na spotrebu pitnej vody o viac ako 30 percent. Sedadlá sú fajn a zadné sa dajú dokonca posúvať v rozmedzí 16 centimetrov, čo zväčšuje a zmenšuje nielen priestor na nohy pasažierov vzadu, ale aj batožinový priestor. Ak máte sedadlá úplne vzadu, tak sa na nich pohodlne odvezie aj dospelá osoba.

Priestor v zadnej časti Renaultu Symbioz je dôležitý a použiteľný aj kvôli novej presklenej streche Solar Bay. Tá nepotrebuje roletku, takže nemá zníženie na jej navíjanie. Sklo sa zatemňuje mágiou pomocou zmeny natočenia tekutých kryštálov. A môžete to spraviť aj cez Google hlasového asistenta v infotainmente Open R Link. Naspäť ku kufru. Ak sú sedadlá vzadu, tak má objem 460 litrov a ak vpredu, tak až 624 litrov. Potom viete sklopiť sedadlá delené 1/3 ku 2/3 a dostanete veľmi slušných 1 582 litrov. A to sa už oplatí!

Predná časť s veľkým displejom stavaný vertikálne, podľa stupňa výbavy, je tiež priestranná, pod čo sa určite podpisuje aj presklená strecha. Sedadlá sú komfortné a na volante svieti nové logo. A ešte chcete určite vedieť, že Renault myslel aj na tých, čo chcú vypnúť upozornenie o prekročení rýchlosti a udržiavanie v pruhu. Na to je tlačidlo vľavo pod volantom. Funkcie netreba hľadať hlboko v útrobách informačno-zábavného systému.

Zdroj: Jozef Murárik

Štart predaja a štart auta majú jednu totožnú charakteristiku. Zatiaľ máme len 1,6-litrový motor s elektromotorom a ISG vo Full hybride. Systém je už dobre známy a aj Symbioz ho kombinuje s automatickou multimódovou prevodovkou. Len pre pripomenutie, prevodovka má miesto spojok elektronické vyrovnávanie otáčok a disponuje 4 prevodovými stupňami pre spaľovací motor a dvomi pre elektrický. Celkovo je kombinácií aj s ISG, čiže štartér-generátorom, aktívne zapojeným do pohonu, až 14.

Naštartovanie znamená rozbeh na elektrickú energiu a spaľovací motor v meste ide približne 20 percent času, v priemere. Renault výrazne zlepšil prevodovku a zladenie s motormi. Jazda prebieha príjemne a to nielen z pohľadu radenia, ale aj z pohľadu nárastu výkonu. Symbioz nebude nikdy pretekárske auto, ale úlohu rodinného vozidla zvláda so cťou a priam nadpriemerne dobre.

O spotrebe sa ťažko hovorí, lebo som prešiel približne 150 kilometrov. Vo finále mi ukazovateľ hlásil 5,5 litra, ale myslím si, že to môže byť aj menej.

Renault Symbioz začína na 28 990 eurách s výbavou Techno. Neberte ju ako základnú, základná ešte len pribudne, už Techno má veľa prvkov štandardne. A okrem novej výbavy sa môžeme tešiť aj na motory s mild hybridným ústrojenstvom. Budú postavené z 1,3-litrového štvorvalca. Základná cena sa do budúcna očakáva pod 25-tisíc eur. A čo je najväčšou nevýhodou auta? Alebo slabinou? Renault použil iba jednozónovú klimatizáciu, aj keď konkurencia tejto veľkosti už ponúka dvojzónovú. Je to daň za túto veľkosť auta. Alebo je to zámerný krok, aby Symbioz neohrozil Austral?

Zdroj: Jozef Murárik


AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik

Komentáre k článku