2015-08-05 16:00:00
Elektromobilita v piatok ovládla
Ilustračné foto
Zdroj: Jan Zemiar

Automobilky sa konečne naplno venujú vývoju alternatívnych pohonov

Hádam ani nemusíme písať ako dlho automobilkám trvalo, kým sa dopracovali k reálnej snahe o vývoj alternatívnych ciest k spaľovaniu.

Napriek veľkému zdržaniu vývoja alternatívneho pohonu pre automobily sa vývojové oddelenia globálnych automobiliek teraz venujú úlohe s vysokým nasadením.

Vlani sa 85 % ich patentov vzťahovalo práve na alternatívny pohon a elektrické motory. Počet patentov, ktoré by zlepšovali činnosť klasických spaľovacích motorov, stagnuje.

Agentúra čerpá informácie zo štúdie o podaných patentoch automobiliek, ktorú za rok 2014 vypracoval nemecký Center of Automotive Management (CAM) Vysokej školy v Bergisch Gladbachu. Verejnosti ju centrum sprístupnilo dnes.

Autor štúdie Stefan Bratzel charakterizoval situáciu ako "prelomovú" najmä v oblasti hybridných pohonov. Z 13.300 priznaných patentov sa 6000 zaoberalo zlepšením súčinnosti klasického pohonu a hybridného systému. Vyše 4000 patentov zlepšovalo výkony elektrických motorov do áut.

Problematika spaľovacích komôr, v ktorých by sa vodík menil na energiu, zostáva celkom v úzadí. Takto orientovaný vývoj zodpovedá všeobecnému názoru odborníkov, že vývoj k čistému elektropohonu áut pôjde najprv cez medzistupeň alternatívneho pohonu.

Podiel Toyoty na podaných patentoch dosiahol 26 %. Japonci spolu s Volkswagenom a automobilkou General Motors majú spolu v počte patentov na úspornejšie neklasické motory výraznú prevahu.

I keď bežný užívateľ na sprísňujúce sa emisné normy neprestane nadávať, koniec koncov úplne oprávnene, neustále tlačenie na znižovanie emisií môže byť v konečnom dôsledku dobrým prostriedkom k dosiahnutiu udržateľnej a čistej dopravy.

 

jh

Komentáre k článku


Stream naživo