23.05.2022
Mercedes 300 SLR Uhlenhaut
Mercedes 300 SLR Uhlenhaut
Zdroj: Mercedes

Za tento Mercedes dal niekto neskutočných 135 miliónov eur. Stojí za to?

Mercedes-Benz z roku 1955 sa vydražil za rekordných 135 miliónov eur.

Model automobilu značky Mercedes-Benz z roku 1955, z ktorého vo svete existujú iba dva exempláre, sa začiatkom mája vydražil za rekordných 135 miliónov eur a stal sa tak najdrahším autom v dejinách. Oznámil to vo štvrtok aukčný dom Sotheby's. TASR o tom informuje na základe správy agentúry AFP.

Aukcia, na ktorej bol tento mercedes vydražený, sa uskutočnila 5. mája v nemeckom Stuttgarte. Mohli sa na nej zúčastniť len pozvané osoby. Automobil Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé kúpil v aukcii súkromný zberateľ. Suma, za ktorú sa toto auto predalo, až trikrát prevýšila doterajší rekord z roku 2018, keď sa za 48 miliónov dolárov predalo Ferrari 250 GTO.

Podľa aukčného domu sa auto vďaka cene, za ktorú bolo vydražené, umiestnilo medzi "top 10 najcennejších položiek, aké boli kedy na aukcii predané v akejkoľvek zberateľskej kategórii". Podľa AFP by sa tento Mercedes-Benz v tomto pomyselnom rebríčku mohol umiestniť na šiestom alebo siedmom mieste, pričom na jeho čele je obraz Leonarda da Vinciho s názvom Salvator Mundi, ktorý sa v roku 2017 vydražil za rekordných 450,3 milióna dolárov.

Vydražený automobil je jedným z len dvoch prototypov, ktoré Mercedes-Benz vyrobil, a je pomenovaný po jeho dizajnérovi a vtedajšom vrchnom inžinierovi tejto automobilovej značky Rudolfovi Uhlenhautovi, uvádza Sotheby's.

"Kupec súhlasil, že 300 SLR Uhlenhaut Coupé bude aj naďalej možné vystavovať pre verejnosť pri špeciálnych príležitostiach, zatiaľ čo druhý originálny model 300 SLR Uhlenhaut Coupé zostáva vo vlastníctve spoločnosti a bude naďalej vystavovaný v Múzeu značky Mercedes-Benz v Stuttgarte," uvádza aukčný dom.

Výťažok z aukcie bude podľa Sotheby's použitý na založenie svetového fondu Mercedes-Benz pre financovanie environmentálnej vedy a výskumu dekarbonizácie.  

Sotheby's dodáva, že model 300 SLR bol navrhnutý na základe pretekárskeho auta Mercedes-Benz W196 R, v ktorom v rokoch 1954 a 1955 vyhral pretekár Juan Manuel Fangio preteky Formula 1.

V júni 1955 však osud modelu 300 SLR poznačila tragédia, keď pri nehode počas pretekov 24 hodín Le Mans zahynul v aute tejto značky francúzsky jazdec Pierre Levegh a spolu s ním 83 divákov. Ide pritom o najsmrteľnejšiu nehodu v histórii automobilových pretekov, ktorá prinútila Mercedes-Benz stiahnuť sa na niekoľko rokov z tohto športu.
            


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR, Mercedes

Komentáre k článku